Draaitafel Philips 22AF977/00

Sommigen zijn blij dat ze van die "knetterende haardvuren" af zijn, terwijl anderen bewust nog nieuw vinyl kopen.

Moderator: Moderators

Jurjen

24 mar 2007, 10:54

Zet dat eind afslag mechanisme eens op de foto als je wil.

Misschien helpt dat een beetje voor de beeldvorming.
MFB 532
Hunter

24 mar 2007, 12:27

Ik ben er al uit. De afslag werkt met een lichtsluis en als de naald aan het eind van de plaat komt schuift er een metalen plaatje tussen de lichtsluis waar de elektronica op reageert. De fotocel is in de vorm van een driehoekje en het metalen plaatje komt bij de brede kant aan en schuift dan door naar de punt van de driehoek totdat deze helemaal bedekt is. Nu reageert de elektronica op snelle verandering van licht intensiteit, in dit geval was het metalen plaatje al het breedste deel gepasseerd voordat de naald op het uitloop gedeelte was, waardoor er niet genoeg verandering van licht intensiteit meer was voor de elektronica om op te reageren.
Ik heb dat opgelost door de stelschroef van het metalen plaatje aan de arm te verstellen zodat het breedste deel van de fotocel pas afgedekt wordt aan het einde van de plaat. Er is ook nog een potje op de print waar je de gevoeligheid van de fotocel mee kan regelen. Een aardige lap tekst, ik hoop dat het duidelijk is.
Jurjen

27 mar 2007, 00:24

Sjuust!

Amen......
Hoop dat ik dit weer weet te vinden als het bij mij zo ver is.....
MFB 532
Plaats reactie