Draaitafel Philips 22AF977/00

Sommigen zijn blij dat ze van die "knetterende haardvuren" af zijn, terwijl anderen bewust nog nieuw vinyl kopen.

Moderator: Moderators

Hunter

18 mar 2007, 14:57

Hallo,

Ik heb een philips super electronic automatic 977 met GP 412 element over genomen maar deze zet de naald wat te ver op de plaat.
Hoe kan ik dit afstellen, ik heb er geen gebruiksaanwijzing bij. Als iemand een gebruiksaanwijzing heeft dan hou ik me aanbevolen. Klik op de link voor wat foto's ter verduidelijking. http://www.mijnalbum.nl/Album=QWBVVXCD

Groet.
Jurjen

18 mar 2007, 16:15

Heej,

Moest je dat niet afstellen met dat schroefje onderaan de arm? Op je foto zeg maar rechtsonder? Heb bij mijn 829 dit ook wel eens afgesteld. En als ik het goed herinner daarmee.
Laatst gewijzigd door Jurjen op 18 mar 2007, 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.
MFB 532
Thomas
Site Admin
Contacteer:

18 mar 2007, 16:29

Zou heel goed kunnen, mijn 977 doet dat ook. Naald wordt drie, vier groeven te ver ingezet, beetje jammer. Ook lijkt hij een beetje te "slepen" als hij aan het eind van de plaat de arm optilt, hij gaat niet helemaal recht omhoog. Het zou wel nuttig zijn om eens Service Manuals van de platenspelers op de site te zetten, denken jullie ook niet? Ik ga er eens naar op zoek...

Grt!
Thomas Baur
webmaster http://www.mfbfreaks.com
De Enige Echte Philips Motional Feedback Website!
Hunter

18 mar 2007, 17:51

Ik heb de stoete schoenen aangetrokken en aan dat schroefje gedraaid en inderdaad daar stel je het mee af. Komt nu op de juiste plek op de plaat.
Remi

18 mar 2007, 18:23

goeie actie, ga ik ook doen want de mijne heeft (kan niet achterblijven) ook dit fenomeen :P
"Hoezo nu wel genoeg? D'r is toch nog plek!" jaja, waar dan? "Ha! d'r kan nog wat in de auto!"
Jurjen

18 mar 2007, 19:26

Hunter schreef:Ik heb de stoete schoenen aangetrokken en aan dat schroefje gedraaid en inderdaad daar stel je het mee af. Komt nu op de juiste plek op de plaat.

Gelukkig!!!! Met mijn geheugen is nog niks mis (in tegenstelling tot wat anderen beweren).

Weer een philips draaitafel geholpen en kan weer jaren plezier leveren aan de bezitter.
MFB 532
Thomas
Site Admin
Contacteer:

18 mar 2007, 23:18

Goed bezig, Jurjen! 8)
Thomas Baur
Hunter

19 mar 2007, 01:28

Thomas schreef:Zou heel goed kunnen, mijn 977 doet dat ook. Naald wordt drie, vier groeven te ver ingezet, beetje jammer. Ook lijkt hij een beetje te "slepen" als hij aan het eind van de plaat de arm optilt, hij gaat niet helemaal recht omhoog. Het zou wel nuttig zijn om eens Service Manuals van de platenspelers op de site te zetten, denken jullie ook niet? Ik ga er eens naar op zoek...

Grt!
Graag, ik hou me aanbevolen.

Groet.
Remi

21 mar 2007, 23:17

heeft iemand al eens met succes een 977 toerenteller weer goed gekregen?

de mijne goes bezurk, er staat vanalles op het display maar geen toerental.

speelt wel netjes verder dus echt last heb je er niet van.

is het IC nu naar z'n grootje of ben ik al een eind op weg met het vernieuwen van bv een condensatortje?

Ik heb wel een service doc, maar die is nogal stevig. twee delen, 't lijkt wel een N4450.

wil 'm wel eens scannen maar nu even niet :?
"Hoezo nu wel genoeg? D'r is toch nog plek!" jaja, waar dan? "Ha! d'r kan nog wat in de auto!"
Thomas
Site Admin
Contacteer:

21 mar 2007, 23:25

Hoi Remi,

Wat voor probleem geeft jouw toerenteller dan? Loopt het plateau dan ook op hol of draait dat wel netjes zoals het hoort?
Ik weet niet wat er voor electronica achter de toerentalregeling en displayweergave zit, maar mijn 977 kan soms zeker 30 seconden lang steenvast 33,2 of 33,1 aangeven terwijl hij toch echt op 33,3 staat afgesteld. Verder had ik heel soms wel eens het probleem van het spontaan uitvallen onder het spelen. Ledjes en sensoren zijn toen allemaal schoongemaakt maar dat mocht niet echt baten. Ik wil gerust de manual eens scannen, kan hem bijvoorbeeld ophalen cq terugbrengen als ik naar Lochem ga...

Grt!
Thomas Baur
Hunter

22 mar 2007, 00:08

Als het schema online staat wil ik er wel een blik op werpen. Mijn draaitafel geeft keurig 33.3 aan. Ben een gelukkig bezitter van een scala aan meet apparatuur dus ik kan wel eens meten aan de draaitafel.
Remi

22 mar 2007, 00:30

hij speelt prima, geen probleem mee. alleen het display geeft iedere keer iets anders aan, weet zo even niet meer hoe dat er precies uitziet. het ding staat aan de andere kant van 't huis.
er heeft sinds ik 'm van MP heb geplukt nog nooit een geldig getal op het display gestaan dat ergens op leek, het was altijd iets willekeurigs.

ik ben nu ook niet bezig met 'm of zo, maar een poos terug in de service doc gelezen dat er wel een aantal indicaties zijn waar je zo'n probleem moet zoeken. en dan kom je op een IC uit dat je vandaag de dag natuurlijk niet zo meer tegenkomt.

daarom dacht ik, ben vast niet de enige en wellicht heeft iemand toch zo'n probleem kunnen verhelpen zonder IC's te wisselen.

Ik zal het doc wel scannen, maar heb eventjes geduld, 't komt vanzelf.
Hunter

23 mar 2007, 17:27

Ik heb er een 977 bij en deze slaat aan het einde van de plaat niet af.
Nu is het vreemde dat als je een lp opzet dat deze niet afslaat bij 33 toeren maar wel bij 45 toeren. Het lijkt er dus op dat de snelheid van de arm aan het einde bepalend is. Heeft hier iemand ervaring mee en eventueel een oplossing.
Thomas
Site Admin
Contacteer:

23 mar 2007, 21:58

Nou,

Volgens mij is dat net zoiets als het correct beginnen aan het begin van de plaaT: een instelling. Er zal ergens een schroefje zijn waarmee je het punt bepaalt waarop de afslag in werking treedt. En omdat de eindgroef van een singletje en van een LP zich op een ander punt kan bevinden, kan ik me voorstellen dat je dit zowel voor 33 als voor 45 apart kunt afstellen...?
Thomas Baur
Hunter

23 mar 2007, 23:48

Hallo,

De eindafslag werkt met een led en fotocel, aan het einde van de plaat wordt de lichtstraal onderbroken tussen led en fotocel en is ook nog afhankelijk van de snelheid waar dat mee gebeurt. Ik heb de print los gehaalt waar de bedrading van de fotocel naar toe loopt en daar zit en potmeter waar je de gevoeligheid mee kan instellen. Nu slaat hij wel af bij een lp maar nog niet bij een singel. Het wordt echt tijd voor een schema van deze draaitafel.
Plaats reactie