877 met 412-II element en 312 met 400-II element

Sommigen zijn blij dat ze van die "knetterende haardvuren" af zijn, terwijl anderen bewust nog nieuw vinyl kopen.

Moderator: Moderators

Remi

28 feb 2007, 21:32

Hanske schreef:Nou ik heb dit weekend wat zitten spelen en wisselen met de elementen en de 877 heeft gewonnen met de 412 mkII eronder.
Klint heel aardig zelfs, dus die blijft lekker langs de stapel Marantz (niet zeggen dat ik nog geen Philips heb om op te spelen) staan. En misschien komt er later nog wel een betere te staan als het analoge bloed werkelijk begint te kruipen waar het hoort te gaan.

Maar dit houd in dat ik een 312 over heb en aangezien mijn verzamelaars driften jaren geleden gestorven zijn mag ie dus weg. Met het 400 mkII element.

Het is trouwens die ene op Thomas z'n foto MET houen onderkant, maar wat nog mooier is, hij ziet er PRECIES zo uit als op de foto....werkelijk ZGAN, met origineel boekje en DIN plug.

Mocht iemand een "live" foto willen laat wat van je horen.

Ik zet hem ook wel even onder TKA

p.s. deze heeft ook rode leds, ik denk dat dat toch de standaard kleur was want ik las dat dit bij een 312 groen zou moeten zijn ergens op het forum :?
nou krijg ik toch het gevoel dat deze combinatie niet origineel is... de rode LED uitvoering is de laatste geweest en hout was toen al passé.
Ik meen dat er bij een LED versie een zwarte kunstof onderkant bij hoort.

maar hij speelt er natuurlijk niet minder om he?
"Hoezo nu wel genoeg? D'r is toch nog plek!" jaja, waar dan? "Ha! d'r kan nog wat in de auto!"
mischa

01 mar 2007, 00:01

Zijn er mensen die nog een GP412MKII nodig hebben of kunnen gebruiken?

Ik heb er een paar gevonden die ik richting Limburg kan laten komen.

De prijs ben ik nog niet helemaal uit met de verkoper, maar het zal wel meevallen. De verkoper vraagt nu € 20,- per stuk. Met een paar man kun je de verzendkosten mooi delen (is max € 6,20 in totaal) :!:

Het is wellicht het gemakkelijkste als je bij interesse even een email stuurt.

Groeten,
Mischa
Thomas
Site Admin
Contacteer:

01 mar 2007, 08:02

Goeiemorgen Mischa,

Allereerst: welkom terug! Lang niet gezien, zie ook je mail :-) De soldeerbout die we destijds ruilden tegen een set 532 staat hier nog, ik hou van dat ding :-)
Over die GP412, weet je zeker dat het om elementen gaat en niet om de naalden alleen? Er staat namelijk ook iemand op marktplaats die, wegens overlijden van z'n element, een aantal naalden aanbiedt voor EUR 20 per stuk. Maar als het om elementen gaat, JA ik heb interesse! Doe mij er maar eentje dan kan die mooi de GP401 onder mijn hobbykamer 877 vervangen. In de huiskamer heb ik de GP420, ook erg mooi, dan kan ik wisselen en vergelijken.

Grt!
Thomas Baur
webmaster http://www.mfbfreaks.com
De Enige Echte Philips Motional Feedback Website!
mischa

01 mar 2007, 08:22

Hi Thomas,

Het gaat idd om de naalden ! Wil dat zeggen dat ik daar niets aan heb?

In dat geval laat ik het varen en ga op zoek naar een compleet element. Heb jij misschien nog tips waar ik die 412MKII's nog kan krijgen in de buurt of net over de grens?

Op de site van PhonoPhono staat overigens het volgende:
Philips GP 412 II -> Philips - GP 400 II (946 D 65) Nachbaunadel

Wil dit zeggen dat de 946 D 65 naald in het GP400MKII element past?
Dat zou de zoektocht waarschijnlijk wat eenvoudiger maken toch?

Groeten,
Mischa
Remi

01 mar 2007, 13:14

hee thomas, ik heb ook nog een soldeerbout, ruilen? :P
"Hoezo nu wel genoeg? D'r is toch nog plek!" jaja, waar dan? "Ha! d'r kan nog wat in de auto!"
Thomas
Site Admin
Contacteer:

03 mar 2007, 12:42

@Remi:

Nou, een soldeerbout heb ik inmiddels, een toonfiets mag nog wel hoor ;) Moet ik alleen eerst even een setje 532 oplappen, want mijn eigen twee sets gaan NIET weg!

@Mischa:

Nou, die naalden zijn natuurlijk handig om te hebben, als reserve voor wanneer je een GP412 weet te scoren. Ik ben ook aardig op zoek, straks even met mijn vriendin hier naar de Kringloop in Lochem, eens zien of daar nog wat leuks staat, ik ben er nog nooit geweest.
Maar wil je die naalden kunnen benutten, dan heb je wel eerst een element nodig. Marc (M.Miller) is onze elementen-deskundige, die kan je precies het verschil vertellen tussen S-, ST- en SST naalden. De SST zijn de mooiste naalden, niet sferisch maar elliptisch. SST = Super Sonic Tracking, betere ligging in de groef dus. De GP412 heeft SST naalden dacht ik, de GP400 en 401 weer niet en ga zo maar door.
Elementen koop je denk ik 't handigst online, ik weet dat Stijn vrij enthousiast is over zijn Grado Green element, kost nieuw kennelijk drie keer niks en presteert netjes, vergelijkbaar met de GP412. Ik wil gewoon uit principe een GP412 en / of een GP406 hebben, beide mooie elementen uit de hogere klasse van Philips, net als de GP420.

Ik zou zeggen succes met zoeken, we zoeken samen dus wellicht binnenkort allebei raak :)

Grt!
Thomas Baur
mischa

03 mar 2007, 19:02

Thomas schreef:ik weet dat Stijn vrij enthousiast is over zijn Grado Green element
Wie is Stijn? Ik heb die Grado Prestige Green namelijk nog nieuw liggen. Ben benieuwd hoe die onder de 877-arm past.

Groeten,
Mischa
Remi

04 mar 2007, 11:45

Stijn is de opper-mfbfreak! er is niemand die zo enthousiast over MFB's kan praten als hij :P hehehehe

@Thomas, ik gebruik de pc als toonfiets, je komt daar niets aan tekort en het is akelig nauwkeurig.
werkt heel fijn bij het instellen van de MFB-terugkoppeling bijvoorbeeld.
mischa

04 mar 2007, 11:57

[quote="Remi"]Stijn is de opper-mfbfreak! quote]

En Stijn zit hier onder de naam ...........
Thomas
Site Admin
Contacteer:

04 mar 2007, 13:07

@Mischa:

Stijn = s_k. Maar dattie opper-MFBfreak is, was een grapje van Remi ;) Hij weet veel en kent veel hifi apparatuur. Bovendien heeft hij 'n goed gehoor en is hij redelijk kritisch. Daarnaast woont hij in Susteren en ken ik 'm al vijf jaar. Hij heeft 't beheer over http://www.analogaudio.nl, de site voor merk-onafhankelijke analoge audiopuristen. Hoofdzakelijk bandrecordertalk daar, maar er zitten genoeg lui die ook met vinyl om kunnen gaan. Ik zal 'm eens op dit topic wijzen, misschien heeft hij nog goede adviezen voor je ;)

@Remi:

Ja, dat programmaatje heb ik ook, maar zo'n losse lijkt me gewoon stoer ;) Daarnaast wil ik een tweede 572 Lab preamp op mijn hobbykamer hebben, om de tweede uitgang te kunnen gebruiken voor testdoeleinden. Gemak dient de mensch!

Grt,
Thomas Baur
M. Miller
Contacteer:

04 mar 2007, 17:42

Thomas schreef:@Mischa:

Stijn = s_k. Maar dattie opper-MFBfreak is, was een grapje van Remi ;) Hij weet veel en kent veel hifi apparatuur. Bovendien heeft hij 'n goed gehoor en is hij redelijk kritisch. Daarnaast woont hij in Susteren en ken ik 'm al vijf jaar. Hij heeft 't beheer over http://www.analogaudio.nl, de site voor merk-onafhankelijke analoge audiopuristen. Hoofdzakelijk bandrecordertalk daar, maar er zitten genoeg lui die ook met vinyl om kunnen gaan. Ik zal 'm eens op dit topic wijzen, misschien heeft hij nog goede adviezen voor je ;)

Grt,
Even een aanpassing, Analogaudio.nl is eigenlijk van mij hoor, maar we beheren hem samen ;)
Remi

04 mar 2007, 22:01

goedzo Marc, laat je de kaas niet van 't brood eten hoor!

Thomas, tjonge een tweede 572 :shock: ik moet de eerste nog vangen :wink:

ja van Stijn was een grapje, hij zet MFB's het liefst op de barbeque.. en dan "well done" doorbakken! :P
Bruis

17 apr 2007, 21:47

jvschaik schreef:
Bruis schreef:Een lekenvraag. Mijn 212 slaat niet af aan het einde van een plaat en blijft dus doordraaien. Kan dit op een simpele wijze worden verholpen door iets bij te stellen of kan ik daar beter Thom voor inschakelen omdat dit electronisch wordt geregeld?
De platenspeler stopt normaal gesproken doordat er een schuifje voor een lichtgevoelig element schuift. Eerst even controleren of het mechanisch goed gaad. Als het mechanisch goed gaat dan is het een electronisch probleem
Ik heb het afslaanprobleem opgelost. Alvorens met de goede 212 aan de gang te zijn gegaan, geoefend op een andere. Probleem was niet erg groot. Het 'plankje' met een stelschroef bijgesteld zodat deze wat verder onder het lampje schuift. En klaar was Bruis. :D Zou er dan toch een technische knobbel in mij huizen? :shock: Kom maar op met een 209 voor de ultieme test. :mrgreen: :lol:
Bijlagen
Philipszooi 552.jpg
Philipszooi 552.jpg (183.57 KiB) 5832 keer bekeken
Philipszooi 569.jpg
Philipszooi 569.jpg (149.28 KiB) 5832 keer bekeken
Philipszooi 568.jpg
Philipszooi 568.jpg (163.88 KiB) 5832 keer bekeken
Dat Philipsgeluid uit de seventies... De latere Akai, Revox en JVC wisten mij niet zo te bekoren als de oude Philipsen die nu weer mijn luidsprekers aansturen! Maar... Bose rules, again! Nog mooier man!!
Plaats reactie