877 met 412-II element en 312 met 400-II element

Sommigen zijn blij dat ze van die "knetterende haardvuren" af zijn, terwijl anderen bewust nog nieuw vinyl kopen.

Moderator: Moderators

Hanske

21 feb 2007, 18:59

Hallo allemaal,

ik ben nieuw hier en wilde vragen wie er iets weet over de volgende platenspelers:

een 877 met 412-II element
een 312 met 400-II element
kwil weer eens wat analoog gaan doen en voor niet teveel starten.

gelukkig heeft mijn marantz (toch ook een klein beetje Philips;) ) een mm en mc ingang maar welke gaat er aan hangen??
M. Miller
Contacteer:

22 feb 2007, 01:29

De 877! Iets betere arm, en het element is stukken beter. De 312 ben ik niet zo kapot van, een flink verplastiekte 212...

Als ze kapot zijn heb je met de 877 een ware hel als er iets elektronisch kapot is. De 312 is minder gevoelig, wat wel eens voorkomt is een weigerende tiptoets of een geklapte condensator voor de motorsturing.
Thomas
Site Admin
Contacteer:

22 feb 2007, 08:03

Beste Hanske,

Allereerst: Welkom op het MFBfreaks forum! Leuk dat je erbij komt, kopje koffie misschien?
Zelf draai ik hier op de hobbykamer met grote tevredenheid de 877 met GP401 element, tja die 412's liggen helaas niet voor het oprapen. In de huiskamer staat een 977 met GP420 (ook érg mooi). Laatstgenoemde tafel heeft de eigenaardigheid om soms tijdens het spelen spontaan te stoppen met draaien, dit gebeurt echter alleen als ik "bepaalde iemanden" op bezoek heb. Selectief tafeltje dus wellicht?
De 212 is naar mijn mening ook een erg mooie speler, hou alleen de snaar even in de gaten. De x77 tafels zijn Quartz locked, de 212 werkt met een strobo. Dat heeft natuurlijk ook wel wat :) Wat betreft element is de 412 een dijk ten opzichte van de "gewone" 400. Ik raad je aan om beide tafels eens in gebruik te nemen, en ze allebei beurtelings eens van die GP412 te voorzien. Dan merk je vanzelf wie er als beste uit de kast komt. Ohja: naalddruk +/- 1,5 tot 2 gram.

Veel plezier!
Thomas Baur
webmaster http://www.mfbfreaks.com
De Enige Echte Philips Motional Feedback Website!
Hanske

22 feb 2007, 17:54

Dank je voor het warme welkom,

ik ga zeker beide spelers eens proberen, dan de elementen eens wisselen nadat ik het Grote elementen topic hier heb gelezen. Lijkt idd dat die 412 wel iets goeds moet zijn.

Misscien word het wel een stap in de analoge wereld.
Ik heb op zolder nog een flinke collectie zwart spul liggen uit mijn jonge jaren en die moeten dus maar eens onder het stof uit

En dat plastic achtige van de 312 vind ik wel meevallen eigenlijk, maar das dan smaak en mijn gebrek aan kennis van die 212 denk ik.

Zolang ze maar goed spelen en klinken ;)
Remi

22 feb 2007, 18:42

niks mis met 312 hoor, heb ik ooit nieuw gekocht en het beestje doet 't nog steeds. 't toch onderhand 30 jaar geleden dat ik 'm kocht, allemachtig
"Hoezo nu wel genoeg? D'r is toch nog plek!" jaja, waar dan? "Ha! d'r kan nog wat in de auto!"
Bruis

23 feb 2007, 00:14

Ook ik wens je welkom. En als ik jou zou zijn, wacht niet te lang met het gaan beluisteren van de platen. Daar zitten vast juwelen tussen wat geluidskwaliteit betreft. De CD is een pracht van een uitvinding, maar veel lps doen er niet voor onder. Veel plezier met je platenspelers en platen.
Dat Philipsgeluid uit de seventies... De latere Akai, Revox en JVC wisten mij niet zo te bekoren als de oude Philipsen die nu weer mijn luidsprekers aansturen! Maar... Bose rules, again! Nog mooier man!!
Thomas
Site Admin
Contacteer:

23 feb 2007, 12:34

En natuurlijk ga je als echte liefhebber op zoek naar zo'n mooie Disco Antistat platenwasser, zie ook het topic hierover ;)

Grt!
Thomas Baur
webmaster http://www.mfbfreaks.com
De Enige Echte Philips Motional Feedback Website!
Hanske

23 feb 2007, 19:50

zo, dit weekend heb ik tijd om er eens mee te gaan spelen en wat te gaan ruilen met elementen. Eens kijken wat eruit komt met "die twee" en zo'n wasstraat is idd een goede tip!!

dr kan na zo'n 15-20 jaar zolder wel eens wat stof op zijn gekomen dat eraf moet en misschien nog wel wat oude troep van toen men (lees: ik) er nog niet zuinig op was.

Dus dan maar gelijk een oproep: wie heeft/weet er zo'n Disco Antistat te koop? En even marktplaats op dus.

Na het weekend meer vinyl nieuws!
Laurens

23 feb 2007, 19:52

de disco antistat is nog nieuw te koop hier bij de muziekfreak, mijn favoriete platenzaakje.
http://www.de-muziekfreak.nl/
Bruis

23 feb 2007, 20:02

Een lekenvraag. Mijn 212 slaat niet af aan het einde van een plaat en blijft dus doordraaien. Kan dit op een simpele wijze worden verholpen door iets bij te stellen of kan ik daar beter Thom voor inschakelen omdat dit electronisch wordt geregeld?
Dat Philipsgeluid uit de seventies... De latere Akai, Revox en JVC wisten mij niet zo te bekoren als de oude Philipsen die nu weer mijn luidsprekers aansturen! Maar... Bose rules, again! Nog mooier man!!
jvschaik
Contacteer:

23 feb 2007, 22:07

Bruis schreef:Een lekenvraag. Mijn 212 slaat niet af aan het einde van een plaat en blijft dus doordraaien. Kan dit op een simpele wijze worden verholpen door iets bij te stellen of kan ik daar beter Thom voor inschakelen omdat dit electronisch wordt geregeld?
De platenspeler stopt normaal gesproken doordat er een schuifje voor een lichtgevoelig element schuift. Eerst even controleren of het mechanisch goed gaad. Als het mechanisch goed gaat dan is het een electronisch probleem
In bezit van veel audio en video zowel met buizen als halfgeleiders zie mijn website
Bruis

23 feb 2007, 22:21

Bedankt voor je beantwoording.
M. Miller
Contacteer:

25 feb 2007, 09:47

Ik heb pas een complete disco antistat uit de kringloop gehaald voor 2,50. Daar ook even kijken dus.
gromsound
Contacteer:

27 feb 2007, 13:19

jvschaik schreef:De platenspeler stopt normaal gesproken doordat er een schuifje voor een lichtgevoelig element schuift. Eerst even controleren of het mechanisch goed gaad. Als het mechanisch goed gaat dan is het een electronisch probleem
Fietselampie stuk onder dat elementje? Mag een keertje he...
mcTommi
Contacteer:

27 feb 2007, 18:11

Kan ook gewoon een kwestie zijn van schoonmaken en afstellen van dat mechanische gebeuren met het fietsenlampje erbij. Had ik de eerste de beste keer dat ik aan een 212 aan het prutsen was, een jaar of wat geleden. Was zo gebeurd....resultaat; hij sloeg weer netjes af aan het eind van de plaat.

Tom.
Kom maar binnen, Swieb, dan veeg ik even wat kofferbandrecorders en platenspelers aan de kant. Kopje koffie ? (vrij naar Malle Pietje RIP)
Plaats reactie