Armlift van een 209S doet vaag

Sommigen zijn blij dat ze van die "knetterende haardvuren" af zijn, terwijl anderen bewust nog nieuw vinyl kopen.

Moderator: Moderators

M. Miller
Contacteer:

05 jul 2005, 15:32

Zoals bekend ben ik nu in het bezit van een GA209S draaitafel, die verder nog perfect werkt, maar de armlift doet het niet goed. Deze wordt bediend door een elektromotor die aan een staaldraadje trekt/duwt. Dit werkt nog allemaal, maar de arm gaat niet ver genoeg naar boven of beneden. Als je het vlakje aanraakt beweegt de arm slechts een paar mm. Ook gaat hij vrij stroef. Ik heb al wat siliconenspray op de draaiende delen van de arm gespoten, maar dit heeft niet echt effect gehad. Heeft iemand nog ideeën?

Mvg!

Marc
M. Miller
Contacteer:

06 jul 2005, 14:00

En hier is waarschijnlijk de schuldige, de demping van de armlfit wordt verzorgt door een cylindertje gevuld met een soort gel die na al die jaren hard geworden is. Weet iemand waarmee je dit kunt verdunnen?
Afbeelding
M. Miller
Contacteer:

26 jul 2005, 21:26

Even dit topic maar een schop omhoog geven, want ik kan op dit moment geen vinylletjes meer draaien, en het is toch zonde dat dit prachtige apparaat niks staat te doen.

Zou het een goed idee zijn om de cylinder opnieuw te vullen met remvloeistof of een ander soort middel?
mcTommi
Contacteer:

26 jul 2005, 21:44

Neeeeee.....geen remolie hoor, dat is hartstikke agressief. Dat vreet het plastic mogelijk op.

Ik heb geen idee hoe "dik" die olie hoort te zijn als ie nieuw is.
Voor mijn garagekrik kocht ik onlangs hydraulische olie, wellicht is dat wat.
Of een beetje zonnebloemolie ??

Groeten,
Tom.

P.S. Maar je kan een 209s toch ook met de hand bedienen ;-)
Kom maar binnen, Swieb, dan veeg ik even wat kofferbandrecorders en platenspelers aan de kant. Kopje koffie ? (vrij naar Malle Pietje RIP)
M. Miller
Contacteer:

26 jul 2005, 22:00

mcTommi schreef:Neeeeee.....geen remolie hoor, dat is hartstikke agressief. Dat vreet het plastic mogelijk op.

Ik heb geen idee hoe "dik" die olie hoort te zijn als ie nieuw is.
Voor mijn garagekrik kocht ik onlangs hydraulische olie, wellicht is dat wat.
Of een beetje zonnebloemolie ??

Groeten,
Tom.

P.S. Maar je kan een 209s toch ook met de hand bedienen ;-)
Nee, want de armlift werkt niet, dus hij blijft niet op de plaat staan.

Het reservoir waar de remolie inzit is toch ook van plastic? Of is dat een ander soort?
Thomas
Site Admin
Contacteer:

27 jul 2005, 00:28

Tom,

Het spul is in de huidige toestand een soort gel, van de dikte die je ook in je haar smeert. Dit zorgt voor een vertraging in de beweging die de componenten maken ten opzichte van elkaar. Maar té dik zorgt ervoor dat het systeem te stug wordt...

Grt!
Thomas Baur
webmaster http://www.mfbfreaks.com
De Enige Echte Philips Motional Feedback Website!
mcTommi
Contacteer:

27 jul 2005, 00:33

Hee, wijsneus, bemoei je d'r niet mee.... :lol:
Kom maar binnen, Swieb, dan veeg ik even wat kofferbandrecorders en platenspelers aan de kant. Kopje koffie ? (vrij naar Malle Pietje RIP)
Thomas
Site Admin
Contacteer:

27 jul 2005, 00:45

Zeggeuh Tom... Dat zijn mijn vingers die je ziet, op die foto :P Marc en ik proberen samen zijn 209 weer aan het lopen te krijgen ;)

Grt!
Thomas Baur
mcTommi
Contacteer:

27 jul 2005, 00:55

Ja, ik dacht al zoiets....haha

Jij doet goed "zendingswerk" in jouw regio van NL, zoals ik dat doe in de mijne.

Groeten,
Tom.
Jeroen

27 jul 2005, 06:59

Laatst gewijzigd door Jeroen op 17 mei 2007, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Thomas
Site Admin
Contacteer:

27 jul 2005, 07:41

Hoi Jeroen,

Dat zat ik ook te denken, de eigenschappen zijn zo'n beetje hetzelfde. We zouden het natuurlijk eens kunnen proberen, in het ergste geval moet 't er weer uit en is het ding niet meer gevuld met iets. Dan doet de armlift het vast ook wel, alleen krijg je dan zo'n plok-plok effect :)
Thomas Baur
M. Miller
Contacteer:

28 jul 2005, 21:44

mcTommi schreef:Ja, ik dacht al zoiets....haha

Jij doet goed "zendingswerk" in jouw regio van NL, zoals ik dat doe in de mijne.

Groeten,
Tom.
Hij is wel de deur weer uit gegaan met twee Dux 6544's voor een prikje, en een gratis Philips N4408 :)
mcTommi
Contacteer:

28 jul 2005, 22:01

Ja ik KEN dat......

De heren waar ik Philipsonderhoud voor doe betalen me met allerlei oude zooi.........heb nu zelfs een Sony-bandrecorder verzameling daar door. En een fraae Uher. Zit er niet echt op te wachten, maar allemaal wel leuk spul.

Ik wil liever niet betaald worden in geld. Ik ruil liever.

Groeten,
Tom.
M. Miller
Contacteer:

28 jul 2005, 23:53

mcTommi schreef:Ja ik KEN dat......

De heren waar ik Philipsonderhoud voor doe betalen me met allerlei oude zooi.........heb nu zelfs een Sony-bandrecorder verzameling daar door. En een fraae Uher. Zit er niet echt op te wachten, maar allemaal wel leuk spul.

Ik wil liever niet betaald worden in geld. Ik ruil liever.

Groeten,
Tom.
In sony bandrecorders zitten tenminste niet van die philiplak snaren die je onmogelijk helemaal schoonkrijgt :wink:
mcTommi
Contacteer:

30 jul 2005, 23:59

Marc,

Als je nog een andere 209S zoekt.......weet nog een leuke te koop.....

http://www.marktplaats.nl/index.php3?g= ... s&ID=33781

Groeten,
Tom.

P.S. Vermoedelijk is het ding van puur goud ;-)
Plaats reactie