Nieuw vliegdekschip

Sommigen zijn blij dat ze van die "knetterende haardvuren" af zijn, terwijl anderen bewust nog nieuw vinyl kopen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
mcTommi
Contacteer:

21 okt 2006, 23:57

Eindelijk weer eens wat nieuws gekocht (met uitzondering van die lading goedkope brol in Frankrijk dan).

Ik kwam een advertentie tegen van een 987-combi (met de 418-platenspeler erin). Niet ver uit de buurt te koop.
Tja; ik had er al een hele hoop van die HiFi-combi's en dit is een 3-in-1 en die had ik nog niet. Dus dan gaat het toch wat jeuken hè :?
Zowiezo zijn er weinig 3-in-1's en zeker weinig die HiFi genoemd mogen worden.

Dus maar eens proberen met een bod van 10 euro. Als snel een email-reactie, dat ik hem mocht komen aftakelen voor 15 euro. En dat heb ik dan maar snel gedaan, want voor een losse pick-up betaal je dat soms al.

Afbeelding

Zogenaamd deed hij het nog, yeah sure ;-)

Snaar van de platenspeler te ver uitgerekt, dus een andere erin (dat lukt me nog net met mijn automonteursverstand). Platenspeler deed het dus vrij snel. Tuner-gedeelte was ontregeld en de cassettespeler deed absoluut NIETS. Er zit een afstemschaal op van ledjes; erg leuk maar storingsgevoelig. De zender-voorkeuze schakelaars deden wel iets, maar de handbediening was helemaal dood.

Gelukkig is deze combi te openen als een motorkap (zoals o.a. de 22RH832 ook) en dat lukt mij als automonteur nog wel :-)
Best wel handig hoor, dankjewel philips ontwerp-techneuten.

Afijn; het snaartje van het cassettedeck was nog slechts een draadje en er zat een restant ervan rond het asje van de motor, dus er draaide noppes, niets. Gelukkig kan je de printplaat die eronder zit ook wegklappen en dan kan je het snaren-gebeuren bereiken. Even de drab wegsteken rondom het asje en fluks draaide het motortje weer. Helaas had ik geen nieuwe snaar op voorraad, dus even een N2507 gekannibaliseerd (moet kunnen, heb er toch 4). Nou en toen draaide het weer. Cassette erin.......komt er een piepgeluid uit de spiekers, om doof van te worden.

Afbeelding

Dus weer open die "motorkap" en flink aan het spuiten geslagen met de tuner600-spray. Stekkertjes lostrekken, sprayen en weer vastzetten en wat wiebelen. Succes verzekerd over het algemeen...... En inderdaad, toen speelde hij netjes een bandje af. De VU-meter is ook een rijtje ledjes, dus hartstikke leuk in het duister, haha.

Tja, wat te doen aan die handbediening van de tuner ??? Ik had hem al fiks ingespoten met tuner600, DAT gaf geen effect. Hmmmm....wat te doen ??? Speciale massage dan maar; beetje met veel kracht tegelijk draaien en heen en weer bewegen. En jawel......DAT hielp !!! Ach ja; je moest eens weten hoe ik bandrecorders a la N4504/4506 repareer, daar wordt ook heel wat afgevingerd en gemasseerd. Goedkope plastic troep is het, maar ja......het heeft wel iets, plasticfantastic !

Weer een halve zaterdagavond van de straat gebleven, wat zullen de buren blij zijn ;-) Alhoewel....ik heb die 987 wel af en toe flink opengedraaid; hij wil best herrie maken hoor :lol:

Groeten van Flakkee,
Tom.
Kom maar binnen, Swieb, dan veeg ik even wat kofferbandrecorders en platenspelers aan de kant. Kopje koffie ? (vrij naar Malle Pietje RIP)
Laurens

22 okt 2006, 09:49

ochja, ik ben ook bekend met die manier van repareren...
weer een apparaat om op de grote berg neer te leggen!
kan je zoiets niet in de hoedenplank van de auto verwerken?
gromsound
Contacteer:

22 okt 2006, 15:13

... ja in de enorme hoedenplank van een CX past dat beest inderdaad wel!!! De achterruit lag er laatst toch uit, kan je lekker decoupeerzagen.
steve

14 dec 2006, 09:17

maar... verspringt de naald dan niet te veel van de LP ?

Of wordt dat opgevangen door de hydraupneumatische vering van de citroën ? :twisted:
22RH550 - 22RH561 - 22RH762 - 22AH567 - 22RH426 - N4512 - N4415 - N4404
Laurens

14 dec 2006, 09:39

gewoon een 2 euro muntstuk op de kop leggen, scheelt al een hele boel...
(disclaimer: ik ben niet verantwoordelijk voor enige extreme slijtage aan plaat en/of naald door een te hoge naalddruk)

volgens mij kan het best, een platenspeler in een limoen CX... zeker als je zo'n low end ding neemt, met keramisch element en een flinke naalddruk.
steve

08 jan 2007, 11:39

Een flinke naalddruk ?

750 gram of zo... :lol:
22RH550 - 22RH561 - 22RH762 - 22AH567 - 22RH426 - N4512 - N4415 - N4404
Plaats reactie