SQ en QS testtonen, en Pink Floyd- Money in quadro!!

Sommigen zijn blij dat ze van die "knetterende haardvuren" af zijn, terwijl anderen bewust nog nieuw vinyl kopen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Laurens

09 apr 2006, 13:05

hier een link naar de beste testtonen die ik ben tegengekomen. SQmoney is Money van Pink Floyd, in quadrofonie (erg indrukwekkend, die kassageluiden uit 4 luidsprekers :) )
SQtesttones is een heel uitgebreide reeks tonen, met aan het eind een stukje tubular bells.
link: http://strack.dyndns.org/quad/testtones/
echt goeie test voor je SQ zwik :D
M. Miller
Contacteer:

09 apr 2006, 14:32

Dat effect heb je ook met de quadrafonische Audio DVD, alleen heb je dan geen externe decoder meer nodig om hem af te spelen. Een computer met meerkanaals geluidskaart en 4 MFB's (of twee passieve speakers met 2 stereoversterkers) kan ook.
pe1dna

09 apr 2006, 14:53

Money in Quadrofonie is leuk... Die opname zal van de SQ LP van de Alan Parsons mix afkomen. Van DVDA is hij nog veel spectaculairder!

Hebben jullie op deze website die manual van die Toshiba SR304 receiver bekeken?

Er wordt daarin gesproken over het aansluiten van een
Record player with photoelectronic cartridge SR-50
and IC cartridge SR-40

Record player with condenser cartridge SR-80
Nou ken ik alleen de laser turntable van ELPJ, en de gebruikelijke moving magnet en moving coil elementen. Van een condensator element en een photoelectrisch element had ik nog nooit gehoord.

Iemand meer info hierover?
Laurens

09 apr 2006, 15:13

ik heb nog geen fatsoenlijke apparatuur om de DVDA op te luisteren, de dvd speler in de huiskamer is gewoon zo bagger... zelfs de beste passieve dingen klinken er nog ruk op.
en een meerkanaals geluidskaart heb ik niet, ik heb er eentje met mooie cinch vergulde bussen :D maar wel stereo
M. Miller
Contacteer:

09 apr 2006, 16:14

Laurens schreef:ik heb nog geen fatsoenlijke apparatuur om de DVDA op te luisteren, de dvd speler in de huiskamer is gewoon zo bagger... zelfs de beste passieve dingen klinken er nog ruk op.
en een meerkanaals geluidskaart heb ik niet, ik heb er eentje met mooie cinch vergulde bussen :D maar wel stereo
Ik heb hier een SoundBlaster Live in m'n PC zitten, en een Audigy2 NX aan mn laptop hangen. De Philips 551 kan dan mooi schakelen tussen die twee, zodat ik op de laptop m'n spelletjes kan spelen met vierkanaals geluid, en op de computer m'n DVDtjes kan kijken :D
Plaats reactie