212

Sommigen zijn blij dat ze van die "knetterende haardvuren" af zijn, terwijl anderen bewust nog nieuw vinyl kopen.

Moderator: Moderators

Thomas
Site Admin
Contacteer:

11 mar 2006, 00:49

Remi,

Vet! Gefeliciteerd joh, het blijft een ontzettend lief ding, die 212. Ik zit te denken om mijn 551 / 651 / 212 / 4511 / 2510 op de slaapkamer te gaan opstellen... Voor de sfeer!
By the way, is een 212 zonder zilveren plaatje o pde headshell misschien "gepimpt" naar 312? Dat was volgens mij het enige verschil tussen die dingen... :lol:
Thomas Baur
webmaster http://www.mfbfreaks.com
De Enige Echte Philips Motional Feedback Website!
mcTommi
Contacteer:

11 mar 2006, 01:00

Remi schreef:ziet m'n dochter ze op tafel staan: "oh gaaf...hee? zijn dat van die dingen met zo'n naaldje? "

:D :D :D leuk he? jeugd van tegenwoordig... :wink:
Ja , ik heb je dochter ontmoet.......dacht al dat ze bijdehand was.....
Die van mij is nog veel erger.....en de helft jonger ! Als die van mij zo oud is ga ik ONDERDUIKEN. Als ik zie wat mijn zoon brabbelt op MSN......op die leeftijd zat ik boeken uit te zoeken in de bibliotheek......

Ach ja....heb er wel vrede mee.......zolang het netjes blijft.
Kom maar binnen, Swieb, dan veeg ik even wat kofferbandrecorders en platenspelers aan de kant. Kopje koffie ? (vrij naar Malle Pietje RIP)
mcTommi
Contacteer:

11 mar 2006, 01:03

Remi schreef:ziet m'n dochter ze op tafel staan: "oh gaaf...hee? zijn dat van die dingen met zo'n naaldje? "
Als mijn dochter zo'n uitspraak zou doen..........gelijk naar de slaapkamer zodat niemand zou zien dat ik in mijn broek gepiest had !

Van het lachen..............
Laatst gewijzigd door mcTommi op 11 mar 2006, 01:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Kom maar binnen, Swieb, dan veeg ik even wat kofferbandrecorders en platenspelers aan de kant. Kopje koffie ? (vrij naar Malle Pietje RIP)
M. Miller
Contacteer:

11 mar 2006, 01:03

mcTommi schreef:

Ja , ik heb je dochter ontmoet.......dacht al dat ze bijdehand was.....
Die van mij is nog veel erger.....en de helft jonger ! Als die van mij zo oud is ga ik ONDERDUIKEN. Als ik zie wat mijn zoon brabbelt op MSN......op die leeftijd zat ik boeken uit te zoeken in de bibliotheek......

Ach ja....heb er wel vrede mee.......zolang het netjes blijft.
Als ik zie wat mn nichtje van 10 doet op msn, houd ik toch mijn hart vast. Ik ben zelf 18 jaar, en ik kan me toch af en toe flink storen aan dat moderne taalmisbruik.

Als ik tegen collega's van me vertellen dat ik een draaitafel heb, zeggen ze: "ooh, zon ding om mee te scratchen" :evil:

Dan zeg ik maar niet dat dat ding aangesloten zit op een mengpaneel... (NEE, geen DJ geval met crossfaders, maar een Behringer 16 kanaals zaalmixertje)
mcTommi
Contacteer:

11 mar 2006, 01:11

mijn dochter van bijna 6 praat met een marrokkaanse ZZZZZZZZZZZZZZ.........

Als ze kan lezen sluit ik internet af hoor !
Remi

11 mar 2006, 01:31

Thomas schreef:Remi,

Vet! Gefeliciteerd joh, het blijft een ontzettend lief ding, die 212. Ik zit te denken om mijn 551 / 651 / 212 / 4511 / 2510 op de slaapkamer te gaan opstellen... Voor de sfeer!
By the way, is een 212 zonder zilveren plaatje o pde headshell misschien "gepimpt" naar 312? Dat was volgens mij het enige verschil tussen die dingen... :lol:
Ja da's leuk alles op de slaapkamer. maar je hebt nog geen speakers zie ik :P
vroeger had ik ook alles op m'n slaapkamer, maar tegenwoordig verdwijnt alles in een zolderhok wat echt eerst verbouwd en leefbaar gemaakt had moeten worden. dit is echter nooit meer mogelijk ben ik bang zoveel zooi staat er al.

Heb nog even een 212 geprobeerd, lekker hoor, op de 561 van mcTommi en de headphone op de kop :D

moest op de grond zitten wegens plaats gebrek maar ik kon zo wel goed bij de 212 want die stond bovenop de andere 212 en die stond weer op de 877 die ook op de grond stond :P zo was het kabeltje ook lang genoeg om bij de 561 te komen.

maar de kapjes zijn er gewoon af, er steekt een massaveertje omhoog en er zit nog een stukje plaktape bovenop.

de 312 heeft een wafeltje bovenop ipv aluminium plaatje, en het gewicht is niet glad alu, maar voorzien van een donker bobbeltjesplakspul.
de 212 heeft nog een houten kast, de 312 een kunstofkast.
ik heb in '77 of zo mijn 312 nieuw gekocht, en die leeft ook nog steeds :)

overigens had een van de 212's een uitzetpootje aan de stofkap, de andere heeft net als de 312 wrijvings scharnieren.
en een van de twee had een 401 element ipv 400, wow

en alle lampjes deden het ook nog!
"Hoezo nu wel genoeg? D'r is toch nog plek!" jaja, waar dan? "Ha! d'r kan nog wat in de auto!"
Remi

11 mar 2006, 01:44

Ja, kids en MSN, wat een feest is dat soms :D

ik weet niet hoeveel er tegelijk beantwoord moeten worden, en dan staat er niet 'n gewone regel tekst, ben je gek het is compleet onleesbaar doordat ze allerlei letters laten vervangen door leuke icoontjes.

daar wordt je pas echt gek van

en dat doen ze ook in de naam waarmee ze tevoorschijn komen.
dan staat er bij elk commentaar dat ze geven een regel tekst van links naar rechts boven :P

maar ja, 't is wel vet cool natuurlijk 8)
"Hoezo nu wel genoeg? D'r is toch nog plek!" jaja, waar dan? "Ha! d'r kan nog wat in de auto!"
Remi

11 mar 2006, 01:51

mcTommi schreef:mijn dochter van bijna 6 praat met een marrokkaanse ZZZZZZZZZZZZZZ.........

Als ze kan lezen sluit ik internet af hoor !

hadden wij laatst:
Mijn jongste zoon van net 5 mocht na het avondeten niet meer computeren (we proberen het soms nog hoor, opvoeden)

dat vond ie niet leuk, en met een uitgestreken smoel alsof het zo hoorde zei ie "Maar ik moet m'n Email checken!"

Hahaha wat een feest, ik heb nog kramp van het lachen! :P
Remi

30 mar 2006, 21:22

zo, ik heb een bovenkapje gevonden voor de headshell van de 212, er zit alleen nog een 308 aan vast :?
iemand ervaring met het verwijderen van zo'n bovenkapje? (en daarna nog bruikbaar is, duh) :P of kan je beter de hele headshell overzetten, of is dat geen optie
het ding was nog een euro duurder dan de 212, ik lijk wel gek 8)
Thomas
Site Admin
Contacteer:

30 mar 2006, 21:35

Hoi Remi,

Zet er eens een verf-fohn op, misschien wordt de lijm dan zacht en laat 't los? Of zou je headshell of kapje dan verkleuren of vervormen? Dat wil je natuurlijk ook niet...
Thomas Baur
webmaster http://www.mfbfreaks.com
De Enige Echte Philips Motional Feedback Website!
M. Miller
Contacteer:

30 mar 2006, 23:14

Thomas schreef:Hoi Remi,

Zet er eens een verf-fohn op, misschien wordt de lijm dan zacht en laat 't los? Of zou je headshell of kapje dan verkleuren of vervormen? Dat wil je natuurlijk ook niet...
Een verf fohn wordt 1500 graden... Probeer eerst eens een gewone fohn? Daar heb ik de middentoners mee uit mn IMF's gekregen.
mcTommi
Contacteer:

30 mar 2006, 23:22

Dat aluminium kapje zit maar met één druppeltje lijm vast, dat zal vast wel los willen met een haarföhn.

Groeten,
Tom.

P.S. Philips gebruikte voor het opplakken van die aluminium-onderdelen op plastic behoorlijk slechte lijm, heb regelmatig missende alu plaatjes op bandrecorders en zo. Eraf gevallen en kwijt geraakt. Mijn Philicorda miste rechts een alu plaatje van 10X10cm. Mijn vader had ineens een brainwave en toen hebben we het orgel flink heen en weer geschud, en wat denk je......het plaatje kwam uit het binnenste van het orgel tevoorschijn; wat was ik blij ! Nu is hij weer helemaal compleet.
Remi

30 mar 2006, 23:52

ik zal het eens proberen, mooi dat je het plaatje zo weer terug vind Tom!

kan ook eens aan de 212 schudden en kijken wat eruit komt :D
Remi

02 apr 2006, 15:56

:D gelukt! Haarfohn was een goeie tip, bedankt!

Remi
Plaats reactie