Philips AG4025W motor zit vast

Sommigen zijn blij dat ze van die "knetterende haardvuren" af zijn, terwijl anderen bewust nog nieuw vinyl kopen.

Moderator: Moderators

RobinV

30 mar 2019, 01:30

Het is een leuke platenspeler als je hem voor een klein prijsje kunt scoren, of als opknapper! :wink: Ik zou er echter niet de hoofdprijs voor betalen, aangezien hij niet echt LP vriendelijk is met een naalddruk van 4-5 gram. Wel erg leuk om je oude grammofoonplaten op te draaien! Ik hoef nu mijn andere platenspelers niet meer apart af te stellen en weer van naald te wisselen als ik 78 toeren wil draaien. Pak ik gewoon dit leuke koffertje erbij met kantelnaaldje! De AG1025 zonder buizenversterker is ook leuk en kom je ook niet vaak meer tegen. Zeker de moeite waard! :)
Hoe meer VU meters, hoe beter!!
Henk Ockers

30 mar 2019, 08:41

Inderdaad Robin. Je goede platen collectie draai je natuurlijk niet op deze speler. Zo heb ik er ook een paar. Daar zal ik mijn goede platen echt niet op draaien. Daar heb ik wat leuks voor gekocht in de kringloop bakken. Het leuke van die oude spelers vind ik het opknappen en de mechaniek wat er in zit. Zoals ik al vaker gezegd heb, van elektronica heb ik weinig verstand maar die mechaniek kun je best wel volgen. Gewoon het hele rijtje afgaan en waar het hapert kom je dan meestal wel tegen. Als ik dan zie hoeveel plezier ik heb met zo'n ding van een paar euro om hem op te knappen en dan af en toe een plaat je draaien, geweldig leuk. :dance:

Hier mijn meest simpele platenspeler, de Philips AG 2256. Broodtrommeltje waar je platen op kunt draaien. Wel stereo, automatische afslag en draait precies op de juiste toeren. :mrgreen:
IMG_0955.JPG
Tussen ijskast en bed is nog plaats genoeg. :text-+1:
RobinV

29 apr 2019, 13:40

Even een korte update over mijn Philips AG4025W platenspeler;

Ik heb even goed rond gezocht en kwam per toeval een originele Philips EG7028 wisselspindel tegen op Marktplaats, waarvan ik het vermoede had dat hij op deze platenspeler zou moeten kunnen passen/werken. Ik kon nergens terugvinden of er überhaupt een 45t platenwisselaar voor deze platenspeler beschikbaar was. De wisselspindel kwam met de originele doos dus dat was ook wel een interessante bijkomstigheid! Na een bod van €25,- kreeg ik een bericht dat dat akkoord was! :dance: Vorige week heb ik hem binnengekregen, en hij werkt als een trein op de Philips AG4025W! :D Goed om te onthouden als je zelf deze platenspeler ergens tegenkomt, dan weet je dat dit type wisselspindel geschikt is voor deze platenspeler! Zal proberen om er binnenkort een filmpje van te maken hoe de wisselaar te werk gaat.
Afbeelding
Afbeelding
Henk Ockers

29 apr 2019, 18:46

Mooi dat je die wissel spindel gevonden hebt. Die €25 is natuurlijk geen koopje maar met origineel doosje erbij wel weer een mooie aanwinst.
Proficiat. :clap:

Ik maak op mijn platenspelers met dunne wissel pen gebruik van losse "sterretjes" om de singles te draaien.
RobinV

29 apr 2019, 19:43

Bedankt! :D
Ik maak op mijn platenspelers met dunne wissel pen gebruik van losse "sterretjes" om de singles te draaien.
Dat is ook een oplossing, en een stuk goedkoper natuurlijk! Ik vond het leuk om te ontdekken of dit type wisselspindel ook zou werken bij deze platenspeler. €25,- is echt niet duur voor zo´n spindel, ik heb wel eens meer betaald bij een wisselspindel van Dual. Als de wisselspindel al te vinden is, en ook leverbaar bij bijvoorbeeld een webshop, betaal je er al gauw €45,- voor! 8)
Henk Ockers

29 apr 2019, 20:03

Die losse spindels zijn inderdaad vaak behoorlijk aan de prijs. Meestal bij de aangeboden platen wisselaars is de nieuw geleverde losse wissel pen er niet meer bij en dat is nu net de kers op de taart die zo'n speler compleet maakt. De verkopers van die spindels weten dat ook en er is altijd wel een liefhebber voor te vinden die er soms nog meer voor betaald dan voor de platen speler zelf. Aan de koper de keus. :roll:
Plaats reactie