Space aanwinst: 22GH907

Sommigen zijn blij dat ze van die "knetterende haardvuren" af zijn, terwijl anderen bewust nog nieuw vinyl kopen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Thomas
Site Admin
Contacteer:

28 jul 2008, 21:44

Ongelofelijk, ze zijn er nog :) Recentelijk op marktplaats tegengekomen, zonder foto dus kans dattie meer dan enkele dagen blijft staan :) Gratis af te halen in Deventer, een defecte Philips 907 platenspeler. Jawel, dat is inderdaad dat spacey apparaat met schuin opstaand achterkantje en mooi verlichte VU meters.
De bijbehorende compacte 2-weg boxjes zaten er ook nog bij en het geheel was ingepakt met een nette maskerende laag nicotine, geheel lelijk en vies, je zou er geen cent meer voor gegeven hebben.
Helaas ontbraken wel de spacey standaardjes waarmee de boxjes licht achterover hellen, maar ik had al een setje van die boxjes en daar zitten deze voetjes wel bij. Op dit moment zit ik te luisteren naar de GH907 die eerder op de avond voorzien is van een nieuwe aandrijfsnaar en volledig opgepoetst is. Er kwam een flinke laag nicotine vanaf! Het toestel is verder echter volledig onbeschadigd en ziet er weer vrijwel als nieuw uit. Wat een mooi apparaat is het toch… Op dit moment draait hij het selftitled album van Emerson, Lake en Palmer. Mijn eerste indrukken van de weergave zijn beslist niet verkeerd. Het is duidelijk nog niet helemaal gelijk aan de duurdere hifi die men destijds ook kon kopen, maar beduidend beter dan het geluid van de – eveneens knuffelbare – koffergrammofoons uit dezelfde periode. Een schitterend middenklasse-toestel dat bijvoorbeeld op de kritische tienerkamer beslist niet mocht ontbreken! We spreken overigens over 1976, het jaar waarin deze luxe alleskunner op de markt kwam. Met zijn aansluitingen voor een band- of cassetterecorderdeck en tuner kon hij eenvoudig tot middelpunt van een complete hifi keten worden gemaakt. De ingebouwde versterker is zeer royaal met 2x 20 Watt en de mogelijkheid om een tweede set luidsprekers aan te sluiten en zo een Stereo-4 weergave te verkrijgen (niet te verwarren met Quadrafonie, daarvoor had je de 22RH832 met zijn vier stuks 532 MFB's).

En natuurlijk, de foto's...
Bijlagen
IMG_9584 [640x480].JPG
IMG_9583 [640x480].JPG
IMG_9582 [640x480].JPG
IMG_9581 [640x480].JPG
IMG_9580 [640x480].JPG
Thomas Baur
webmaster http://www.mfbfreaks.com
De Enige Echte Philips Motional Feedback Website!
Raicho
Contacteer:

28 jul 2008, 21:49

Mooie vangst Thomas!

Deze kende ik nog niet, de combi's zijn nog onontgonnen terrein voor mij. Vraagje: kan ik vragen over (Philips) buizenradio's hier ook ergens in het forum kwijt?

Grtz,

Mark V.
Thomas
Site Admin
Contacteer:

28 jul 2008, 21:55

Hoi Mark,

Combi's zijn voor mij ook pas sinds 'n jaar interessant gebied geworden, ook al ben ik redelijk selectief zodat niet álle 3-in-1 apparaten hier in huis belanden. Deze 907 behoort beslist tot de uitzonderingen.

Wat betreft buizenspul, tja, goeie! Zouden we dat in Tuners doen? Lijkt me de beste plaats. Mocht het zo enorm populair worden dan kan er altijd een buizensectie aangemaakt worden.
Thomas Baur
Gijs
Contacteer:

29 jul 2008, 10:22

Cool Thomas!

Gefeliciteerd met de aanwinst.

Gr.
Gijs
Remco

30 jul 2008, 12:09

Gave bak, Thomas 8) Veel plezier ermee!
Philips jaren 70&80 is klasse spul!
movieman

30 jul 2008, 20:34

Hoi,

Mooi ding! En die VU-metertjes in groen, geweldig!

Ik heb zelf een FP930 en een FP650. Laatsgenoemde vind ik veel mooier klinken, meer details in het hoog en midden, terwijl je zou verwachten dat de nieuwere, duurdere en technisch beter opgebouwde FP930 (een platenspeler van DUAL) de uitblinker zou moeten zijn. Voordeel is wel dat hij minder gevoelig is, je hoort minder tikken en krassen.

Groetjes. ;)
Thomas
Site Admin
Contacteer:

30 jul 2008, 20:42

Die FP650 is toch een tangentiaal ding, niet? Zo'n zwarte met een lade. Ik had ooit de FP146 MKII en die klonk nergens naar, snel gedumpt. Idem met dat andere tangentiale ding, kom even niet op de naam. Had een verschrikkelijk slecht GP330 element, bah wat vlak. Over die latere tangentiale speler heb ik meer goed nieuws gehoord, ben daar wel benieuwd naar...
Thomas Baur
mcTommi
Contacteer:

28 aug 2008, 13:03

Raicho schreef:Mooie vangst Thomas!
Deze kende ik nog niet, de combi's zijn nog onontgonnen terrein voor mij. Grtz,

Mark V.
Late reaktie, lees dit topic net pas.....
Maaaaarrre dit is geen COMBI hè, gentlemen :-(

Dit is een platenspeler met ingebouwde versterker, dat is heel andere koek. Dit is één van de weinige die het HiFi-logo mag dragen. Ik had er al jaren eentje, maar dus ZONDER die voetjes voor de speakers, die het geheel zo kek maken.
Gelukkig kwam ik er een maand of 2 terug eentje tegen op MPL, geheel compleet en entjes en selfs met BOEKJE. Mijn (lage) bod werd snel geaccepteerd.... moest er wel een eind voor rijden, want degene die had aangeboden hem "eventjes" op te pikken voor me had het te druk, maar ja....de laatste dag voor de vakantie had ik hem dan in huis, kostte een paar liter diesel, maar zoals gezegd, het ding was niet duur, dus het kon eraf :-)

Volgens de verkoper was er iets niet in orde, heel ingewikkeld verhaal via de email, maar na wat duw- en trekwerk en wat schoonmaken deed hij het puik en klinkt als een klok, goed ding met een lekkere maffe vormgeving, wat je noemt een hebbeding voor de verzamelaar.

Tom.

P.S. Hier is tie......
907_mektee.jpg
907_mektee.jpg (35.15 KiB) 4785 keer bekeken
Kom maar binnen, Swieb, dan veeg ik even wat kofferbandrecorders en platenspelers aan de kant. Kopje koffie ? (vrij naar Malle Pietje RIP)
Thomas
Site Admin
Contacteer:

28 aug 2008, 18:29

Hij blijft vet. Ik moet mijn boxjes mét voetjes eens terugvragen bij heer Stijn, heb nu alleen twee exemplaren zonder voetjes en da's natuurlijk geen porem voor zo'n stoere Stereo4 baque!
Thomas Baur
mcTommi
Contacteer:

28 aug 2008, 22:00

Thomas schreef:Hij blijft vet. Ik moet mijn boxjes mét voetjes eens terugvragen bij heer Stijn, heb nu alleen twee exemplaren zonder voetjes en da's natuurlijk geen porem voor zo'n stoere Stereo4 baque!
Effe hopen dat hij ze niet naar de kringloop heeft gebracht :-(
Kom maar binnen, Swieb, dan veeg ik even wat kofferbandrecorders en platenspelers aan de kant. Kopje koffie ? (vrij naar Malle Pietje RIP)
Thomas
Site Admin
Contacteer:

28 aug 2008, 22:04

Dan gaatie zelf ook naar de kringloop! En terug mét boxjes of helemaal niet terug!
Thomas Baur
mcTommi
Contacteer:

28 aug 2008, 22:24

Dat wil ik zien op youtube ;-)
Thomas
Site Admin
Contacteer:

29 aug 2008, 11:44

mcTommi schreef:Maaaaarrre dit is geen COMBI hè, gentlemen :-(

Dit is een platenspeler met ingebouwde versterker, dat is heel andere koek.
Nou, dan is het toch ook een combi? Van een platenspeler en een versterker! 8)
Thomas Baur
mcTommi
Contacteer:

29 aug 2008, 15:18

Een platenspeler zelf is dan zeker ook een combi ? Van een draaitafel en een toonarm ! Grrrrr......
RoyD

07 sep 2008, 23:05

Gaaaaaaaaaf

ok tis nie echt ' now' zo'n schreeuw maar tis wat in me op kwam-je bent er vast lang blij mee Thomas =)
Plaats reactie