Naald voor GP412

Sommigen zijn blij dat ze van die "knetterende haardvuren" af zijn, terwijl anderen bewust nog nieuw vinyl kopen.

Moderator: Moderators

Re: Naald voor GP412

Berichtdoor Harry op ma jun 28, 2010 8:14 pm

Thomas, dank, helemaal duidelijk! Dat stukje had ik even gemist, in april zat ik nog niet zo "in de platenspelers" :)
Dan ga ik eerst nog eens even het internet afsnuffelen naar een elliptisch model, lukt dat niet dan wordt het alsnog een ronde uit de webshop.
Harry

Berichtdoor PS386 op di jun 29, 2010 2:34 pm

Ik vond deze site onlangs en het lijkt of ze hier nog wel voor alles een naald hebben. :)

Ik hoop dat ik deze mag plaatsen Thomas. Wil de webshop natuurlijk geen concurrentie aandoen.

http://www.pickupnaald.nl
Tuners 186 690 694 F2213
Receivers 683 720
Amps 306 386 590 594
Tape N2533 N2543 N2544
Phono 222 406 408 777 867 887 977
Speakers 466 484 544 SX6486 F9416
PS386

Berichtdoor Thomas op di jun 29, 2010 3:05 pm

Oh, maakt niks uit hoor. We moeten elkaar gewoon opweg helpen toch? Als mijn prijzen beter zouden zijn, zie je het vanzelf wel ;)
Thomas Baur
webmaster http://www.mfbfreaks.com
De Enige Echte Philips Motional Feedback Website!
Thomas
Site Admin

Berichtdoor Thomas op vr jul 02, 2010 12:15 am

UPDATE!!! Het naaldenassortiment in de Webshop is behoorlijk uitgebreid. Dankzij de vondst van een oude/nieuwe leverancier met jarenlange naaldenervaring kunnen we nu eindelijk bijna alle Philips naalden leveren. Ik heb de afgelopen dagen veel uitgezocht, vergeleken en gecontroleerd en het eerste begin is te vinden in de naaldensectie van de Webshop: http://webshop.mfbfreaks.com/?p=product ... up-naalden .
Dit is nog iet alles; ook oudere naalden voor de AG.... elementen zullen beschikbaar komen. Misschien niet voor iedereen interessant, maar zo breiden we ook de liefhebbersgroep wat uit. Mensen met een Mignon of Hoedendoos kunnen dan ook in onze webshop terecht.

Voor Harry in dit geval; er zijn naalden voor de GP-412 MK-I, MK-II en MK-III te bestellen. Even kijken wat je hebt; de I en II gebruiken dezelfde naald.

succes ermee!
Thomas Baur
Thomas
Site Admin

Berichtdoor Remi op vr jul 02, 2010 12:33 am

misschien een domme vraag, maar hoe weet je nou welk element je hebt?
Er staat meen ik alleen 412 op, en hier ligt voor de grijp nog een 406 element (goudkleurig) met een afgebroken naald waar een " II " in het driehoekje staat.
is de naald uit het element weet je m.i. niet meer wat het is of is er nog een ander (her)kenmerk ?
"Hoezo nu wel genoeg? D'r is toch nog plek!" jaja, waar dan?
Remi

Berichtdoor Harry op vr jul 02, 2010 9:27 am

Remi, da's zeker geen domme vraag, ben er ook wel even zoet mee geweest om dat uit te vinden. Het antwoord staat op blz.3 van het "grote elementen topic" alhier, viewtopic.php?f=6&t=121&start=30 Thomas heeft daar enkele foto's geplaatst. Het I-element heeft een soort kunststof driehoek aan de onderkant, duidelijk te herkennen (let op, de bovenste 2 foto's staan verkeerd om zoals Thomas verderop in het topic ook meldt).
Die 412 zal naar ik aanneem uit je 977 komen, gezien het bouwjaar daarvan is het dan ongetwijfeld een II . De 406 is er niet als I geweest geloof ik.
Zelf kwam ik er achter dat beide GP400 hier van type II zijn terwijl er in een daarvan een type I naald zat. Dat valt op, door het ontbreken van die "driehoek" sluiten naald en element dan niet op elkaar aan.
Harry

Berichtdoor Harry op vr jul 02, 2010 9:39 am

Thomas schreef:Voor Harry in dit geval; er zijn naalden voor de GP-412 MK-I, MK-II en MK-III te bestellen. Even kijken wat je hebt; de I en II gebruiken dezelfde naald.

Thomas, beste kerel, weet je dat wel echt helemaal zeker? Zoals je zelf eerder al zo mooi schreef "Je hoeft dus alleen even te kijken of je een MK-I hebt of een MK-II, dat staat vaak voorop de naald én kunt zien of het plastic stukje van de naald schuin of recht loopt ten opzichte van het goudkleurige element". Zo kwam ik er ook achter dat er in een van mijn GP400-II 's een I-naald zit, die maakt een duidelijk andere hoek met het element. Als ik in de webshop kijk blijkt alleen voor de GP412 de naald voor type I en II gelijk te zijn, niet voor bijvoorbeeld de GP401 die vrijwel dezelfde naald heeft. Da's toch vreemd of ligt dat aan mij? :)
Harry

Berichtdoor Thomas op vr jul 02, 2010 10:10 am

Ik sta toevallig op het punt een weekend weg te gaan, dus zal verder gaan met uitzoeken en antwoorden als ik terug ben. In elk geval lijken alle signalen erop te wijzen dat de 412 in MK-I en MK-II uitvoering dezelfde naald voert, dit in tegenstelling tot de 400/500 serie. Alleen de 412 MK-III heeft een andere naald; de D72.

Kijk ook eens hier: http://www.hupse.eu/radio/reproducers/GP412.htm
Thomas Baur
Thomas
Site Admin

Berichtdoor Harry op vr jul 02, 2010 12:14 pm

Prima, Thomas, zo'n haast is er niet bij hoor. Zal zelf ook nog eens even rondkijken op het net, al is het daar eigenlijk te warm voor :) . Ik wens je een leuk weekend toe!
Harry

Berichtdoor Harry op zo jul 04, 2010 8:48 am

Harry schreef:Da's toch vreemd of ligt dat aan mij? :)

Thomas, het lag inderdaad aan mij, ik was even in verwarring :? Maar zoals ik het nu begrijp, de GP412 had als doorontwikkeling van de 401 al vanaf het begin de Mk II naald. Aangepaste bestelling voor de webshop volgt!
Harry

Berichtdoor Thomas op zo jul 04, 2010 9:28 pm

Prima, dat is dan nu ook opgehelderd ;) Ik zal de naaldensectie deze week verder gaan uitbreiden zodat ook de oudere naalden voor buizengrammofoons e.d. erin komen te staan.
Thomas Baur
Thomas
Site Admin

Vorige

Keer terug naar Draaitafels