N5846 tandwieltjes / reparatie loopwerk

De compact cassette was een schitterende uitvinding van Philips en werd een wereldwijd succes. Ook bandrecorders blijken een tijdloos populair medium.Kun jij ook geen genoeg krijgen van die sfeervol draaiende spoelen? Deel hier je magnetische passie!

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Quadboy
Contacteer:

31 jul 2014, 19:31

Na 4 jaar eindelijk Thomas bereid gevonden mijn N5846 te repareren, d.w.z. de bekende tandwielen te vervangen. Had het al zelf in 2012 een keer geprobeerd maar dat was geen succes. Heb er eenvoudig niet de juiste tools voor. Vorige week het loopwerk er uit gemonteerd (dat kan prima) en het geheel met stekkers etc. in een van schuim voorzien kleine doos naar Thomas verstuurd. Nu wachten op resultaat. Pittige prijs, dat wel !
N5846 loopwerk
N5846 loopwerk
Loopwerk gedemonteerd
Loopwerk gedemonteerd
Mooie plek in de woonkamer
Mooie plek in de woonkamer
Thomas
Site Admin
Contacteer:

31 jul 2014, 20:00

Dag Robbert,

Het loopwerk is goed aangekomen en ik ga er snel mee aan de gang. Tandwieltjes heb ik voorradig dus daar zal het niet aan liggen. Maar de prijs... daar waren we het in de e-mail toch al over eens geworden? En hij wordt er ook nog eens voor thuisbezorgd...
Thomas Baur
webmaster http://www.mfbfreaks.com
De Enige Echte Philips Motional Feedback Website!
Remi

31 jul 2014, 20:16

Robbert, het front hoefde er niet af hoor om het loopwerk eruit te halen :?
"Hoezo nu wel genoeg? D'r is toch nog plek!" jaja, waar dan? "Ha! d'r kan nog wat in de auto!"
Quadboy
Contacteer:

31 jul 2014, 23:04

Ik wilde het indertijd zorgvuldig in beeld brengen en heb de zaken wat overdreven, frontplaat er af en alles in exploded view tonen. Over de prijs ben ik zeer tevreden, mijn dank is groot. :wink:

Nog wat foto's van een liefhebber cassette decks.
N5846
N5846
3x 4m
3x 4m
N2521
N2521
Plaats reactie