Philips N2521 cassettedeck blijft draaien

De compact cassette was een schitterende uitvinding van Philips en werd een wereldwijd succes. Ook bandrecorders blijken een tijdloos populair medium.Kun jij ook geen genoeg krijgen van die sfeervol draaiende spoelen? Deel hier je magnetische passie!

Moderator: Moderators

Plaats reactie
carlhxe

26 aug 2019, 14:37

Ik heb een mooie N2521 in bezit. Hij speelt nog goed en met de originele snarenset maar als er geen cassette in zit gaat het rechter spoeltje draaien en loopt de bandteller mee. Dit gebeurt al vanaf het moment dat de spanning er op komt. Heeft iemand een idee waar dit vandaan komt? Als de cassette erin zit gebeurt er niets maar hoor ik wel het motortje lopen, ik twijfel even of dat nu klopt of niet.
mthecatlover
Contacteer:

26 aug 2019, 22:20

De voelertjes aan de bovenkant van de cassette inlay willen ook nog wel eens voor geen goed contact zorgen.
"Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek".
Afbeelding =^..^= Afbeelding
BMW635

27 aug 2019, 07:27

Denk inderdaad een schakelaartje blijft hangen boven in het cassettevak.
Zover ik me kan herinneren loopt de motor alleen wanneer er een cassette in zit.
Groeten, Rob
gromsound
Contacteer:

27 aug 2019, 11:06

standaard storing in dit ding. contactveertjes bovenin het cassettevak sprayen dan stopt ie met draaien. en alvast sterkte met het vevolg, er zal van alles spontaan afbreken en uitmekaardruipen :(
lijdt aan AMHD - alles moet het doen
Plaats reactie