N2552 solenoid control werkt niet (opgelost)

De compact cassette was een schitterende uitvinding van Philips en werd een wereldwijd succes. Ook bandrecorders blijken een tijdloos populair medium.Kun jij ook geen genoeg krijgen van die sfeervol draaiende spoelen? Deel hier je magnetische passie!

Moderator: Moderators

mae

29 aug 2019, 14:37

Heb je wel IC voetjes gebruikt die langer meegaan dan de IC's? Dat is een bekende instinker.
Bert1964

29 aug 2019, 21:38

Beste Mae,

Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat in Sittard nog een "ouderwetse" electronica zaak ligt, met een eigenaar die al ruim 40 jaar de scepter zwaait. Hij heeft een goudmijn aan componenten en weet erg goed waarover hij het heeft. Ik kom ook al zo lang bij hem over de vloer en hij weet precies wat ik nodig heb. Als het over kwaliteit van componenten gaat, geeft hij me vaak nog advies over wat wel of niet te doen en wat ik beter wel of niet kan pakken om het eindresutaat nog te verbeteren. (alternatieven voor torren bijvoorbeeld). Ik weet daarom ook bijna zeker dat ik de "goede" ic voetjes heb gekregen, voor weer jarenlang luisterplezier...
Stomme vraag misschien, maar waaraan herken je mindere kwaliteit ic voetjes? Misschien kan ik er nog iets van leren, je ben er nooit te oud voor...

Groetjes, Bert
When nothing goes right, go left.
Thomas
Site Admin
Contacteer:

04 sep 2019, 21:01

Bert1964 schreef:
29 aug 2019, 21:38
Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat in Sittard nog een "ouderwetse" electronica zaak ligt, met een eigenaar die al ruim 40 jaar de scepter zwaait. Hij heeft een goudmijn aan componenten en weet erg goed waarover hij het heeft. Ik kom ook al zo lang bij hem over de vloer en hij weet precies wat ik nodig heb. Als het over kwaliteit van componenten gaat, geeft hij me vaak nog advies over wat wel of niet te doen en wat ik beter wel of niet kan pakken om het eindresutaat nog te verbeteren.
Is dat toevallig Boessen in Geleen? Doe die maar eens de groeten van mij ;)
Thomas Baur
webmaster http://www.mfbfreaks.com
De Enige Echte Philips Motional Feedback Website!
Will
Contacteer:

06 sep 2019, 11:38

Ik denk dat Bert “de Regenboog” in de Steenstraat bedoelt. Die naam staat niet meer op de gevel, maar het is in wezen nog steeds dezelfde zaak. Met alle geduld van de wereld word je er geholpen.
Ze hebben oude voorraden opgekocht van winkels die gestopt zijn. Zoals Stuut en Bruin uit den Haag.
Je kunt er de gekste dingen nog vinden.
Het echte geld zal wel verdiend worden met het moderne assortiment van apparaten en DJ achtig spul.
Een verzamelaar ziet niet wat hij al heeft, hij ziet alleen wat hij nog mist.
mae

06 sep 2019, 15:07

Will schreef:
06 sep 2019, 11:38
Ze hebben oude voorraden opgekocht van winkels die gestopt zijn. Zoals Stuut en Bruin uit den Haag.
Gelukkig hebben ze daar iets van weten te redden, maar ik begreep uit andere wandelgangen dat het meeste in Den Haag ter plekke in de kliko gegaan is (niet de schuld van de Regenboog).
Laatst gewijzigd door mae op 12 sep 2019, 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Bert1964

12 sep 2019, 22:00

Ik bedoelde inderdaad de Regenboog in Sittard op de Steenweg, maar Boessen in Geleen is ook geen onbekende van mij!
Ik kan ze allebei aanbevelen. Het is hoe Will het aangeeft. Je wordt goed geholpen en ze nemen alle tijd voor je.
Als er een component niet is, zien ze het als een uitdaging om met een werkbaar alternatief te komen, of wordt de voorraad minutieus nagezocht.

Nee, ik heb geen aandelen.... :D :D :D

Groetjes, Bert
When nothing goes right, go left.
Plaats reactie