DCC 730 problemen

De compact cassette was een schitterende uitvinding van Philips en werd een wereldwijd succes. Ook bandrecorders blijken een tijdloos populair medium.Kun jij ook geen genoeg krijgen van die sfeervol draaiende spoelen? Deel hier je magnetische passie!

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Don_prince

04 jun 2019, 00:17

Ik heb een DCC 730 wat een vreemd verhaal begint te worden,

Eerder stopte deze met het spelen van DCC's, echter normale cassettes ging prima, en recent valt de speler ook na het kortdurig afspelen van cassettes uit. Ik zie geen lekkende elcos op de printplaat, niks verbrand, voltages lijken prima op de powerrails, niks word superheet.

Is er een bekend probleem met de DCC 730 wat een mogelijk probleem zou zijn, of kijk ik over een lekkende elco heen?
j.hartog

04 jun 2019, 10:38

Don_prince,

Zij de 2 aandruk rollen nog goed is het rubber met deukjes erin,of is het hard of ovaal geworden, ik maak ook DCC 951 cassettedecks en DCC 900.
Bij een DCC 951(DCC 730) heb ik de 2 aandruk rollen vervangen en het geluid was weer goed.

Wellicht mist de 5 volt op de DCC kop print met IC TDA 1317H dan oog geen of slecht geluid.

J.Hartog
Don_prince

04 jun 2019, 14:23

Aandrukrollen zijn in prima staat, deze DCC is amper gebruikt,

DCC's speelt hij totaal niet af, draait wel maar geeft geen geluid. Analoge cassettes wel, maar slaat af na om en nabij 15 minuten met een zwart scherm, daarna is het ook weer 15 minuten wachten tot hij weer aanslaat...

Ik vermoed dat de automatische zekeringen ook klappen over iets
Plaats reactie