Kan dit, en mag dit?

De compact cassette was een schitterende uitvinding van Philips en werd een wereldwijd succes. Ook bandrecorders blijken een tijdloos populair medium.Kun jij ook geen genoeg krijgen van die sfeervol draaiende spoelen? Deel hier je magnetische passie!

Moderator: Moderators

Plaats reactie
johanh

21 apr 2019, 00:02

Zo, ik heb een Philips DCC 900 waar ik van de 2 gekende printjes van nieuwe elco's van voorzien heb, nu wil ik deze in mijn marandz DCC Deck plaatsen, ik heb begrepen dat deze mogelijk is, ik zou dan ook de koppen unit overplaatsen, omdat deze printjes op deze koppen zijn afgestemd en afgeregeld, is dit mogelijk, zonder iets stuk te doen?
snameroc

21 apr 2019, 09:18

In de manual staat de de print op de kip is afgeregeld en dat er voor de reparateur geen gereedschappen beschikbaar zijn om dit zelf te doen. Dus officieel horen ze bij elkaar. Maar ik heb het wel eens gedaan en toen werkte het gewoon. Het geld vooral bij het opnemen dat er verschillen zijn. Ik zou het eerst gewoon proberen voordat ik de kop ombouwde.
johanh

21 apr 2019, 11:11

Oke, maar ik zou de 2 werkend en vernieuwde printjes en de kop unit vanuit mijn Philips dcc900 overzetten in mijn marandz DCC Deck?
Dit zou toch moeten werken als ik de afgeregelde printjes van deze kop tesamen overplaatst?
mae

21 apr 2019, 12:25

Ze zijn afgeregeld op de kop, dus printjes en kop bijelkaar houden geeft het beste resultaat. Net als bij beeldbuizen en afbuigspoelen kun je ze vaak wel met voldoende resultaat verwisselen, maar het is niet de 'nette manier'.

Disclaimer: vaak genoeg gedaan met beeldbuizen, niet met koppen. Maar het principe is hetzelfde: afregeling gebeurt in de fabriek en alleen omdat de fabricagetoleranties vrij nauw zijn, kan verwisselen goed gaan.
Plaats reactie