[Opgelost] Weet iemand hoe deze interne connectors in DCC recorders heten?

De compact cassette was een schitterende uitvinding van Philips en werd een wereldwijd succes. Ook bandrecorders blijken een tijdloos populair medium.Kun jij ook geen genoeg krijgen van die sfeervol draaiende spoelen? Deel hier je magnetische passie!

Moderator: Moderators

Plaats reactie
jac_goudsmit

19 apr 2019, 00:11

Ik weet het, ik ben lui, en ik kan het misschien zelf uitzoeken met Google maar ik vroeg me af of er hier experts of ervaren hobbyisten zijn die het weten.

Voor mijn DCC hacking projecten wil ik zo weinig mogelijk aan bestaande elektronica veranderen en ik ben van plan om wat elektronica te maken om DCC recorders wat meer interessante functies te geven. Dus ik wil wat stekkertjes en print-connectors kopen om mijn schakeling zeg maar tussen bijvoorbeeld het frontpaneel en de microcontroller van het deck te zetten. Dus in principe trek je dan een stekkertje uit een bestaande printplaat en stop je die in een connector op mijn printplaat, en uit mijn printplaat komt dan een kabel met een ander stekkertje dat naar de printplaat in de recorder gaat.

Mijn vraag is: weet er iemand wat het typenummer (of de type-naam) is van de stekkers en print-connectors in de volgende foto's? Ik bedoel dus de witte connectors (niet die bruine, daar gaan een flexkabel in) en de witte stekkers.

De steek-afstand is zo te zien 0.1 inch. Op de ene printplaat zijn de connectors als doorsteek uitgevoerd, op de andere als surface mount.
small 2019-04-07 11.52.25.jpg
small 2019-04-07 11.47.53.jpg
Alvast bedankt!

===Jac
Laatst gewijzigd door jac_goudsmit op 19 apr 2019, 08:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Robertvs

19 apr 2019, 06:40

Volgens mij zijn het JST connectors, maar ze maken een heleboel series:

http://jst.com/pdf/PRODUCT%20SELECTION% ... POSTER.pdf

succes
541, 544, 585, (F9638 unrefurbished in dit theater)
Will
Contacteer:

19 apr 2019, 07:34

De verzamelnaam van deze connectors is “boxheaders”.
Als het alleen pennetjes (zonder de box om de pennetjes) zijn dan heten ze “headers”.

Er zijn verschillende uitvoeringen, dus let op dat het past.
Een verzamelaar ziet niet wat hij al heeft, hij ziet alleen wat hij nog mist.
jac_goudsmit

19 apr 2019, 08:15

Volgens mij zijn het JST connectors, maar ze maken een heleboel series:

http://jst.com/pdf/PRODUCT%20SELECTION% ... POSTER.pdf

succes
JST dat is het zo te zien. Het precieze subtype vind ik wel. Hartstikke bedankt!

=== Jac
Plaats reactie