Hoe de error rate checken van kant B op een DCC951

De compact cassette was een schitterende uitvinding van Philips en werd een wereldwijd succes. Ook bandrecorders blijken een tijdloos populair medium.Kun jij ook geen genoeg krijgen van die sfeervol draaiende spoelen? Deel hier je magnetische passie!

Moderator: Moderators

Plaats reactie
pvdm
Contacteer:

11 feb 2019, 20:00

Als je een DCC951 aanzet met de STOP en PLAY toetsen ingedrukt, dan staat hij in service mode.
Hij geeft dan de error rate aan op de 8 data-kanalen tijdens afspelen: idealiter zou dat de hele tijd 00000000 moeten aangeven.
Maar: hij staat dan altijd op kant A. De toets voor omschakelen naar kant B is niet werkend in deze service mode. Hoe kom je nu naar kant B om daar de error-rate te checken?

De enige manier die ik heb bedacht, is de tape aan het eind van kant A te zetten, dan schakelt hij om naar kant B. Maar dan kan je alleen dáár op de band testen, want heen- en weer spoelen werkt ook niet in de service-mode.

-Philip.
Philip - ♫♫ Adventures of a vintage audio geek ♫♫
dccmuseum
Contacteer:

11 feb 2019, 20:09

Hoi,
Dat is inderdaad knap lastig. Bij de eerste generatie kun je keurig van kant a naar b schakelen. Helaas werkt deze optie niet op de 951 en 730. Je zelf gevonden oplossing lijkt de beste. Wel tijdrovend.
movieman

11 feb 2019, 21:09

Ik sluit me aan bij mijn bovenbuurman, dit gaat gewoon niet met de DCC951, ontwerpfout wellicht... Of bij Philips weten ze iets dat wij niet weten... :think:

Nu is het wel zo dat het geen verschil zou mogen maken, als hij de A-kant leest en deze is goed dan moet de B-kant lezen ook goed gaan, de kop wordt dan namelijk 180 graden gedraaid, mechanisch is dit dus hetzelfde verhaal.
pvdm
Contacteer:

12 feb 2019, 16:21

Op de 600, waar je tijdens dat checken WEL de kant kan wisselen, is er vaak een verschil tussen A en B. Dus dat gaat niet op.
Philip - ♫♫ Adventures of a vintage audio geek ♫♫
movieman

12 feb 2019, 16:43

Dan ligt het vermoedelijk aan de aandrukrol van kant B maar niet aan de kop, of hij zou scheef moeten zitten.
Plaats reactie