DCC951 Aandruk rolletje

De compact cassette was een schitterende uitvinding van Philips en werd een wereldwijd succes. Ook bandrecorders blijken een tijdloos populair medium.Kun jij ook geen genoeg krijgen van die sfeervol draaiende spoelen? Deel hier je magnetische passie!

Moderator: Moderators

Rick

DCC951 Aandruk rolletje

Berichtdoor Rick » zo aug 19, 2018 9:22 am

Na jaren op de zolder te hebben gestaan bleek mijn DCC951 niet meer te werken. De aandrukrol had al die jaren tegen de capstan aangedrukt en is dusdanig ingedeukt dat de tape niet meer meegenomen word:

Na wat zoeken kwam ik op de tip op een standaard aandrukrol van de webshop aan te passen:

Het afvijlen van het plastic wilde echter niet goed lukken dus heb ik geprobeerd het rode rubber om het zwarte plastic heen te schuiven. Dit past bijna. Het rode rubber is alleen iets ruimer dan de originele, dus heb ik het verschil iets opgevuld met tape.

Het resultaat werkt, maar slecht. De rol zwabbert iets, met af en toe geluidsuitval tot gevolg.

Weet iemand misschien een (ebay?) aandrukrol met dezelfde maten die op het zwarte pastic gedrukt kan worden? Of heeft iemand een reserve/donor rol die ik over kan nemen?
Bijlagen
20180808_001004b.jpg
20180805_152159b.jpg

j.hartog

Re: DCC951 Aandruk rolletje

Berichtdoor j.hartog » zo aug 19, 2018 9:50 am

Rick,

Deze aandrukrol heb ik nog liggen,voor je en heb ze ook voor de Dcc 900 pas gemaakt en de aandrukrol met het witte binnen rol,
Iets bij gevijld,de aandrukrol heb ik besteld in de MFB shop.

En paste in de zwarte aandruk rol houder.

J.hartog

movieman

Berichtdoor movieman » zo aug 19, 2018 10:33 am

Thomas heeft rolletjes die exact passen, kun je er gewoon inklikken en klaar. Bel de webshop ff want ze staan nog niet online...

Rick

Berichtdoor Rick » zo aug 19, 2018 11:18 am

j.hartog en movieman, bedankt!

Ik ga contact opnemen met de webshop voor de rolletjes.

Terug naar “Cassette- en Bandrecorderdecks”