Technics RS-DC8 DCC recorder

De compact cassette was een schitterende uitvinding van Philips en werd een wereldwijd succes. Ook bandrecorders blijken een tijdloos populair medium.Kun jij ook geen genoeg krijgen van die sfeervol draaiende spoelen? Deel hier je magnetische passie!

Moderator: Moderators

Yde

27 jan 2019, 15:29

Vanmiddag de RS-DC8 nog maar weer eens uitelkaar gehaald.
Ik heb gelijk het schakelaartje schoongemaakt na de tip van Ralf en voorzien van een druppeltje contact cleaner 390.
Ik ben alle onderdelen nog eens nagelopen en heb geen afwijkingen kunnen vaststellen.

Nadat de DCC recorder weer inelkaar zat heb ik deze gelijk geprobeerd maar het probleem is nog niet weg!!
De recorder herkend de DCC en gewone analoge cassettes en ook loopt de teller met een analoge cassette mee maar na ongeveer 2 seconden stopt hij met afspelen?
Een DCC cassette doet exact hetzelfde alleen heb ik dan geen weergave en ook loopt de teller niet mee!
Zet ik de recorder in reverse dan slaat de recorder nog sneller af?

De SMD elco's op de R/W print zullen wel vervangen moeten worden want alleen bij analoge cassettes heb ik weergave maar is het linker kanaal een stuk zachter dan rechts.

Maar dit is voor later eerst moet de RS-DC8 technisch in orde zijn!
dccmuseum
Contacteer:

27 jan 2019, 17:29

Hoi,
Het kan ook zijn dat de schakelaar defect is.

Je kunt deze vervangen door de metal tape detectie switch te gebruiken uit het mechanisme.
Deze is wel aanwezig,maar niet aangesloten in het mechanisme.

Groeten.
Ralf
johanh

31 jan 2019, 20:50

Hoi Ralf, ik heb nu oordeel technics DCC speler, maar ik wil alles volledig nakijken en vervangen van de nodige dingen van dit model, maar eerst , hoe haal ik het deurtje van dit toestel eraf, wand je hebt een filmke, maar daar zijn de eerste stappen niet in te zien en uitgelegd.
dccmuseum
Contacteer:

31 jan 2019, 22:36

johanh schreef:
31 jan 2019, 20:50
Hoi Ralf, ik heb nu oordeel technics DCC speler, maar ik wil alles volledig nakijken en vervangen van de nodige dingen van dit model, maar eerst , hoe haal ik het deurtje van dit toestel eraf, wand je hebt een filmke, maar daar zijn de eerste stappen niet in te zien en uitgelegd.
Hoi,
De beste manier is de deur te openen, spanning eraf en dan met 2 handen de deur naar boven klikken/bewegen. Dus niet naar voor maar naar boven glijden. Zo moet hij er ook weer in.

De video was ook niet speciaal als instructie bedoeld, maar als algeneme inkijk hoe ingewikkeld deze restauratie is.
Je moet je hieraan alleen begeven, als je ook bereid bent de kop te vervangen. In bijna de helft van alle restauraties is er ook iets met de kop aan de hand in deze DCC speler.

Het is wellicht een van de mooiste, maar ook niet erg service vriendelijk......
johanh

08 feb 2019, 20:02

Hoi, het volgend probleem heeft zig nu voorgedaan, deze DCC ging met DCC tape maar de muziek viel weg, dus ben ik met een clean tape speciaal voor deze DCC decks, met alcohol bruppeltes, gaan cleaning, na een 30sec heen en terug, draai hij plots niet meer en zit de tape vast, ook zie ik binnen deze niet meer naar omhoog gaat, en zit dus klem, wat raar ratelen geluid, kan het zijn dat de snaren nu doorglippen of los of door geknapt zijn, vandaar dat het mechanisch' niet meer rond raakt, inner zie ik geen tandjes af!
Hoe kan ik dit oplossen zonder verdere brokken te maken, en dan mijn gekende tandwieltje alsnog afbreek
Laatst gewijzigd door johanh op 14 feb 2019, 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
dccmuseum
Contacteer:

08 feb 2019, 23:02

johanh schreef:
08 feb 2019, 20:02
Hoi, het volgend probleem heeft zig nu voorgedaan, deze DCC ging met DCC tape maar de muziek viel vet, dus ben ik met een clean tape speciaal voor deze DCC decks, met alcohol bruppeltes, gaan cleaning, na een 30sec heen en terug, draai hij plots niet meer en zit de tape vast, ook zie ik binnen deze niet meer naar omhoog gaat, en zit dus klem, wat raar ratelen geluid, kan het zijn dat de snaren nu doorglippen of los of door geknapt zijn, vandaar dat het mechanisch' niet meer rond raakt, inner zie ik geen tandjes af!
Hoe kan ik dit oplossen zonder verdere brokken te maken, en dan mijn gekende tandwieltje alsnog afbreek

Ik zou even naar onze video kijken over dit mechanisme en hem helemaal uit elkaar halen.

- kan het riempje zijn
- tandwiel is wellicht niet meer in staat rond te draaien (het is zacht plastic)
- het bandje zelf is de oorzaak.

Groeten.
Ralf
johanh

08 feb 2019, 23:41

Het is voor de duidelijkheid een clean DCC tape geen afspeel DCC tape!
johanh

15 mar 2019, 21:42

Hoi, graag had ik de snaar veranderd, kan me iemand de juiste maat geven van deze dc8 DCC Deck, ook wil ik de elco's vernieuwen, maar kan me iemand aan het lijstje helpen, dan deze koppen printje ?

Afbeelding

Ik zie nergens lekken, van zuur, ook niet als je goed kijkt onder de elco's zelf, moet ik deze vernieuwen?

Zijn deze dan de juiste waardes aub?

10v - 220uf x 4
16v - 100uf x 2
6,3v - 100uf x 4

Is mijn lijstje juist of heb ik iets over het hooft gezien?
johanh

24 mar 2019, 20:50

Hoi, is het forum dood, jah op veel vaagjes dat ik plaatste hier, krijg ik geen antwoord meer, das raar van verschillende topic's, kan iemand nagaan of er problemen zijn met dit nieuw forum.
schoute

24 mar 2019, 20:54

Misschien weet gewoon niemand die je vraag/vragen gelezen heeft het antwoord :think:
O.a. 2 paar RH532, FB563, FA880 DFA888, CD850, CD834, FT880, FT980, FC870, DCC600, AF667, GA212, AH280, AH305, N4520 en nog wat spul van andere merken...
Remi

24 mar 2019, 21:03

het forum is af en toe dood ja, maar je krijgt geloof ik best aardig antwoord op je vragen.

Als ik jouw opsomming zie naast de foto lijkt het wel te kunnen, maar ik heb geen technics DC8 doc om het zeker te weten.
Het is ook een goed idee om er zelf achteraan te gaan en dingen uit te vinden.
Dat is vaak leuker dan alles maar vragen, het wordt ook gewaardeerd als je zelf moeite doet en het is voor de anderen ook leuker om dan te helpen.

vwb de elko's die nu niet lekken, dat kan zo zijn maar bedenk dat eigenlijk al die andere 25+ jaar oud het wel doen, de gok is hoe lang ze nog niet lekken. Je kan ook zeggen dat het mooi is dat ze nog niet lekken, ben je er op tijd bij.
"Hoezo nu wel genoeg? D'r is toch nog plek!" jaja, waar dan? "Ha! d'r kan nog wat in de auto!"
snameroc

24 mar 2019, 21:04

De print is anders als van de dcc900. Als ze niet lekken en de esr meet goed zou ik ze laten zitten.
johanh

25 mar 2019, 18:09

Hoi, bedankt voor jullie reactie, het is niet als ik iets vraag dat ik geen moeite doe, maar ben gewoon dummy op electronica, ik heb totaal GEEN electronica kennen, en weet ook niet veel van de toestellen van en voor te meten en te herstellen van dingen, ik wissel gewoon (desolderen) van onderdelen, verder heb ik helemaal niets en weet ik niets of bijna niets, ik doe alles op eigen zelf kennis en ondervinding, ik kan niet zo goed zoals de meeste hier op het forum, vandaar steeds veel vragen hier op het forum van mij, dit is gewoon omdat ik het echt niet vind of weet, NIET uit gemakzucht hoor Remi. 😉
Remi

26 mar 2019, 00:23

Hartstikke goed Johan, is dat ook weer helder 8)
Ik wilde je niet tegen de haren in strijken
"Hoezo nu wel genoeg? D'r is toch nog plek!" jaja, waar dan? "Ha! d'r kan nog wat in de auto!"
johanh

26 mar 2019, 19:18

Zijn nu de elco's dat ik hier melde nu de juiste, en wat zijn de juiste afmetingen van de snaren en aandrukrollen van deze technics rs-cd8?
Plaats reactie