Printjes aangetast!

De compact cassette was een schitterende uitvinding van Philips en werd een wereldwijd succes. Ook bandrecorders blijken een tijdloos populair medium.Kun jij ook geen genoeg krijgen van die sfeervol draaiende spoelen? Deel hier je magnetische passie!

Moderator: Moderators

johanh

Printjes aangetast!

Berichtdoor johanh » ma apr 02, 2018 5:19 pm

Hoi, ik wil namelijk 'n Philips DCC 900 van nieuwe elco's voorzien op de 3 tal prints, maar zijn aangetast, als ik deze printplaatjes wil propermaken, mag ik 'n ultrasoonbad gebruiken? Zo ja, wat mat ik gebruiken als oplosmiddel, is alcohol 98% goed, mag ik warmte gebruiken van mijn ultrasoonbad?? En hoelang mag of moet iedere printplaatjes laten ultrasonen in daad bad?

Alvast bedankt mensen ik hoor het graag! :wink:

snameroc

Re: Printjes aangetast!

Berichtdoor snameroc » ma apr 02, 2018 5:45 pm

Warm water onder de kraan met afwasmiddel en een oude tandenborstel dat is de meest effectieve methode. Daarna met een fohn droogblazen. En met een glasstift de nodige baantjes schoonmaken om te solderen.

movieman

Berichtdoor movieman » ma apr 02, 2018 6:42 pm

Die badjes en goedjes hebben "we" al allemaal uitgeprobeerd maar dat wordt niks, m.a.w. het advies van snameroc opvolgen, dit is de enigste manier waarmee je ze goed schoon krijgt. Beter teveel zeep dan te weinig gebruiken, daarna uitspoelen onder de hete kraan. Drogen kan ook op de radiator op een stukje toiletpapier. Kijk tijdens het poetsen regelmatig of de smurrie overal weg is dus ook op/in de potmetertjes, tussen de pootjes van de IC's enz.

Er zijn maar 2 probleemprinten in de DCC900, geen 3.

Forsyth

Berichtdoor Forsyth » ma apr 02, 2018 7:59 pm

Wat mijn er aan doet herinneren dat ik mijn DCC900 nog moet ophalen in Oosterbeek :oops:
Genoeg

Remi

Berichtdoor Remi » ma apr 02, 2018 9:51 pm

:banana-tux: :handgestures-thumbupleft: :text-goodpost:
"Hoezo nu wel genoeg? D'r is toch nog plek!" jaja, waar dan? "Ha! d'r kan nog wat in de auto!"

Terug naar “Cassette- en Bandrecorderdecks”