FC567 probleem in de besturing (play) OPGELOST

De compact cassette was een schitterende uitvinding van Philips en werd een wereldwijd succes. Ook bandrecorders blijken een tijdloos populair medium.Kun jij ook geen genoeg krijgen van die sfeervol draaiende spoelen? Deel hier je magnetische passie!

Moderator: Moderators

Bert1964

FC567 probleem in de besturing (play) OPGELOST

Berichtdoor Bert1964 » di mar 20, 2018 10:47 pm

Beste forumleden,

Wie kan met helpen met de gouden tip!
Ik heb o.a. een Fc567 dubbeldeck in mijn huiskamer installatie staan. Heeft tot voor kort prima gespeeld. Echter onlangs kwam ik erachter dat de bediening van de play toetsen niet meer de loopwerken aansturen van beide decks. Ook via de afstandbediening reageert de afspeelcommando niet meer. Vooruit spoelen en terug spoelen werkt nog. Bij het indrukken van de play toets gaat wel de opwindmotor draaien en wordt de cassette via de spoel aangedreven, echter de koppen en de aandrukrol komen niet omhoog.
Ik meen dat ik dit probleem van dit deck al eens eerder gelezen heb op internet, echter ik kan het niet meer terugvinden. Het lijkt een probleem te zijn in de besturing en niet in de mechaniek, aangezien beide decks niet meer reageren.
Als iemand weet waar ik de storing moet zoeken, had ik dit graag vernomen. Optisch is niets te zien wat op een storing of losse contacten (voor zover te zien) duid.

Groetjes, Bert
Laatst gewijzigd door Bert1964 op wo mar 21, 2018 5:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

snameroc

Re: FC567 probleem in de besturing (play)

Berichtdoor snameroc » di mar 20, 2018 10:52 pm

Ik denk dat de capstan snaar is afgelopen door veroudering.

Bert1964

Re: FC567 probleem in de besturing (play)

Berichtdoor Bert1964 » wo mar 21, 2018 5:03 pm

Ter lering en vermaak voor iedereen.
Van beide decks zaten de solenoids (mechanisch) vast.
Meteen alles goed schoon gemaakt en weer in elkaar gezet.
Alles werkt weer.

Terug naar “Cassette- en Bandrecorderdecks”