Philips DCC 900 series.

De compact cassette was een schitterende uitvinding van Philips en werd een wereldwijd succes. Ook bandrecorders blijken een tijdloos populair medium.Kun jij ook geen genoeg krijgen van die sfeervol draaiende spoelen? Deel hier je magnetische passie!

Moderator: Moderators

zenilygy

Philips DCC 900 series.

Berichtdoor zenilygy » wo feb 21, 2018 12:35 pm

Beste mensen,

Ik heb gisteren een Philips DCC 900 gekocht. Natuurlijk ging ik er al standaard vanuit dat er wellicht van alles mee mis zou zijn en jawel dat is ook zo.

Ik heb een paar vragen aan jullie:

1. Ik heb inmiddels de bekende re-cap video's bekeken op Youtube. Kan iemand mij vertellen welke condensator's ik moet hebben en waar ik deze het beste kan bestellen? https://youtu.be/kNkmpd9TBXY

2. Als ik een analoge cassette afspeel dan is het geluid heel erg slecht met veel ruis"?

3. Volgens mij doen mijn digitale uitgangen het niet?

4. Sommige bandjes doen het prima, maar sommige piepen en stoppen dan ook? Zijn dan de bandjes stuk? Ik heb ze al een aantal keren op en neer gespoeld, ik lees dat je kan proberen het kussentje in de tape schoon te maken maar waarmee en hoe doe ik dat het beste? gewoon met alcohol?

5. Klopt het dat je 2 prints moet re-cappen? dus die meteen achter de koppen zit en een paar op een los kaartje? Had begrepen dat je geen normale condensators mag gebruiken.

Yde

Re: Philips DCC 900 series.

Berichtdoor Yde » wo feb 21, 2018 12:53 pm

Welkom op dit mooie forum.

Voordat je maar ergens lukraak mee begint kun je dit viewtopic.php?f=5&t=8595 topic eens doorlezen!

Het is wel een must dat je iets van elektronica weet en een beetje kunt solderen.

movieman

Berichtdoor movieman » wo feb 21, 2018 2:12 pm

Meteen uit het stopcontact dat ding! Je had hem helemaal niet mogen aansluiten.

zenilygy

Berichtdoor zenilygy » wo feb 21, 2018 3:20 pm

Ik zal zo snel mogelijk de SMD condensators gaan vervangen.

movieman

Berichtdoor movieman » wo feb 21, 2018 5:29 pm

Lees eerst al onze adviezen alvorens je begint te solderen aan die fragiele printjes.

j.hartog

Berichtdoor j.hartog » za feb 24, 2018 8:42 am

Zenilygy.

Ik heb ook veel DCC 900 en Marantz DD-82 gerepareerd en weer goed gekregen.
Als je read/write print de smd elco,s eraf haalt wel een anti statische armband om doen.

De oude lekke smd elco,s er af halen het elcozuur goed schoonmaken en ik doe ook het printje in,
een ultrasoon bad met print reiniger vloeistof en gedisteleerd water.
Daarna na spoelen met ged water en goed laten drogen ook de 1/0 digi print de smd elco,s er afhalen,
en ook in het ultrasoon bad doen nu zijn de 2 printen schoon van het elcozuur.

En ik controleer bij de read/write print de doorverbindingen, bij sommige zijn die onderbroken,
door het elcozuur bij c 137 68/10v zit een doorvoer naar transistor Q 104 daar komt 8 volt uit.
Met dun koperdraad 0,15mm- 0,20mm de onderbreking van de doorvoer doorsolderen.

J.hartog

Terug naar “Cassette- en Bandrecorderdecks”