opnamekop gezocht en ff voorstellen.

De compact cassette was een schitterende uitvinding van Philips en werd een wereldwijd succes. Ook bandrecorders blijken een tijdloos populair medium.Kun jij ook geen genoeg krijgen van die sfeervol draaiende spoelen? Deel hier je magnetische passie!

Moderator: Moderators

cluseau
Contacteer:

09 nov 2017, 10:25

Hallo allemaal, zal even uitleggen wie er achter het keyboard zit. Mijn naam is Frans en ben sinds de jaren 70 servicemonteur aan allerlei elektronica met een sterke voorkeur voor Philips. Begonnen in het kleine spul zoals versterkers pickup's bandrecorders etc zijn de werkzaamheden steeds meer verschoven naar KTV's zoals de Ph 121, 141 tot aan de K12. Daarna ben ik van consumeten elektronica overgestapt naar het reviseren van professionele videorecorders en monitoren. Tegenwoordig beperk ik me tot gitaarversterkers maar vergrijp me ook wel een aan een oud bandrecordertje of andere apparaten uit mijn vroegere service gebied. Tot zover de achtergrond.

Nu ben ik bezig met een Brenell Tape recorder (uit de Beatless studio) waarvan de opnamekop defect is. Nu zoek ik een 1/2 track kop waarvan de mechanische of elektrische eigenschappen me niet uitmaken, overal is een oplossing voor maar ik kan niet zelf een kop gaan wikkelen. Heeft iemand dus nog een oude monokop in een bakje liggen laat het svp even weten op info at amps-unlimited.nl. Ik zou er zeer dankbaar voor zijn.
mvg
Frans.
Plaats reactie