Rem N4506

De compact cassette was een schitterende uitvinding van Philips en werd een wereldwijd succes. Ook bandrecorders blijken een tijdloos populair medium.Kun jij ook geen genoeg krijgen van die sfeervol draaiende spoelen? Deel hier je magnetische passie!

Moderator: Moderators

Camron

Re: Rem N4506

Berichtdoor Camron » di feb 20, 2018 2:50 pm

Inmiddels een paar maanden verder geloof ik.
Voor wie het wil weten; hij draait weer behoorlijk goed. Ik heb veel 'verdachte' onderdelen vervangen, en dat hielp elke keer maar een heel klein beetje.
Uiteindelijk was het, denk ik, voornamelijk een mechanisch probleem, zoals hier al gesuggereerd werd...
De bandgeleiders heb ik vervangen door verchroomde bussen, dat verlaagde de weerstand flink. En heb wat geexperimenteerd met het vet op de assen van de geleiders. Uiteindelijk de juiste substantie gevonden (haarvet...) waardoor de traagheid precies genoeg werd om de slack op de tape op te vangen. Ik ben tevreden met zoals hij nu draait.
Bedankt voor al het meedenken!

HENK44

Re: Rem N4506

Berichtdoor HENK44 » di feb 27, 2018 7:52 pm

- De mechanische rem is een hulprem. Die doet niets tijdens het remmen.
- Het motorcircuit is wel eens gewijzigd, het ligt er maar aan welke versie recorder jij hebt.
- Lees eerst in de tekst van de servicemanual hoe het remmen werkt en welke componenten hierbij horen. Zomaar wat componenten vervangen is zinloos.
Staat mij iets bij over de verkeerde dikte van de snaren, zitten de goeie er wel op ?
Je hobby mag geld kosten, als dat geld maar niet je hobby kost

Terug naar “Cassette- en Bandrecorderdecks”