Sinds enige maanden heb ik een setje met de 109, 209, 309 en N5581. De eerste drie werken (redelijk) naar behoren, de vu meter op de 309 is niet helemaal 100% maar de rest lijkt het wel te doen. Probleemgeval is de N5581.
Bij aankoop had het deck 2 vergane snaren, functioneerde de aan/uit schakelaar niet, en missen er 2 knopjes, van AUTOPLAY en AUTO REW. De snaren zijn ondertussen vervangen, wat een rotwerk om de capstan snaar te vervangen, de andere leg je er zo op. Ook de aan/uit knop is gerepareerd. Het deck speelt weer, teller en vu meters werken, maar de muziek die er uit komt is allerbelabberdst. Het hoog ontbreekt geheel. Koppen reinigen en demagnetiseren heb ik gedaan, zonder merkbare verbetering. De vraag is dus, wat wordt de volgende stap. Controleren of de kop recht staat, of elco's vervangen. Zijn er elco-setjes voor de N5581 te verkrijgen of heeft iemand een lijst wat ik nodig heb?
Ik moet zeggen dat ik het geen fijn apparaat vind om aan te sleutelen. Er is iets te veel elektronica in een iets te kleine ruimte gepropt, maar wat moet dat moet, zo klinkt het ook niet. Reparatie heeft geen hoge prioriteit maar moet wel gebeuren.
En als iemand een oplossing heeft voor de 2 ontbrekende knopjes houd ik me natuurlijk aanbevolen.