Philips 8614 Doet niets

FM, AM, voor ieder wat wils. Tuners zijn nog steeds hot en Philips heeft een hoop mooie gemaakt.

Moderator: Moderators

label321

Philips 8614 Doet niets

Berichtdoor label321 » di jan 10, 2017 11:55 pm

Dag allemaal,

Ik ben Justin woonachtig groningen en verzamel sinds een tijd oude draagbare radio's
Ik heb deze oude philips d8614 waar alleen de lampjes van branden ik heb de binnenkant bekeken maar geen enkel idee wat het probleem is. Ik heb er weinig verstand van ik kan eventueel een snaar vervangen de knoppen inspuiten en solderen maar daar blijft het bij heb geen meet apparatuur of skils om te weten wat er precies aan de hand is.
Hopelijk kan iemand mij hier wat meer duidelijkheid geven..
Alvast bedankt!

Mvg Justin.

movieman

Re: Philips 8614 Doet niets

Berichtdoor movieman » wo jan 11, 2017 2:37 pm

Dat wordt lastig...

Je zult op zijn minst een schema moeten zien te regelen en dit kunnen lezen. Als je nog niet eens een (simpele) multimeter hebt dan weet ik eerlijk gezegd niet wat je zou kunnen doen...

Misschien wil je hem laten repareren bij een servicepunt...

label321

Berichtdoor label321 » wo jan 11, 2017 7:13 pm

Dat wordt lastig...

Je zult op zijn minst een schema moeten zien te regelen en dit kunnen lezen. Als je nog niet eens een (simpele) multimeter hebt dan weet ik eerlijk gezegd niet wat je zou kunnen doen...

Misschien wil je hem laten repareren bij een servicepunt...
Het was namelijk zo er was een draadje los van de tunner die heb ik vast gezet.
Daarna hoorde je een harde zoem uit de speakers en kwak er rook van ik denk de pcb board waar de cassette en tunner op zijn aangesloten. Wat zou dit ongeveer kosten als ik het via de service wat ik heb gelezen hier laat doen?
Ik ben niet van plan deze radio weg te gooien zoals er misschien mensen zijn dit dit al eeuwen al zo doen wat er al niet is en wordt weggegooid bij milieudienst en op straat ect Nee de lampjes branden alleen als je hem aanzet en als je aan de tunner knop draaid dan zie je de vu meter werken als die een zender heeft dus. daar ligt het niet aan ik heb die pcb board bekeken maar ik kan niet echt zeggen met 100 zekerheid dat er een elco/transistor is die slecht is of bol staat ik kan helaas geen foto plaatsen hier die ik heb gemaakt bestand is te groot :|

movieman

Berichtdoor movieman » wo jan 11, 2017 7:57 pm

Je zult het draadje wel verkeerd hebben aangesloten of je hebt kortsluiting gemaakt. Rook is foute boel, dat zul je zelf wel weten. Het ligt er maar helemaal aan wat je hebt gesloopt of een reparatie duur wordt of niet. Je kunt contact opnemen met Geert Kroezinga, die woont/werkt in jouw regio. klik

label321

Berichtdoor label321 » wo jan 11, 2017 8:22 pm

Je zult het draadje wel verkeerd hebben aangesloten of je hebt kortsluiting gemaakt. Rook is foute boel, dat zul je zelf wel weten. Het ligt er maar helemaal aan wat je hebt gesloopt of een reparatie duur wordt of niet. Je kunt contact opnemen met Geert Kroezinga, die woont/werkt in jouw regio. klik
Bedankt movieman

Terug naar “Tuners”