Zoek een tuner met RDS

FM, AM, voor ieder wat wils. Tuners zijn nog steeds hot en Philips heeft een hoop mooie gemaakt.

Moderator: Moderators

citcitrophilips

10 apr 2008, 11:45

Hoi,

Totaal off-topic natuurlijk, maar als ik me niet vergis is er in België weinig belasting op kapitaal/bezit, maar juist relatief veel op arbeid?

Groetjes,

Citro
Thomas
Site Admin
Contacteer:

10 apr 2008, 14:22

Klopt als een bus, daarom wordt er ook veelvuldig "off the record" gewerkt :) Heb al regelmatig mannetjes over de vloer gehad die iets aan 't huis kwamen doen en vroegen of ik een rekening wilde of niet. Zo makkelijk daar!
Thomas Baur
webmaster http://www.mfbfreaks.com
De Enige Echte Philips Motional Feedback Website!
Jurjen

10 apr 2008, 15:07

Thomas schreef:
movieman schreef:Zo werkt dat nu eenmaal in Nederland en daar moet je je als fatsoenlijke, hardwerkende en belastinbetalende burger maar bij neerleggen. :evil:
Kom lekker naar België, amper belasting en (bijna) alles mag :)

Ik zit er soms wel over te denken, maar dan kan ik weer niet meer op de fiets naar het werk..... dus ik blijf nog maar even aan de nederlandse kant van de schelde wonen.
MFB 532
Glennos

10 apr 2008, 15:14

Even ontopic,

ik gebruik zelf de FT930 tuner uit de 900 serie, op dit moment nog met een draadje aan de antenneingang (Ik luister toch bijna alleen Veronica, en dat ontvangst is prima), binnenkort ga ik testen of aansluiten aan de kabel nóg beter is.

Het fijne van de FT930 vind ik vooral dat afstemmingswieltje, dat voelt alsof je met een selector van een analoge tuner aan het draaien ben :D
Audio: Philips FR980, Philips FA930, Philips FC950, Philips DCC900, Philips FT930, Philips CD940 & Philips AF887
Luidsprekers: Philips F9638 MFB
citcitrophilips

10 apr 2008, 16:11

Hoi,

Heeft iemand een tip om de ontvangst te verbeteren? Ik gebruik nu de meegeleverde antenne, en moet sommige stations op mono zetten om ruis te onderdrukken. Niet ideaal...

Ik heb geen toegang tot het dak van het gebouw, dus ik zoek een binnenshuize oplossing. Eventueel met een signaal-versterker, als dat nuttig is.

Bedankt, groetjes,

Citro
movieman

10 apr 2008, 16:57

Thomas schreef:
movieman schreef:Zo werkt dat nu eenmaal in Nederland en daar moet je je als fatsoenlijke, hardwerkende en belastinbetalende burger maar bij neerleggen. :evil:
Kom lekker naar België, amper belasting en (bijna) alles mag :)
Zeg dat maar niet te hard... Ik heb altijd al een zwak voor Vlamingen gehad! :oops:

Een tante van mij woont daarzo, er heerst een veel gemoedelijker sfeertje en mensen gaan anders met mekaar om. Maar ja dat is slechts mijn ervaring. Als ik genoeg centen had was ik Nederland al lang ontvlucht... Dromen mag hè... :D

Canada of Australië lijkt me wel wat, in ieder geval heel ver weg van Jan-Peter, Rita en Geert LOL. :twisted:

@ citro: ik adviseer je een binnenhuisantenne met signaalversterker van Hirschmann of Triax (is één firma tegenwoordig).

@ glennos: de FT930 is op zich een goede tuner ware het niet dat de commerciëlen haast allemaal vervormd klinken op de FM maar dat ligt aan hun en niet aan jouw tuner. Ik vermoed dat de diverse zendmasten het BELABBERDE signaal van de satelliet oppikken en dan ook nog eens het frequentiespectrum plattrekken zodat de FM-zender minder vermogen nodig heeft. Het geluid is gewoon slecht en geloof me het kan vele malen beter! Zelfs SkyRadio heeft van die periodes dat je de radio niet aan kunt zetten omdat het gewoon niet aan te horen is. Je zou verwachten dat de grootste van NL ook de beste kwaliteit levert maar niets is helaas minder waar... Je kunt maar één ding doen, boycotten die handel zodat ze vanzelf wakker worden als niemand meer luistert.

Groetjes. ;)
Jurjen

23 mei 2008, 11:13

Heeft even geduurd.....

De marantz st-48 die ik snel even gekocht heeft het begeven.... onthoudt geen zenders meer en display defect gegaan.....

Maar gisteren bij S_K in Susteren geweest. Hele dag, dus ook nog ff naar de kringloop. Dus ne heb ik een FT 930 zonder pootjes en onder de krassen! Front is gelukkig nog mooi en koste erg weinig!
En werken!!! Prima ding. Heeft er iemand de gebruiksaanwijzing?

Mocht er iemand de juiste kleur weten liefst RAL nummer dan houdt ik me aanbevolen. Kan ik de kap opnieuw spuiten.

Als er iemand 900 serie pootjes in de weg heeft liggen mag je ze naar mij opsturen 8)
MFB 532
Glennos

23 mei 2008, 21:04

Handleiding kan ik wel voor je inscannen (heb ik dinsdag mogelijkheid tot..).

Ralcode weet ik niet.
Audio: Philips FR980, Philips FA930, Philips FC950, Philips DCC900, Philips FT930, Philips CD940 & Philips AF887
Jurjen

24 mei 2008, 12:44

Glennos schreef:Handleiding kan ik wel voor je inscannen (heb ik dinsdag mogelijkheid tot..).

Als je dat zou willen doen heel graag!!!
MFB 532
Glennos

27 mei 2008, 14:25

Het is een bestandje van 2,8MB geworden

waar kan ik m heen mailen?
Jurjen

27 mei 2008, 21:32

Glennos schreef:Het is een bestandje van 2,8MB geworden

waar kan ik m heen mailen?

PM
MFB 532
Plaats reactie