Het licht is uit!!!

FM, AM, voor ieder wat wils. Tuners zijn nog steeds hot en Philips heeft een hoop mooie gemaakt.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Hanske

16 jul 2007, 16:38

nou gaat me het licj=ht uit van de 708, zowel de schaal van de tuner als de leds van de voorkeuze zenders.

Komend weekend eens even z'n kappie lichten (of misschien is het gewoon zelfbescherming tegen de hitte) en eens een blik werpen.
En ja ik maak wel gelijk foto's :wink:
Thomas
Site Admin
Contacteer:

16 jul 2007, 18:34

O jee, is die niet net zo elektronisch van binnen als de 799? Good luck, my friend...
Thomas Baur
webmaster http://www.mfbfreaks.com
De Enige Echte Philips Motional Feedback Website!
tismarnix

18 jul 2007, 16:19

Hei Hanske,

Volgens mij is de zekering van de 6V~ defect, deze spanning voedt de lampen en de leds.
Hij zal dus open moeten om dit na te gaan.
succes.

Marnix (heb zelf 3 stuks AH708).
Grote MFB's zijn goed, maar GROOT (half-) passief doet er niets voor onder (op de kastgrootte na :wink: )
Hanske

21 sep 2007, 17:27

was idd de zekering, nieuwe erin en de 26-27 jaar oude lampies doen het weer......wat is het toch fijn om in kwaliteits spul rond te neuzen en niet in plastieke doosjes!!! :D

is al een tijdje geleden dat ik dat heb gedaan maar door vakantie en werk niet veel geforummed
Bruis

21 sep 2007, 22:51

Hanske schreef: En ja ik maak wel gelijk foto's :wink:
En de foto's??
Kost -in algemene zin - weinig tijd en maakt een post/onderwerp levendig.
In dit geval, ik weet echt niet om welk apparaat het gaat. :roll: :roll:

Dus... maak met z'n allen eens wat meer gebruik van je camara of telefoon... :idea: :idea:
Dat Philipsgeluid uit de seventies... De latere Akai, Revox en JVC wisten mij niet zo te bekoren als de oude Philipsen die nu weer mijn luidsprekers aansturen! Maar... Bose rules, again! Nog mooier man!!
Hanske

22 sep 2007, 11:10

Foto's JAAA!!! ik zou wel willen maar m'n kamera is al een tijdje stuk en ik ben me nog steeds aan't bezinnen op een nieuwe.
Dwz wel of geen spiegel reflex....ik vind fotograferen leuk en heb nog een analoge spiegel reflex......maar digitaal is zo handig en ook leuk..... :?

zo gauw er weer 1 in huis is plaats ik foto's.....da's belooft!

Hans
Thomas
Site Admin
Contacteer:

22 sep 2007, 12:37

Hans,

Ik kan je de Canon EOS 300-D van harte aanbevelen. Deze digitale spiegelreflex heb ik zelf met veel plezier in gebruik. Het toestel is inmiddels een jaar of drie oud, ik kocht hem tweedehands als vervanger van mijn inmiddels achterhaalde Revue digitale camera. De Canon is onder andere ingezet om alle foto's van de apparatuur op http://www.mfbfreaks.com" target="_blank te maken. Het is een heerlijk apparaat in gebruik. Ik heb er een Sigma 18-55 objectief los bijgekocht omdat de kitlens erg gammel is.Verder heb ik een Canon 35-80 allround objectief dat vooral wordt ingezet wanneer ik (details van) reparaties fotografeer. Ook is er een 80-300 Canon zoomobjectief in huis, maar die gebruik ik bijna nooit. Ik denk er dan ook over om die weg te gaan doen en eventueel de hele troep samen in te ruilen tegen een mooie 18-200 lens, die ik dan écht voor alles kan inzetten.
Thomas Baur
webmaster http://www.mfbfreaks.com
De Enige Echte Philips Motional Feedback Website!
Hanske

22 sep 2007, 16:14

word nu een camera topic maar ik denk dat ik ga voor een Sony A-100 vanwege het simpele feit dat ik een analoge Minolta heb en de objectieven op de Sony passen. Sony heeft namelijk Konica-Minolta opgekocht.

De Sigma objectieven die ik heb kunnen dus gewoon gebruikt worden, dus kale body en klaar!
MAAR nu komt Sony deze of vorige week met een nieuw model: A-700.....beetje duurder maar ook een stuk beter (we zullen niet te diep in detail treden op een mfb forum) dus kan ik weer opnieuw beginnen met lezen en vergelijken :lol:
Plaats reactie