aristona AR-5621

FM, AM, voor ieder wat wils. Tuners zijn nog steeds hot en Philips heeft een hoop mooie gemaakt.

Moderator: Moderators

Thomas
Site Admin
Contacteer:

05 jan 2007, 22:28

Jahaaaa!!!!!

Het afstemkoord zit er weer in! Ik heb uiteindelijk 0,5mm nylondraad gebruikt, en na flink wat pielen ('n anderhalf uur ofzo) zat alles weer op zijn plaats. Enige probleem dat er nu nog over is, is dat door de klap die de afstemcondensator heeft gehad, er ergens iets verbogen is waardoor hij - wanneer geheel naar rechts op de schaal wordt gedraaid - vastloopt en niet meer terug wil, dan moet je 'm eigenlijk handmatig helpen. Tja, ik vind het wel best hoor. Daar zitten toch geen spannende zenders en ik moet er niet aan denken om mijn met moeite gereconstrueerde tunertje wéér uit elkaar te halen. Een schadeclaim indienen bij TNT kost waarschijnlijk minder moeite... :?

Batterijen van de camera zijn helaas even leeg, dus foto's houden jullie nog even van me tegoed. Geloof me: het is een plaatje om hem samen met zijn Philips broertje te zien :)

Grt!
Thomas Baur
webmaster http://www.mfbfreaks.com
De Enige Echte Philips Motional Feedback Website!
laatkomertje

06 jan 2007, 00:00

Hallo Thomas,

hij speelt weer!,dat is het belangrijkste,mooi dat je hem weer aan de praat hebt gekregen :!: :wink: .
En inderdaad,het is een plaatje om te zien,maar ja,er is hier in Friesland altijd goed op gepast 8) ,als ze dat bij TNT-post nou ook even hadden gedaan... :evil: :evil: :evil: :wink: .

Verras mij eens met een mooie foto :D ,groeten laatkomertje :wink: .
Thomas
Site Admin
Contacteer:

06 jan 2007, 21:13

Laatkomertje,

Hier zijn ze dan, de foto's die het bewijs leveren dat jouw tuner in goede handen terecht is gekomen! Ik heb het onderwerp ook even verplaatst naar een iets meer passende omgeving, namelijk het tunerforum. Enkele mooie kiekjes bewijzen maar weer eens hoe schitterend fotogeniek de apparatuur uit onze geliefde periode is. Enkele leuke details:

- Let op de gigantische hoeveelheid schaalverlichting die de Aristona tuner geeft vergeleken met de Philips versie. Beide met originele lampjes, maar ik vermoed dat de oorzaak bij het gebruik van de gele letters in het Aristona model komt.

- Schitterend "3D" kalligrafisch Aristona logo op de bovenkant

- Een ongebruikelijk Hi Fi logootje

- De VU meter van mijn Aristona Preamp kan wel heel mooi in het "Glow in the Dark" Topic!

Vriendelijke groet,
Bijlagen
IMAG0285 (Small).JPG
IMAG0285 (Small).JPG (50.06 KiB) 5519 keer bekeken
IMAG0293 (Small).JPG
IMAG0293 (Small).JPG (48.17 KiB) 5519 keer bekeken
IMAG0294 (Small).JPG
IMAG0294 (Small).JPG (29.45 KiB) 5520 keer bekeken
IMAG0296 (Small).JPG
IMAG0296 (Small).JPG (35.66 KiB) 5520 keer bekeken
IMAG0299 (Small).JPG
IMAG0299 (Small).JPG (50.03 KiB) 5520 keer bekeken
IMAG0300 (Small).JPG
IMAG0300 (Small).JPG (39.2 KiB) 5520 keer bekeken
IMAG0304 (Small).JPG
IMAG0304 (Small).JPG (39.8 KiB) 5520 keer bekeken
IMAG0305 (Small).JPG
IMAG0305 (Small).JPG (34.57 KiB) 5520 keer bekeken
Thomas Baur
laatkomertje

06 jan 2007, 23:59

Hallo Thomas,

dat ziet er heel goed uit :!: ,

die schaalverlichting vond ik zelf ook altijd mooi,je hebt gelijk,dat komt door de gele kleur.
Dat "aristona"logo op de bovenkant is inderdaad heel sierlijk,maar ik betwijfel of dat andere Kleine "hifi stereo"logo er wel op hoort te zitten,je ziet ze normaal gesproken op de oudere aristonaboxen.
Dat logo zat er al op toen ik de tuner destijds samen met de bijpassende versterker heb gekocht,ik heb me er nooit aan gestoord,staat mooi :wink: .

Mooi dat ondanks de ellende die je er van hebt gehad,de tuner nu weer staat te pronken in dezelfde mooie staat zoals hij bij mij stond te pronken,vakwerk :!: 8) .

Groeten laatkomertje.
Jurjen

07 jan 2007, 16:33

Mooi ding is dat!!!!

Moet eigenlijk wel zeggen dat ik persoonlijk de aristona er mooier uit vind zien........ dat geel/oranje is toch weer net even anders.
MFB 532
Thomas
Site Admin
Contacteer:

07 jan 2007, 17:01

Jurjen,

Tja, een kwestie van smaak is het wel denk ik. Het Aristona design is absoluut apart en heeft naar mijn idee even veel gekost als het Philips model in ontwerp en produktie. Wellicht zelfs nog wel meer, Aristona heeft namelijk een echt houten zijpaneel, terwijl het Philips model gewoon kunststof heeft. Vrij curieus dus! Desalniettemin vind ik het allebei schitterende apparaten, al gaat mijn voorkeur wat voorversterker dan toch echt uit naar het Philipsmodel met zijn mooie vissenogen :)

Grt!
Thomas Baur
Jurjen

07 jan 2007, 19:50

Er gaat weinig boven vissenogen ;-)

Helaas heb ik zlef niet veel philips spul......
Het meeste wat ik heb staan is wel uit hetzelfde tijdperk, maar dan uit Japan.... en dan staat er sansui op.
Die hebben ook mooie tuners. Bijvoorbeeld de TU-666 (Foto even geleend en net zo wazig als die ik net m'n telefoon gemaakt had......)
Afbeelding
MFB 532
Thomas
Site Admin
Contacteer:

07 jan 2007, 20:09

Die is inderdaad erg mooi, ik had ooit bijna voor 3 euro ofzo een Sony tunertje van marktplaats geplukt dat er bijna net zo uitziet alleen dan met blauwe verlichting en een hoog smal model. Hierbij hoort ook een bijpassende versterker :)
Thomas Baur
Jurjen

07 jan 2007, 20:12

Ja een st80 ofzo van sony.....
Heb ik ook al eens gehad... ook voor 3 euro gekocht met koninginedag. Staat nu bij een sony freak. Die had de versterker al.
De verlichting van de sony is origineel echter ook geel/oranje.
MFB 532
Plaats reactie