Signaalkwaliteit kabelradio

FM, AM, voor ieder wat wils. Tuners zijn nog steeds hot en Philips heeft een hoop mooie gemaakt.

Moderator: Moderators

HermanH

Re: Signaalkwaliteit kabelradio

Post by HermanH » 02 Oct 2017, 16:39

Monteur is langs geweest. Het probleem is onderkend en er blijkt zelfs een tweede klacht uit de wijk te zijn. Voor zover het er nu naar uitziet ligt het probleem in de wijkkast waar de overgang is van glasvezel naar koper / andere glasvezel. Een stuk hardware moet daar worden vervangen en dat is werk voor een ander echelon binnen Ziggo.

Dus binnenkort kan ik weer storingsvrij Arrow Classic Rock luisteren via de coax.
Binnenkort uitverkoop

movieman

Post by movieman » 02 Oct 2017, 18:09

Tja, Chinese printjes... :lol:

Soms zit er ook ongedierte in de kasten en dan zegt het KLATS (sluiting). :shock:

Karsten

Post by Karsten » 02 Oct 2017, 21:17

Een bug, bedoel je? :mrgreen:
Meten is weten en weten wat je meet.

Robertvs

Post by Robertvs » 12 Oct 2017, 22:47

541, 544, 585, (F9638 unrefurbished in dit theater)

HermanH

Post by HermanH » 06 Nov 2017, 17:49

Even een update.

Drie Ziggo monteurs hebben vastgesteld dat de problemen buitenhuis liggen. Maar waar ? Dat is nog niet vastgesteld. Vandaag de customer service van Ziggo maar weer eens gemaild. Werd direct teruggebeld. :shock: .

Probleem is onderkend maar ze weten de oplossing niet. "Soms helpt het om direct de aanbieder van het signaal in te lichten ".

Dan maar Arrow Classic Rock een mailtje sturen via de website. Uitgebreid mijn verhaal en ervaringen beschreven. Het zal wel in het ronde archief belanden, maar wie weet.

Uurtje later een e-mail terug van ARC. :shock:
Als ik het goed lees luister je via analoge kabel ?

In dat geval zou het probleem, dat inderdaad al lang speelt, vanaf woensdag verleden tijd moeten zijn.

Hou ons op de hoogte ajb!
Ik houd jullie op de hoogte. :D
Binnenkort uitverkoop

4000ds devil

Post by 4000ds devil » 23 Nov 2017, 12:20

Ik luister ook altijd naar Arrow en idd de laatste tijd precies hetgeen wat je beschrijft. Afgelopen Zondag had ik er ook nog last van en ik had al met meerdere tuners geprobeerd en andere kabel maar het probleem bleef, typisch ziggo een waardeloos bedrijf. Als ik nu Arrow luister met mijn Humax kast dus via tv dan is dit niet. Tis puur via de kabel.

HermanH

Post by HermanH » 24 Dec 2017, 16:58

We zijn nu 4 maanden verder. Een maand geleden viel mij plotseling op dat er beduidend minder verstoringen waren. En ik moet zeggen dat de laatste tijd het signaal eigenlijk wel wel goed is. Slechts af en toe een hikje.

Dan heeft mijn geklaag wellicht toch geholpen.
Binnenkort uitverkoop

movieman

Post by movieman » 24 Dec 2017, 17:06

Ik ontdekte vandaag dat ik Skyradio niet meer kan ontvangen via de ether. Een Franstalige zender uit België duwt de 101.60MHz helemaal weg en wel van alle kanten, maakt niet uit hoe ik de antenne draai. Eigenlijk loont die zender niet, de kwaliteit is namelijk bar en bar slecht: veel te luid, geen stereobeeld, geen dynamiek en compleet vervormd dus waar maak ik me druk over...

Jeroen

Post by Jeroen » 29 Dec 2017, 17:49

Dat wordt Frans leren dan.. (alhoewel.. Wallon)
Op DSS werkt dat niet, fm, daar klinkt aleen digitaal goed op :lol:

movieman

Post by movieman » 29 Dec 2017, 18:22

Wallonisch is een boeventaaltje, heeft niks met Frans te maken. Analoog klinkt best wel aardig want de ADC in de DSC is prima, de bron moet wel goed zijn en dat is helaas niet het geval bij NL-FM, gisteren nog eens een poging gewaagd met de Top2000 maar het is echt niet om aan te horen zo vervormd!

snameroc

Post by snameroc » 29 Dec 2017, 19:07

Dat ligt dan toch echt de combinatie van de dsc en analoge tuner.
Ik heb het hier vergeleken. Ether radio2 op 1 via ziggo op 2, internetradio is zeker ook niet slecht van radio2 en het minst goed is via 222 tv kanaal van ziggo. In de auto is dab wat overdreven bassig tov fm maar verder zeker voor een rijdende auto heel goed.

Je hebt toch een fa951 draadje aan de tuner en testen maar op normale luidsprekers.

movieman

Post by movieman » 29 Dec 2017, 21:07

Die vervorming hoor ik ook op mijn analoge set. De Duitsers zijn wel goed (niet allemaal overigens want er zijn commerciële zenders bij die de boog overspannen), het ligt niet aan mijn apparatuur of oortjes.

Post Reply