Receiver 22AH793

FM, AM, voor ieder wat wils. Tuners zijn nog steeds hot en Philips heeft een hoop mooie gemaakt.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Pappejoe

03 jun 2008, 18:34

Mijn 799 is nog maar pas klaar en iemand gooit hier een 793 binnen in staat van ontbinding. Uiterlijk is hij OK, maar hij is aan een openhartoperatie toe vrees ik. FM-ontvangst is en ramp, geen stereo ontvangst, verlopen van zenders, geluidsniveau op FM veel te laag, frequenties kloppen niet meer enz...
Het amp gedeelte is OK en weeral stond ik versteld over het gulle vermogen en de toffe klank die eruit kwam, zelfs met al die gebreken. Wat ik zoek is een schema van zo'n receiver. Ik kan het niet over mijn hart krijgen hem te verwijzen naar het containerpark. Ik denk dat ik zijn leven nog kan redden en toevoegen aan mijn verzameling. Heeft iemand ervaring met dit toestel ? Specs ?
Ik zie dat Philips weer iets anders moest doen dan bij klassieke receivers wat de zaak er niet op vergemakkelijkt. Het is weer technologie van de bovenste lank, iets te ver gezocht, en daardoor niet erg stabiel. Een draaicondensator voor de zenderkeuze zit er dus niet in, wel een schakeling met een draaipotentiometer. Ik zal maar uit voorzorg mijn doos met elco's uithalen, want hier, zoals bij de 799 trouwens, kunnen dat de daders zijn.
In afwachting van nieuws en/of info zal ik mijn soldeerbout al opwarmen en met het vervangen van de elco's beginnen.
wordt vervolgd...

Frank
Thomas
Site Admin
Contacteer:

03 jun 2008, 22:29

793? Is dat een broertje van de 794? Zo ja, mooi ding! Ik geloof dat ik van de 794 een schema heb, moet je eens in de folder kijken want ik geloof dat alleen het versterkervermogen verschilt...
Thomas Baur
webmaster http://www.mfbfreaks.com
De Enige Echte Philips Motional Feedback Website!
Pappejoe

04 jun 2008, 11:45

dag Thomas,

Ik had gisteren al eens gepiept in de folder en ja, buiten een paar tuimelschakelaars is het een identiek toestel.
Vanavond vervang ik alvast enkele elco's. Het resultaat zal je wel lezen.

Frank
Pappejoe

10 jun 2008, 19:37

Na alle elco's te hebben vervangen, speelt dat ding voortreffelijk. Alleen de stereo ontvangst laat het afweten.
Maar geef mij maar mijn 799 maar hoor. Na een poetsbeurt is de 793 wel een zeer mooi toestel, vooral in de zwarte editie.
Plaats reactie