philips tuner 22 RH 741

FM, AM, voor ieder wat wils. Tuners zijn nog steeds hot en Philips heeft een hoop mooie gemaakt.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Nicanda

15 nov 2019, 21:47

Ik heb een Philips tuner de 741, de volume schuifregelaar kraakt een beetje kan ik die gemakkelijk reinigen. Kun je die eigenlijk wel reinigen? En met wat (spiritus)?
Philips 22 GA 222 met eigen gemaakte zwarte houten rand, Denon CD speler DCD 680, Denon Cassette Deck DRW 830, Denon Receiver DRA 545 RD RDS.
Will
Contacteer:

15 nov 2019, 22:48

Nee, een schuifpot kun je niet makkelijk reinigen. (Eigenlijk kun je geen enkele potmeter makkelijk goed reinigen.
Ja, je kan er een bus ipa in spuiten en een paar keer gymnastieken. En als een wonder kraakt het dan niet meer. Totdat de ipa volledig verdampt is en je hem drie dagen niet gebruikt, dan is het weer feest...

Ik denk dat hier een plastik schuifpot in zit. Net zoals in bijvoorbeeld de N2510 en de N4510. Als je die uitsoldeert kun je ze voorzichtig openklikken en heel goed schoonmaken. Gebruik ipa, spiritus mag ook. Tegen hardnekkig vuil helpt wasbenzine (nawassen met ipa)
Dan invetten, ik gebruik het liefst vaseline, anderen hebben een voorkeur voor contactvet (wat in vaak verward wordt met kopervet).
Mocht er een klemlipje afbreken bij het openmaken dan draai je er gewoon een stukje plakband omheen.

Succes ermee
Een verzamelaar ziet niet wat hij al heeft, hij ziet alleen wat hij nog mist.
Nicanda

29 nov 2019, 20:41

De 741 schuifpotmeter ingespoten met spiritus, en een honderd keer :D geschoven, probleem lijkt opgelost te zijn.
Ik kan er moeilijk bij en moet teveel demonteren, dus daar begin ik niet aan.
Philips 22 GA 222 met eigen gemaakte zwarte houten rand, Denon CD speler DCD 680, Denon Cassette Deck DRW 830, Denon Receiver DRA 545 RD RDS.
Plaats reactie