Luidspreker fase test voor 4.0 en 5.1

Van tekentafel tot soldeerbout, in deze afdeling is alle ruimte voor eigen ontwikkeling van audio gerelateerde apparatuur. Schema's tekenen, print ontwerpen, componenten kiezen, printplaten etsen of laten maken.

Moderator: Moderators

omniVoor

Luidspreker fase test voor 4.0 en 5.1

Berichtdoor omniVoor » ma sep 26, 2016 4:02 pm

Voor het in fase brengen van mijn nieuwe opstelling van de surround-set heb ik een DTS-file gemaakt die per luidsprekergroep 6 seconden ruis in fase laat horen en daarna 3 seconden ruis uit fase.
Het begint met L-C, C-R, L-R, R-Rs, Ls-Rs, Ls-L, tot slot LRCLsRs-LFE
Het werkt net als de bekende stereo-uitvoering, klinkt het geluid vol, dan is het in fase, klinkt het leeg en lijkt het van achter te komen dan is het uit fase.
De laatste zijn alle 5 boxen tegen de subwoofer, die heb ik niet kunnen testen op de juiste werking, als iemand dat wel kan dan verneem ik graag of dit ook werkt.
Hier is de file te downloaden:

http://s000.tinyupload.com/index.php?fi ... 4635099423

cyrano

Re: Luidspreker fase test voor 4.0 en 5.1

Berichtdoor cyrano » di sep 27, 2016 12:59 pm

Oppassen.

De grote groene download knop geeft een malware download die pretendeert een Adobe Flash update te zijn.

De echte download is een tekst link er boven.

gromsound
Contacteer:

Berichtdoor gromsound » di sep 27, 2016 5:39 pm

bijgaand mijn schermknip, ik zie niks verdachts? krijg jij misschien tailor made malware? (ik heb MS defender aan staan en gebruik firefox op algemeen advies ZONDER flashplugin, heb de indruk dat me dat redelijk beschermt tot op heden)

Zal zo de test eens draaien op 4 facing speakers rondom (verzoek van Omnivoor) om te horen of er wat geks gebeurt in dat geval.
Bijlagen
dtsdown.jpg
lijdt aan AMHD - alles moet het doen

cyrano

Berichtdoor cyrano » di sep 27, 2016 6:03 pm

bijgaand mijn schermknip, ik zie niks verdachts? krijg jij misschien tailor made malware? (ik heb MS defender aan staan en gebruik firefox op algemeen advies ZONDER flashplugin, heb de indruk dat me dat redelijk beschermt tot op heden)
Dat is redelijk typisch. Ze registreren je ip en je krijgt dat alleen aangeboden bij je eerste bezoek...

En er bestaan nog enkele varianten, zoals "vandaag exploiteren we een gat in Internet explorer", dus bezoekers met een andere browser laten we met rust.

Ik heb trouwens de malware gedownload. Deze was bekend bij 4 van de 54 AV scanners van virustotal.com en bedoeld voor Windows.

movieman

Berichtdoor movieman » di sep 27, 2016 7:09 pm

@ grom: flashplayer is inderdaad linke soep, je kunt hem wel installeren maar stel bij FireFox dan in "altijd vragen wat te doen", hetzelfde geldt voor Silverlight. Ik vind FireFox veiliger dan IE en Linux is al helemaal dag en nacht verschil met Windows wat veiligheid betreft. Als je ooit zin en tijd hebt dan moet je je eens verdiepen in Ubuntu (is redelijk makkelijk te bedienen/gebruiken), je kunt de software naast Windows installeren, werkt feilloos! Voor internetbankieren en online winkelen ben je zo veel beter beschermd tegen allerlei kwade elementen met nog kwadere bedoelingen.

Die malware zit vermoedelijk onder het knopje "click here" (boven in het scherm). Je moet het bestandje (groen) in de tekst aanklikken denk ik...

cyrano

Berichtdoor cyrano » di sep 27, 2016 8:25 pm

Die malware zit vermoedelijk onder het knopje "click here" (boven in het scherm).
Klopt.

Bij een tweede bezoek geen grote groene knop meer, maar een gelijkaardige melding als bij Grom, dat ik de content niet kan spelen zonder een player te installeren. Dat leidt naar een download van downloader_setup_mac.dmg.

Dat ding is een adware trojan. Kaapt je zoek instellingen en je home page van je browser. En 't kan later nog ergere dingen downloaden.

18 van 55 AV scanners kennen 'm al:

https://www.virustotal.com/nl/file/0d24 ... 475003910/

En het "ding" is zelfs copyrighted door ene Kuznmenko. Dat is vermoedelijk Andrei Kuznmenko, een Rus die malware verkoopt. Hem kan legaal niet veel gedaan worden, want hij verspreidt de malware niet zelf.

gromsound
Contacteer:

Berichtdoor gromsound » di sep 27, 2016 8:48 pm

tjonge wat een narigheid he, goed dat ik er nooit in trap als beroeps achterdochtige.
Als je ooit zin en tijd hebt dan moet je je eens verdiepen in Ubuntu
jawel been there done that. destijds weer afgeboekt omdat er geen driver bleek te bestaan voor mijn externe wifi antenne (van vriend Harrie gekregen) zodat gebruik verder nutteloos was. dat ligt nu anders, wie weet. maar tot nu toe doet FW7 met bijgehouden FW defender het goed en dat wordt ook geaccepteerd door de SNS. Parallel installatie XP (restarten en andere boot partitie) voor het gewone off line hobbywerk zoals stereofotografie want alle in jaren opgebouwde software en drivers zijn per FW7 op slag nutteloos. terwijl het nog prima werkt.
maar goed dit is offtopic we hebben een computerafdeling.

Zojuist Johans struikgewas (wat ruist daar in het) geprobeerd, mij valt niks aparts op dus hij komt zelf maar eens luisteren.
lijdt aan AMHD - alles moet het doen

omniVoor

Berichtdoor omniVoor » di sep 27, 2016 11:08 pm

Dat heb ik nou weer, zit ik malware te verspreiden, sorry, dat was natuurlijk niet de bedoeling.
Edit (Chrome en IE geven deze bijvangst en Firefox helemaal niet) edit
Betekent dat we TinyUpload links moeten laten liggen, of is het een valse positieve?
Johan

omniVoor

Berichtdoor omniVoor » wo sep 28, 2016 10:07 am

Het verschil tussen het gedrag van de 3 browsers bij mij is te verklaren door het ontbreken van AdBlock bij Chrome en IE, heeft er wel opgezeten maar kennelijk door een onverlaat de nek omgedraaid.
Ze draaien nu allen met AdBlock en bieden geen bijvangst meer aan.
Voor mij is hiermee de kwestie voorbij.

cyrano

Berichtdoor cyrano » wo sep 28, 2016 10:50 am

Dat heb ik nou weer, zit ik malware te verspreiden, sorry, dat was natuurlijk niet de bedoeling.
Kan je niks aan doen, Johan. De meeste van die gratis "dropboxen" doen dit. Sommige nog veel agressiever. Ik had er laatste eentje die me in 't Frans kwam vertellen dat m'n Mac een virus had en dat ik dringend MacKeeper moest downloaden. MacKeeper pretendeert virussen te vangen, maar is zelf malware. Maar dat "volle bak" geluid, met 2 544's en 6 541's er aan, klinkt wel heel luid... Toevallig stond heel de keten op maximum...
Edit (Chrome en IE geven deze bijvangst en Firefox helemaal niet) edit
Betekent dat we TinyUpload links moeten laten liggen, of is het een valse positieve?
Johan
Het komt via de reclame en kan overal opduiken. Die sites moeten ergens aan verdienen, dus zijn ze niet al te kritisch op welk reclame ze runnen.

En vermits Jan en alleman een ad-blocker heeft, halen ze trucjes uit om er toch door te komen. Het eenvoudigste trucje is de reclame vanaf het eigen domein te serveren. Niet rechtstreeks van de advertentie server, want die wordt geblokkeerd. Wat van hun eigen domein komt, kan niet geblokkeerd worden, want dan zou heel de site geblokkeerd zijn...

motoindo
Contacteer:

Berichtdoor motoindo » wo sep 28, 2016 11:03 am

De grote groene download knop geeft een malware download die pretendeert een Adobe Flash update te zijn.
deze dus:

Afbeelding

cyrano

Berichtdoor cyrano » wo sep 28, 2016 6:48 pm

Nee, dat is alweer een andere variant...

De knop is dezelfde grootte en kleur, maar ze zei "download".

Zoals ik al zei, 't is allemaal heel gepersonaliseerd tegenwoordig. Het enige opvallende is dat de knop bijna altijd groen is. Ik heb ze nog maar op één plaats geel gezien. En later was die oranje. Kwestie van eens origineel te zijn zeker? :D

Hoewie Loewie
Contacteer:

Berichtdoor Hoewie Loewie » za okt 01, 2016 5:57 pm

Voor het in fase brengen van mijn nieuwe opstelling van de surround-set heb ik een DTS-file gemaakt die per luidsprekergroep 6 seconden ruis in fase laat horen en daarna 3 seconden ruis uit fase.
Het begint met L-C, C-R, L-R, R-Rs, Ls-Rs, Ls-L, tot slot LRCLsRs-LFE
Het werkt net als de bekende stereo-uitvoering, klinkt het geluid vol, dan is het in fase, klinkt het leeg en lijkt het van achter te komen dan is het uit fase.
De laatste zijn alle 5 boxen tegen de subwoofer, die heb ik niet kunnen testen op de juiste werking, als iemand dat wel kan dan verneem ik graag of dit ook werkt.
Hier is de file te downloaden:

http://s000.tinyupload.com/index.php?fi ... 4635099423
Hoi. Ik heb de file gedownload (via de juiste link :D ). Hoe ga ik dit nu gebruiken? :think:
Erres SX6290 SX6393 SX6194 SR3390 RS3536 CD1204 Aristona SA5910 AR8525 AR8530 SG1408 CD1202
Philips GF403 RH591 GA202 GA212 RH423 RH426 RH532MFB CD104 CD911 CD950 N2221 en veul Superscope. :D www.superscopeaudio.nl

omniVoor

Berichtdoor omniVoor » za okt 01, 2016 8:47 pm

Als je het bestand afspeelt, hoor je 6 seconden 2 boxen ruizen in fase, daarna 3 seconden uit fase.
Zo hoor je 6 paartjes achtereen en de laatste hoor je ze allemaal, dat is de woofertest.
Bij een 4.0 set kun je de eerste 2 negeren, die combineren met de center-box en natuurlijk ook de laatste voor de woofer.
Ik mag aannemen dat je begrijpt dat het slechts alleen werkt op een installatie die DTS weer geeft.
Op een gewone stereo installatie of surround set waarvan de instelling niet goed staat hoor je de ruis op alle boxen en dat is dan geen test-ruis maar een digitaal signaal.

Succes Johan

Terug naar “Ontwikkeling en Design”