De 777 van harry

Receivers, grammofooncombinaties en casseivers; allemaal schitterende all-in-one hifi apparaten van Philips. Hier alle spannende combiverhalen!

Moderator: Moderators

Plaats reactie
sjonny

04 dec 2016, 18:41

Goede avond,

Op de meeting de 777 in ontvangst genomen van harry.
Deze had rook klachten zover ik begrepen had.
Patiënt open gemaakt en vast even gespiekt, ziet er binnen nog heel zuiver uit en de zekeringen van de eindtrappen zijn eruit.
14808722188390.jpg
14808722188390.jpg (70.15 KiB) 5092 keer bekeken
Mooi nog het schema erbij :D. En eventjes via de variac de spanning erop.
Geen rooksignalen, lampjes oké even globaal voeding gemeten en ook deze lijkt oké.
Relais komt ook op dus....
De bd stuur torren even per stuk gemeten en zijn alle 4 oké.
De eindtrappen is er 1 waar ik mijn twijfels over heb hier geeft de componenten tester 2 diodes in serie aan.
Tot zover dit verhaaltje morgen komt die ouwe op 't paard, ja die met die zwarte knechten en witte baard.
Nog even de schoen gaan zetten en volgende keer even goed opletten :lol:

John
Eeeeeuh das ook leuk maar waar zal ik nu eens aan beginnen?
Janjanse

04 dec 2016, 21:06

Ha Sjonny, ik volg je nauwgezet :D ik heb ook een 777 staan, die moet ook in de revisie :mrgreen: . Gezien mijn huidige ervaring met mijn 720, moet dat wachten. 1 apparaat tegelijk laten overlijden is mijn motto :lol: . Maar ik leer elke dag weer, en er komt een dag dat er 1 volledig gereanimeerd word. :dance: Groet,
Jan
Te veel
MGf
Contacteer:

04 dec 2016, 21:33

Dit draadje ga ik ook even volgen... :)
Ook ik heb een 777 staan die een nieuw leven verdiend. Komt uit een stoffige schuur, het verschil voor en na schoonmaken is al groot.
Bij mij ook enkele zekeringen eruit en ook drie transistoren: BD313, BD314 en BD417... Dus op zoek naar andere transistoren... :think:
Mocht er iemand nog zoiets gebruikt/werkend hebben liggen, dan houd ik me aanbevolen! :D Ik heb ze wel op ebay zien staan, maar de prijzen/verzendkosten zijn aanzienlijk.
Aangezien ik ook nog niet weet wat er meer loos is met de receiver, wil ik er niet direct heel veel geld aan uitgeven voor nieuwe.
~ Mark ~
Soldeerbout, schroevendraaiers en een hamer.
Harry

05 dec 2016, 09:30

sjonny schreef:Deze had rook klachten zover ik begrepen had. Patiënt open gemaakt en vast even gespiekt, ziet er binnen nog heel zuiver uit
Ja, binnenin zag ik ook niks maar voordien had 'ie fijn gerookt en geluid kwam er niet uit :( Terwijl de verkoper toch beweerde dat 'ie prima was.
Rokende 777 foto klein.jpg
Enfin, jij krijgt 'm vast wel weer werkend. En misschien vind je wel een nieuwe eindtrap in je schoen? :lol:
Van alle dingen die ik ben kwijtgeraakt mis ik mijn verstand het meeste...
sjonny

05 dec 2016, 18:53

Hoi harry,

Grappige foto, heb 'm zonder zekeringen v/d eindtrap aan gehad en zag er goed uit.
Zekeringen zaten er trouwens niet in had jij die eruit gehaald?
Heb een beetje er aan gemeten de 4 bd waren goed en 1 eindtor was verdacht maar meet toch ook goed.
Staat hier een oudere post van een 777 de afregel procedure is vrij complex.
Misschien zat er wat contactspay of iets op de net schakelaar daar was het nl wat vatsig.
We zullen v/d week wel weer eens kijken je leest 't wel of er nog wat gaat roken :doh:

John
Harry

05 dec 2016, 21:10

Hallo John,
Ja, ik heb de zekeringen er uit gehaald na het rookfeestje. Hij heeft een tijdje als defect op Mpl gestaan, en er reageerde iemand. Om meer rook tijdens een eventuele demo te voorkomen heb ik toen de eindtrap maar even stroomloos gemaakt. Uiteindelijk is er echter niemand komen kijken, en de prik is er nooit meer op gezet.
Ben benieuwd waar uiteindelijk het probleem blijkt te zitten!
Groet, Harry
Hoewie Loewie
Contacteer:

06 dec 2016, 09:48

Harry schreef: Ja, binnenin zag ik ook niks maar voordien had 'ie fijn gerookt en geluid kwam er niet uit :( Terwijl de verkoper toch beweerde dat 'ie prima was.
Rokende 777 foto klein.jpg
Enfin, jij krijgt 'm vast wel weer werkend. En misschien vind je wel een nieuwe eindtrap in je schoen? :lol:
Tjonge, wat een rook!! Ik had deze foto al eerder gezien maar nu viel me de rookwolk pas op. :shock: :shock: :shock:
Erres SX6290 SX6396 SX6198 SX6393 SX6194 SR3390 Aristona AR8530 SG1408 CD1202 CD1471 Philips GF403 RH591 GA202 GA212 RH423 RH426 RH532MFB CD104 CD303 CD471 CD950 N2221 en veul Superscope. :D www.superscopeaudio.nl
sjonny

09 dec 2016, 20:41

Vanavond weer wat hobby tijd dus weer even aan de slag met de 777.
Ik had de eindtrappen even los gesoldeerd en via de componenten tester gemeten en dacht dat er 1 niet jofel was.
Gelukkig allemaal oké, ook de bd's die er voor zitten waren allemaal oke.

Via de variac de spanning erop en nogmaals de voeding aan het meten en bij de t7304 klopte het niet hier was de zekering defect of eigenlijk los, buisje los in de hulsjes :o
Nieuwe zekering en het klopte weer.
Even per eindtrap een snelle zekering van 1A erin en via de variac rustig de spanning opregelen,relais komt in en... hij werkt zo ook de andere trap gedaan en natuurlijk gemeten of er geen gelijk spanning via uitgang op kwam daarna een een speaker aan gehangen en we hebben geluid en geen rooksignalen tot nu toe.
777werkend.jpg
Das boffen voor mij....eeuh harry hij werkt zonder rooksignalen.
Ik zal eens kijken in het topic van henk.d hij had een mooi stukje over het afregelen van de 777.
Ik zal m even wat herrie laten maken dat ie wat warm wordt en dan eens afregelen en op poetsen.

john
Harry

09 dec 2016, 21:11

sjonny schreef:we hebben geluid en geen rooksignalen tot nu toe
Mmm, maar goed dat ik dan foto's van de rook heb gemaakt want zou anders aan mezelf gaan twijfelen.... En er zit volgens het schema ook geen rookbom-C in. Hoe dan ook, mooi dat jij 'm spelend hebt! :)
sjonny

09 dec 2016, 22:28

hoi harry,
waarschijnlijk is het relais de boosdoener.
Ik draaide aan de tuner en geen geluid meer.
Daarna haperend kwam het terug.
Dus vieze contacten maar de spoel is git zwart ???hij werkt nog wel maar ga m toch vervangen.
het is dezelfde als in de 58x mfb speakers.

john
sjonny

30 dec 2016, 23:40

Wil de 777 binnenkort gaan afregelen dit is bij dit model best omslachtig, offset, bias enz.
Ik heb het forum er even op nagezocht (weet nog steeds niet hoe ik het hier weer in kan plakken) of kan linken.

Er moet ook een dummy load van 4 ohm aan te pas komen voor een watt of 50 iemand een suggestie ik heb wel wat cementweerstanden van 5 watt dus.....
Maar wat als eerste de driver instelling of eerst de offset. En wanneer moet ik de rode (wisselspanning) meten.
Kan ik eerst 1 kanaal doen en dan de andere of moet het tegelijk?

John
Plaats reactie