22-RH-752 + 762 electronic tuning

Receivers, grammofooncombinaties en casseivers; allemaal schitterende all-in-one hifi apparaten van Philips. Hier alle spannende combiverhalen!

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Arnoud1970

22 okt 2016, 17:57

Goedenavond beste mensen,

Mijn vintage verzamaling bestaat inmiddels al lang niet meer uit alleen bandrecorders, Er is de laatste tijd veel gekocht en verkocht. Daarover zal ik voor de geinteresseerden binnenkort een verslag doen in mijn topic bij de rubriek bandrecorders.

Vorige week heb ik deze 3 grote jongens voor 25 euries opgehaald in Oldenzaal:

Afbeelding

Alle 3 getest en ze werken nog prima. Geen krakende of haperende schakelaars, alle voorkeurzenders, knoppen, lampjes en in en uitgangen werken en het klinkt nog uitstekend. Bij 2 exemplaren wat krakende schuifregelaars maar die zijn inmiddels gereinigd. Bij 1 werkt de signaalsterkte-meter niet (wijzer die vast zit?)

Wat bij alle 3 niet werkt zijn de 4 tiptoetsen voor electronische tuning. Nou voegt deze gadget mijn inziens eigenlijk niet zo veel toe t.o.v. de handbediening met de grote draaiknop maar het is wel mooi als het werkt! Bij de 762 komt de wijzer wel omhoog als je op de 2 meest rechtse tiptoeten drukt, maar zakt weer als je ze loslaat. Bij de andere 2 doen ze helemaal niks. Is dit makkelijk op te lossen zonder componenten te hoeven vervangen?
Thomas
Site Admin
Contacteer:

22 okt 2016, 20:41

Voor het gangbaar maken van de meters, bekijk deze link eens:

https://www.youtube.com/watch?v=CVN94wbQIRI&t=3s

Wat betreft de tiptoetsen, dit probleem (en de oplossing) is tweeledig:

- Enerzijds de draadjes aan de onderkant van de tiptoetsen zitten met krimpkousjes vast. Deze even opnieuw verhitten met soldeerbout.

- Elco's op het Electronic Tuning printplaatje verlopen en moeten vervangen worden. Vier of vijf stuks, uit mijn hoofd.
Thomas Baur
webmaster http://www.mfbfreaks.com
De Enige Echte Philips Motional Feedback Website!
Plaats reactie