Philips 22rh831 receiver: rechter kanaal uitgevallen

Receivers, grammofooncombinaties en casseivers; allemaal schitterende all-in-one hifi apparaten van Philips. Hier alle spannende combiverhalen!

Moderator: Moderators

Plaats reactie
MFB-Holland

03 okt 2016, 18:18

Een tijdje terug een Philips 22rh831 receiver opgeknapt en gisteren na zo'n 6 maanden weer eens aangezet. Het rechter kanaal 'schetterde'. Toen wat harder gezet om het beter te kunnen horen. Eind van het liedje, alleen links doet het nog goed.
Wat zou dit kunnen zijn?
Zou dit terug te voeren zijn op elco's die vervangen moeten worden of heb ik echt iets gesloopt?
Ik heb de elco's eerder niet vervangen, omdat hij toen nog goed speelde.
Remi

04 okt 2016, 21:46

gare volume/balans/toonregelingschuif ?
de ene 831 die het bij nog doet momenteel kan maar op één stand van de volume schuif fatsoenlijk geluid produceren, in elke andere stand klinkt het beroerd. die zal wel versleten zijn verwacht ik.
"Hoezo nu wel genoeg? D'r is toch nog plek!" jaja, waar dan? "Ha! d'r kan nog wat in de auto!"
MFB-Holland

05 okt 2016, 06:35

Maar ook als ik de regelaar(s) verschuif?
Ik zette de volume hoger en het geluid schetterde en werd steeds zachter, totdat het geluid helemaal ophield en het rechter kanaal totaal uitgevallen was.

Ik heb het zojuist even opnieuw getest.
Met volume laag spelen beide kanalen. Als ik dan de bass voluit zet en de volume daarna hoger, dan valt het rechter kanaal weg (knettert wat en valt weg). Bij laag volume spelen beide kanalen met volle bass.
Ligt dit dan aan de regelaars of juist toch aan iets anders?

Zijn dit standaard regelaars en nog gewoon verkrijgbaar?
Remi

05 okt 2016, 16:50

Lastig te zeggen of het alleen de schuif is, bij die van mij moet ik er nog mee aan de slag maar die wordt niet vanzelf zachter, klinkt gewoon niet om aan te horen behalve op een specifiek punt waarbij het wel goed is. Dat is denk ik slijtage, mogelijk speelt er bij de jouwe nog iets anders mee. Kan een gare transistor zijn of een elko'tje in de signaalweg .
"Hoezo nu wel genoeg? D'r is toch nog plek!" jaja, waar dan? "Ha! d'r kan nog wat in de auto!"
Plaats reactie