Philips F1522 casceiver; geen geluid

Receivers, grammofooncombinaties en casseivers; allemaal schitterende all-in-one hifi apparaten van Philips. Hier alle spannende combiverhalen!

Moderator: Moderators

Plaats reactie
MFB-Holland

31 jul 2016, 14:44

Gisteren een Philips F1522 op de kop getikt.
Cassette speelt en spoelt, tuner ontvangt, zelfs in stereo, echter er komt geen geluid uit en de VU-meters slaan ook niet uit.
Ik heb ook een F4135 versterker, en daar was ooit een elco rot bij de relais aansturing.
Heeft de F1522 ook zo'n relais, of is dit systeem totaal anders?
Is dit een bekend probleem?
Cassettebandje
Locatie: Ergens in de buurt van Rotterdam (Krimpen aan de Lek)
Contacteer:

02 aug 2016, 18:09

In de F1522 zit geen relais, ik ben tevergeefs op zoek geweest naar dat relais.
Exact dit kwaal is ook in mijn toestel aanwezig.
Om hem wakker te schudden moet je hem uitzetten en heel snel weer aanzetten, dan zal hij waarschijnlijk wel spelen.

De voorversterker werkt trouwens wel in dit geval, als je de tape out aansluit op een andere versterker, kun je radio luisteren. In de F1522 is gebruik gemaakt van een STK geïntegreerde eindversterker chip, dus veel sleutelen aan de eindtrap zal er wel niet inzitten.

Probeer eerst de truc met de powerschakelaar, dan kun je nagaan of de eindversterker daadwerkelijk werkt.
Voorheen een opsomming, maar nu te weinig tekens over om alles op te noemen.
MFB-Holland

02 aug 2016, 19:27

Er zit inderdaad geen relais in.
Er waren een paar slechte elco's in de voedings- en versterkerprint (achterzijde van het apparaat). Na vervanging speelt hij nu weer. Ik heb preventief maar alle elco's van deze print vervangen. Aan de rechterzijde van de print waren de meeste nog wel in orde.
Cassettebandje
Locatie: Ergens in de buurt van Rotterdam (Krimpen aan de Lek)
Contacteer:

03 aug 2016, 09:13

Snel gevonden, dankzij jouw topic ga ik me ook maar eens een keer wagen aan de F1522.
Ik wil je niet teleurstellen, maar ik verwacht dat het cassettedeckje binnenkort wel zal overlijden aan tandwielpest....
Voorheen een opsomming, maar nu te weinig tekens over om alles op te noemen.
Plaats reactie