22RH790 - ik kom niet verder dan de dekplaat

Receivers, grammofooncombinaties en casseivers; allemaal schitterende all-in-one hifi apparaten van Philips. Hier alle spannende combiverhalen!

Moderator: Moderators

Plaats reactie
HermanH

20 jul 2016, 20:21

Ik heb een fraaie 790 op mijn bureau staan en gekoppeld aan mijn PC en een set 421 boxjes. Maar regelmatig valt een kanaal uit. Wat keyboarden met de Recorder en de Tuner voorkeuzeknoppen verhelpt het probleem tijdelijk. Ook wat joggen met Volume en Balans knoppen helpen even.

Dus tijd voor een verfrissend IPAbad.

Maar ...
22RH790.jpg
Ik krijg alleen maar de halve bovenkant er af. De afstemplaat moet er ook af maar ik heb geen idee hoe ik dat moet aanpakken. Ik heb een service manual, van het bekende adres, maar daar staat geen informatie in over het desassembleren van kast en onderdelen.

Wie weet hoe ik bij de schakelaar kan komen ?

Herman
Paar Philips apparaten + nog wat Technics spul. Maar niet zoveel als jullie.
Remi

20 jul 2016, 20:24

weet het zo ook niet meer uit m'n hoofd maar waarschijnlijk moet het front ook los en dat zal mogelijk wel weer gemakkelijker gaan als de zijpanelen ook los of weg zijn
"Hoezo nu wel genoeg? D'r is toch nog plek!" jaja, waar dan? "Ha! d'r kan nog wat in de auto!"
movieman

20 jul 2016, 20:33

Het geheel kun je volgens mij door de achterkant naar buiten schuiven als je de "uitstekende" knopjes (rechts) van het frontje los hebt gehaald.
Remi

20 jul 2016, 20:44

mocht je hem open hebben en ingeschakeld, kijk dan even uit met die tiptoetsen want dat werkt met iets als 300V. of je moet ervan houden natuurlijk :o
"Hoezo nu wel genoeg? D'r is toch nog plek!" jaja, waar dan? "Ha! d'r kan nog wat in de auto!"
HermanH

20 jul 2016, 20:49

Remi schreef:mocht je hem open hebben en ingeschakeld, kijk dan even uit met die tiptoetsen want dat werkt met iets als 300V. of je moet ervan houden natuurlijk :o
Goeie tip (toets).

Zeker als je bedenkt dat de huidhumiditeit momenteel > 100% is
Paar Philips apparaten + nog wat Technics spul. Maar niet zoveel als jullie.
mthecatlover
Contacteer:

20 jul 2016, 21:15

http://www.radiomuseum.org/r/philips_to ... 22_rh.html

Misschien helpt dit iets verder...Rechts staan wat plaatjes.
"Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek".
Afbeelding =^..^= Afbeelding
gromsound
Contacteer:

21 jul 2016, 09:25

ik heb even gekeken op een losse 790 hier om de hoek, er zitten oa drie schroefjes ONDER het front die in lippen met sleufgaten vallen, losdraaien en het front zou er zo naar voren af moeten kunnen schuiven. uiteraard na verwijderen van de draaiknoppen. of de afstemschaal nog ergens aan vast zit weet ik niet meer, merk je vanzelf. kijk uit met IPA op de witte verf van de schaal je zal de eerste niet zijn die de letters wegveegt.
lijdt aan AMHD - alles moet het doen
Kojak

21 jul 2016, 11:30

kijk uit met IPA op de witte verf van de schaal
Daar kom je nu mee.....
Bij mij klaarde dasty dat klusje!!
Was blij dat ik nog een "sloper" had met een mooie schaalverdeling.
(Kojak, die zijn visoog verslaving volledig in de hand heeft !!)
gromsound
Contacteer:

21 jul 2016, 16:46

haha ja er zijn meerdere wegen die naar eindhoven leiden...
de veiligste manier is vermoedelijk onder de kouwe of lauwe waterstraal en dan met warme lucht drogen. ik zou het niet aanraken...
witte lettertjes is ook niet meer te verbeunen met overheadsheet das jammer. weg=pech :(
lijdt aan AMHD - alles moet het doen
Plaats reactie