Philips RR644

Receivers, grammofooncombinaties en casseivers; allemaal schitterende all-in-one hifi apparaten van Philips. Hier alle spannende combiverhalen!

Moderator: Moderators

Plaats reactie
H vd Veen

17 apr 2016, 19:57

Hallo mensen,

Sinds een tijdje ben ik in het bezit van een mooie nette Philips RR644 radio ( Ik weet niet zeker of ik het onder de juiste rubriek plaats zo ja mijn excuus daarvoor ).
Het cassette deckje werkt niet vanwege verdrapte snaren en de radio was ook dood.
Na de AC torren te hebben aangetikt werkt de radio weer maar het volume is alleen te regelen van luid naar heel erg luid :(
Het herhaaldelijk aantikken van de AC torren heeft helaas geen succes, heeft iemand nog een idee/suggestie waar door dit veroorzaakt wordt?

Gr Hans
snameroc

17 apr 2016, 20:12

Lijkt me de massa verbinding van de volume potmeter op de print of de potmeter zelf.

Johan
H vd Veen

17 apr 2016, 20:19

snameroc schreef:Lijkt me de massa verbinding van de volume potmeter op de print of de potmeter zelf.

Johan
Bedankt voor de reactie! oke dit lijkt inderdaad een mogelijke boosdoener, ik zal binnenkort kijken of dit de oorzaak is.
H vd Veen

18 apr 2016, 20:05

Vanavond even de potmeter doorgemeten en die bleek inderdaad niet helemaal fris te zijn, vervolgens heb ik even tijdelijk een andere geplaatst en met resultaat dat het volume weer goed te regelen is! :D
Bedankt voor de tip, ik zal binnenkort even kijken of ik een mooie vervanger kan vinden met een schakelaar.
Meer info volgt.
Plaats reactie