Ik heb een Philips 22rh831 receiver op de kop kunnen tikken. Ze zijn vrij zeldzaam.
Er zit echter een vreemd printje in, wellicht om MFB boxen aan te sturen?
Een afgeschermde kabel is aan de achterzijde afgeknipt.
Weet iemand wat het is en waar het voor dient?
Philips 22rh831, vreemd printje
Moderator: Moderators
-
-
Dit heb ik niet nodig, dan kan ik het printje dus beter verwijderen.
De kabel is afgeschermd en aan de achterzijde buiten afgeknipt.
Ik zal van de week nog eens even de ingestelde spanning meten.
De kabel is afgeschermd en aan de achterzijde buiten afgeknipt.
Ik zal van de week nog eens even de ingestelde spanning meten.
- Thomas
- Site Admin
- Contacteer:
Volgens mij is de 831 en de 832 grotendeels gelijk, ook kwa voeding. Ik herinner me dat er in de 832 een regelbare 19V of 15V zit, met behulp van een of ander TDA IC. Mogelijk is dat stuk gegaan bij deze en heeft iemand op deze manier de schakeling nagebouwd. Werkt het apparaat? Dan zou ik dit er maar niet zomaar uit gaan knippen.
Inderdaad, ik heb laatst hier een 832 gehad waar ik op die manier een 15V tuner spanning in heb gemaakt.
De oorspronkelijke spanningsstabilisator is niet meer te krijgen. Het is niet origineel maar werkt perfect en zo blijft zo'n prachtstuk van de schroothoop af.
831 en 832 zijn qua voeding en tuner nagenoeg gelijk, staan ook samen in 1 servicemanual.
Voordat je het verwijdert, zou eerst maar eens goed kijken waar het vandaan gevoed wordt en waar het naar toe gaat.
Met een meer omvattende foto kunnen we mogelijk achterhalen wat hier gebeurd is.
De oorspronkelijke spanningsstabilisator is niet meer te krijgen. Het is niet origineel maar werkt perfect en zo blijft zo'n prachtstuk van de schroothoop af.
831 en 832 zijn qua voeding en tuner nagenoeg gelijk, staan ook samen in 1 servicemanual.
Voordat je het verwijdert, zou eerst maar eens goed kijken waar het vandaan gevoed wordt en waar het naar toe gaat.
Met een meer omvattende foto kunnen we mogelijk achterhalen wat hier gebeurd is.
Groeten,
JohnP
U = I x R, P = U x I of zoiets.
Philips 2x 22RH832, 4x 22RH544, N4506, N4520, 2x N6330, VR2340
2x AXYS Repro2, Panasonic AG7750, JVC GY-DV5000, JVC BR-DV3000
JohnP
U = I x R, P = U x I of zoiets.
Philips 2x 22RH832, 4x 22RH544, N4506, N4520, 2x N6330, VR2340
2x AXYS Repro2, Panasonic AG7750, JVC GY-DV5000, JVC BR-DV3000
- Thomas
- Site Admin
- Contacteer:
Sorry, dit had ik niet goed gelezen. Het ding voedt dus iets dat er niet meer is? Dan wordt het een ander verhaalMFB-Holland schreef:De kabel is afgeschermd en aan de achterzijde buiten afgeknipt.

-
De afgeschermde kabel komt naar buiten naast de versterkerprint, maar voedde intern niets. Waarom zou de kabel anders naar buiten lopen.
Kabel was net buiten het apparaat afgeknipt.
Kreeg voeding van de kleinste (linker) elco, direct rechts van de trafo.
Ik heb het inmiddels verwijderd en ga verder met het schoonmaken en opknappen van het apparaat.
Gisteren al heel veel snarendrek weggehaald.
Ook heb ik al twee aardedraadjes gevonden, die los hangen.
Lampjes zijn inmiddels allemaal vervangen.
Kabel was net buiten het apparaat afgeknipt.
Kreeg voeding van de kleinste (linker) elco, direct rechts van de trafo.
Ik heb het inmiddels verwijderd en ga verder met het schoonmaken en opknappen van het apparaat.
Gisteren al heel veel snarendrek weggehaald.
Ook heb ik al twee aardedraadjes gevonden, die los hangen.
Lampjes zijn inmiddels allemaal vervangen.