22 rh 851

Receivers, grammofooncombinaties en casseivers; allemaal schitterende all-in-one hifi apparaten van Philips. Hier alle spannende combiverhalen!

Moderator: Moderators

dries

05 aug 2014, 18:15

Front verkeerd om:
Je zou het wel gaan denken, de vraag is dan natuurlijk hoe krijg je het front er af, het zit volgens mij gelijmd of vastgesmolten of iets dergelijks, en beschadigingen heb ik niet kunnen vinden... vreemd.

grt Dries
SantiOriginal

24 apr 2017, 22:37

Dag Dries,
Ik heb ook een 851 in mijn bezit. Ik zie hoe geweldig mooi je de jouwe hebt opgeknapt.
Die lichtjes! Prachtig hoor. Dat heb ik in mijn leven nog nooit gezien op de mijne. Ik ben bezig/snuffelen bij wie ik mijn apparaat een opknapbeurt kan geven. Ik hoor graag tips van je! Nogmaals, complimenten hoe mooi. En ja, het geluid wat mijn luidsprekers produceren via mijn 851 is ongeëvenaard. Visite vragen telkens weer om het mooie geluid!

Groet,
Santi
viewtopic.php?p=189476#p189476
dries

01 mei 2017, 20:29

Hallo SantiOriginal leuk dat je er ook een hebt...

geluid is inderdaad opvallend vol te noemen, enorm!
Wat tips : bovenkant kan er af door de drie schroefjes aan de achter kant te verwijderen en dan nog 2 of 3 aan de onderkant. voor de rest voorzichtig te werk gaan geen dasty gebruiken voor schoonmaak zeker niet voor de afstemschaal. De afstemschaal en de doorzichtige beschermplaat zijn vaak vuil en moeilijk te verwijderen. naar ik me weet te herinneren moet het cassettedeckje los (connectors laten zitten anders merken om verwisseling te voorkomen) om bij de houder van de vier lampjes aan de linkerkant te kunnen komen. als deze houder uit de weg is kan de beschermplaat na het losdraaien van 2 schroefjes boven op voorzichtig worden verwijderd. deze kan behoorlijk vast zitten! laat je de lampjes zitten dan breekt er gegarandeerd een af! De eigenlijke zenderschaal zit met twee schroefjes vast. Ik heb eea schoongemaakt met lauw water en een beetje afwasmiddel. De opdruk van de zenderschaal zeer voorzichtig behandelen. Lampjes zijn in de webshop te bestellen maar controleer eerst of ze niet gewoon los zitten..

succes, Dries
Plaats reactie