HNRD 22AH783

Receivers, grammofooncombinaties en casseivers; allemaal schitterende all-in-one hifi apparaten van Philips. Hier alle spannende combiverhalen!

Moderator: Moderators

Plaats reactie
fastfolkert

19 jan 2019, 20:33

Happy New Receiver Day :D
Voor het equivalent van een paar biertjes een 22AH783MKII opgehaald.
Optisch in prima staat; geen beschadigingen, alleen een paar minieme krasjes op de metaalkleurige rand aan de bovenzijde.
Elektrisch 100% in orde. De verlichting deed het niet en is weer gefixed en alles is buiten en binnen weer schoongemaakt. Ruststroom gecontroleerd en hij functioneert weer als in 1978 :)

Ondanks dat Philips met dit model het beruchte plastic tijdperk betreedt (het ding is verbazend licht!), vind ik 'm erg goed klinken. Het geluid is dynamisch en stevig. Hij klinkt beter dan m'n 901 (701) en is stiller qua restbrom dan m'n 790.

Enige nadeel is dat hij uit een huis komt waar gerookt is; dan heb ik liever de lucht van 70s soldeer en pertinax....
IMG_6942edit (Small).jpg
IMG_6940 (Small).JPG
Woonkamer met min of meer actuele hifi; mancave met ouwe, maar werkende spullen uit de 70's-80's waaronder Quad, NAD, ARCAM en Philips natuurlijk!
snameroc

19 jan 2019, 21:40

Mijn ouders hebben er ook nog een en op mijn werk staat er een met ingebouwde recorder, gekocht voor 5 euro inclusief 2 boxen. Speelt al 10 jaar iedere dag 8 uur. Fantastisch onder gewardeerd apparaat. Ik vind het geluid mooier dan van de 720.
fastfolkert

20 jan 2019, 09:48

Een paar vraagjes nog:

1-ik heb de MKII. In de servicedocs zie ik zo geen verschil met de normale 783. Wat is het verschil eigenlijk?
2- rechts naast de draaiknop voor bronkeuze, zit zo’n “voorgestanst gatpatroon” voor een extra knop of aansluiting. Waar zou die ooit voor bedacht zijn?

Thx!
Woonkamer met min of meer actuele hifi; mancave met ouwe, maar werkende spullen uit de 70's-80's waaronder Quad, NAD, ARCAM en Philips natuurlijk!
Plaats reactie