832 Onder de kap

Receivers, grammofooncombinaties en casseivers; allemaal schitterende all-in-one hifi apparaten van Philips. Hier alle spannende combiverhalen!

Moderator: Moderators

sjonny

26 apr 2019, 22:39

Vrijdagavond is hobby avondje voor mij,na de werkbank een keer opgeruimd te hebben heb ik de 832 weer eens gepakt voor dat brommen.
Aangesloten en inderdaad even later brommen uitval 1 kanaal .....zucht.
Open die kap en natuurlijk niets meer aan de hand.
Of toch...uitval 1 kanaal (FM) dan weer niet met mono ingeschakeld tuner gedeelte is goed en dan gaat t door diverse schakelaars wet v Murphy altijd de laatste :D
Het brommen is denk ik een slechte massa of ergens los (grom had t hier al over ).
Er loopt een strip waar diverse Massa verbindingen op zitten als ik hier op drukte kwam het brommen of ging het weg als het al bromde..
Ik heb nu een kort draadje van de koptelefoon schakelaar aan die strip vast gemaakt (massa) en zo te horen is het weg daarnaast was het te meten ohm meter op diverse Massa punten en op de bruine print drukken dan zag je soms de weerstand omhoog schieten .
Ben nu bezig om de 5 lampjes van stereo indicator enz te vervangen door leds ik vind nl dat die vermogens weerstand wel erg warm worden en deze lampjes die hangen hier ook achter .
Foto's doen we morgen nog.

John
Eeeeeuh das ook leuk maar waar zal ik nu eens aan beginnen?
gromsound
Contacteer:

27 apr 2019, 09:53

die avontuurlijke massaleiding had ik meteen na aanschaf al ruzie mee, wat een on ontwerp. Het gaat zelfs door units heen naar de volgende dus stekker op stekker op stekker = ellende.
Alle massas gewoon met draad doorverbinden (op de connector als je het perse demontabel wilt houden) dat zal veel oplossen.

ik blijf van mening dat deze machtig mooie dingen alleen storingsvrij blijven werken als je alle connectors en pluggen wegsaneert. ik ga het vast nog eens doen met de mijne want nu staat ie alleen maar mooi te wezen in de philipsvleugel.
lijdt aan AMHD - alles moet het doen
sjonny

27 apr 2019, 17:24

Zoals beloofd
ledtest.jpg
Eerst proefje gedaan en vond het zo prima in het totaal zijn t er 5 waarvan 1 de stereo indicator is het zit de plus weer net andersom .
ledvoorb.jpg
Het zijn warme witte dus niet te fel laten branden zo licht het groen toch mooi op .
832led.jpg
En zo wordt het dan .
Het brommen is nu denk ik wel weg heet een uurtje of 3 gespeeld en geen bommetje gehad :dance:
Verder toch nog een vu'tje losmaken deze bleef toch wel laks wapperen

John
Eeeeeuh das ook leuk maar waar zal ik nu eens aan beginnen?
Plaats reactie