832 Onder de kap

Receivers, grammofooncombinaties en casseivers; allemaal schitterende all-in-one hifi apparaten van Philips. Hier alle spannende combiverhalen!

Moderator: Moderators

mthecatlover
Contacteer:

Re: 832 Onder de kap

Berichtdoor mthecatlover » 16 okt 2018, 21:32

Welke interessante app is dat?
Je moet dan wel een telefoon met een gyroscoop sensor hebben..
"Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek".
Afbeelding =^..^=

Remi

Berichtdoor Remi » 16 okt 2018, 22:06

gaaf zeg, net geinstalleerd en zelf voor draaitafel gespeeld, "Not a real turntable speed" :D weet ik dat ook weer :lol:
"Hoezo nu wel genoeg? D'r is toch nog plek!" jaja, waar dan? "Ha! d'r kan nog wat in de auto!"

Harry

Berichtdoor Harry » 17 okt 2018, 09:10

Volgens mij heeft Jamie 'm ook oit gepost of menze.
Goed mogelijk, John, maar ik krijg niet altijd alles mee wat er op het forum wordt geschreven :wink: . Zal 'm straks eens installeren.

sjonny

Berichtdoor sjonny » 17 nov 2018, 00:13

Vanavond de 832 weer op tafel.
Na de drukte van de meeting weer ff tijd.
Ik heb bij alle voorversterker printjes de zwartpootjes en elco's vervangen en bij de voeding ook de elco's.
832a.JPG
Wat zit dat ding vol met elco's.
Tuner gedeelte laat ik met rust.
Ook nog de schaal verlichting zuiver gemaakt das best mooi gemaakt die lichtbalk.
832licht.JPG
Volgende keer weer verder moet nog wat dingetjes bestellen.

John
Eeeeeuh das ook leuk maar waar zal ik nu eens aan beginnen?

sjonny

Berichtdoor sjonny » 28 nov 2018, 23:49

Avond,

De 832 is eindelijk klaar.
Inmiddels is het pickup gedeelte ook goed ik denk dat ik 't zelf wat mis had :shock:.
Het volgende probleem was dat er steeds een brom op trat als het apparaat dicht was.
Deze brom ging weg en bij aanraken van 't volume was ie er weer. Na lang zoeken zaten er een 3 tal scheurtjes in een vertint printspoor op de groote bruine print met de schuifpotmeters.
832.JPG
Hij speelt prima nu, dus binnenkort in de huiskamer en misschien in de toekomst nog een 422 element met zoals grom 't zegt quadro spijker aan schaffen.

John

Forsyth

Berichtdoor Forsyth » 29 nov 2018, 00:09

Avond,

De 832 is eindelijk klaar.
Inmiddels is het pickup gedeelte ook goed ik denk dat ik 't zelf wat mis had :shock:.
Het volgende probleem was dat er steeds een brom op trat als het apparaat dicht was.
Deze brom ging weg en bij aanraken van 't volume was ie er weer. Na lang zoeken zaten er een 3 tal scheurtjes in een vertint printspoor op de groote bruine print met de schuifpotmeters.
832.JPG
Hij speelt prima nu, dus binnenkort in de huiskamer en misschien in de toekomst nog een 422 element met zoals grom 't zegt quadro spijker aan schaffen.

John
Mooi John, het blijven mooie apparaten :clap:
Philips spul.

Remi

Berichtdoor Remi » 29 nov 2018, 18:29

ze zijn mooi hoor 8) je komt ook lekker van je voorraad lampjes af met zo'n beestje 8)
"Hoezo nu wel genoeg? D'r is toch nog plek!" jaja, waar dan? "Ha! d'r kan nog wat in de auto!"

sjonny

Berichtdoor sjonny » 04 dec 2018, 23:54

Hé verd..... Staat net een dag of 2 /3 te spelen en ineens weer brommen.
Toch ergens nog een los contactje rechts achter beetje lichten is 't weer weg of beetje drukken.

Morge eerst ff die met die rode mijter en zijn gevolg opvangen en dan zullen we de kap nog eens open maken of misschien de bodem open maken.

John

snameroc

Berichtdoor snameroc » 05 dec 2018, 07:29

Zijn leuke uitdagingen. Ondanks de motorkap is het een service onvriendelijk apparaat om aan te meten.

sjonny

Berichtdoor sjonny » 07 dec 2018, 08:23

Gister avond eens nader bekeken als 't brommen er is.
Het is de stekker verbinding naast de volume schuif.
Daar zitten de pootjes los van de print connector.

Dat wordt nog een k karwei die bruine print losmaken schaalkoord zal los moeten, even kijken hoe we dat gaan fixen.....

John

gromsound
Contacteer:

Berichtdoor gromsound » 09 dec 2018, 19:28

tja het is zoals zovelen voor jou al hebben ondervonden. eindeloze kraak en kanaaluitval storingen (brom blijkbaar dus ook al) wegens al die printconnectors en vage signaalloop door dat ding. ik ken iemand die hem erom te koop heeft gezet...

Moeten we hier niet een keer een definitieve oplossing voor verzinnen? ik opteer voor botweg alle connectors eruit en vervangen door gesoldeerde regenboogkabel. DAT zal em leren potjandorie!! :snooty:
lijdt aan AMHD - alles moet het doen

sjonny

Berichtdoor sjonny » 09 dec 2018, 19:55

Goede avond,

Nou grom (Andrè) valt wel mee ik heb de print los gehad en Idd dat was een k karweitje, voordeel is wel dat ik juist al die connectors heb kunnen laten vloeien met de bout.
Als ze los gaan dan is dit door het wisselen van de printjes om misschien storingen te zoeken.
Maar goed de mijne is dan ook een mooi exemplaar zowel binnen als buiten.
Gekke is en ja (deze keer weer) heb je misschien ook een beetje gelijk :roll: vanmorgen stond ie te spelen en bommetje was er ineens weer, maar ik heb 't vermoeden dat er ergens iets tegen de massa komt want ook al is de stekker eruit dan bromde het beestje.
Dus van de week eens letterlijk op de huiskamer tafel de kap eens open zetten.
Ik vind 'm toch wel mooi en heb nou zo'n beetje de hele vissenogen staan misschien volgende meeting nog een tafel meer reserveren :D
Op dit moment speelt ie ook prima dus.....

John

snameroc

Berichtdoor snameroc » 09 dec 2018, 20:10

Zijn het niet de dinconnectors los in de print waar je de mfb op aansluit?

sjonny

Berichtdoor sjonny » 09 dec 2018, 22:53

Hoi Johan,
Nee die zitten goed vast, ik heb de hele bruine print met de loep bekeken en hier zitten div zoals grom ze noemt griplets op maar dan een felsbusje vertint vandaar.
Nu is 't iets dat ie soms bromt als ik de volume schuif bedien of als ik rechtsvoor op de hoek druk ben ik achter gekomen.
Als ie open staat (service stand) dan is ie perfect dus alleen in gesloten toestand treed het op dus iets maakt los of vals contact als ie dicht is maar daar ga ik nog eens naar kijken.

John

gromsound
Contacteer:

Berichtdoor gromsound » 10 dec 2018, 12:07

Als ze los gaan dan is dit door het wisselen van de printjes om misschien storingen te zoeken.
uiteraard dat was het hele service idee acter die modulaire opbouw net als in de magnocontrollers. maar het middel is nu erger dan de kwaal. ik heb nog NOOIT een unit in de 832 stuk gehad, alleen maar onderlinge connecties die stoorden.... die doodenkele keer dat er echt wat stuk zou gaan, ach dan soldeer je die ca 8 draadjes even los. of je repareert het zoals vanouds op zijn plek in de kast.
sterkte ermee!
lijdt aan AMHD - alles moet het doen

Terug naar “Receivers en combinaties”