832 Onder de kap

Receivers, grammofooncombinaties en casseivers; allemaal schitterende all-in-one hifi apparaten van Philips. Hier alle spannende combiverhalen!

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
sjonny
Berichten: 1259
Lid geworden op: 29 dec 2011, 22:45

07 okt 2018, 19:59

Avond alle,

Zo de onlangs aangeschafte 832 op de werkbank gezet.
Eigenlijk is de werkbank te klein..... :D
Heb 'm natuurlijk even aangeslingerd en de vu meters haperen/vast, wat tiptoets perikelen en bij stereo radio ontvangst maar 1 kant, mono prima dus daar zit wat werk aan daarnaast tape enz werkt prima.
Inmiddels tiptoetsen werken alweer (Krimpkousjes).
1vu was stuk en de andere zaten vast en ook dat is gemaakt.
832.JPG
Hier een drive linkje voor meer foto's
https://drive.google.com/folderview?id= ... AgsAU-AhE7
Daarnaast de verlichting van de vu meters in led uitgevoerd het ziet er op de foto wat fletser uit maar dat is niet.
Ik de spanning van de trafo losgemaakt en alleen bij de 12v dc gemaakt dus....

Volgende keer meer

John
Eeeeeuh das ook leuk maar waar zal ik nu eens aan beginnen?
PeterG
Berichten: 275
Lid geworden op: 06 mar 2010, 16:26

07 okt 2018, 20:21

Het blijft een mooi ding....ik heb 'm ooit nieuw gekocht in de Personeelswinkel (500 gulden in de aanbieding hoek), om een set 532's afkomstig uit de filmzaal van het Evoluon aan te sturen. Hij is de studententijd helaas niet ongeschonden doorgekomen...
Gebruikersavatar
sjonny
Berichten: 1259
Lid geworden op: 29 dec 2011, 22:45

14 okt 2018, 19:34

Goeie avond,

Vandaag weer eens wat gewerkt aan de 832.
Ben vandaag even met de pickup bezig geweest.
Natuurlijk de lampjes nagekeken omdat het soms weigerde zo erg dat hij niet meer wilde draaien.
Er zat een een "joling" moment in ofwel hij had er de kracht niet meer voor. Heb de mooie modificatie van Cor toegepast en hij draait weer.
Maar wat mij opvalt is dat deze nog steeds weinig kracht heeft hij komt zeg maar langzaam op toeren vergeleken bij mijn andere 212/312 spelers.
Ik merkte ook als de pickup gebruikt wordt de brom toe neemt van de 832.
Het lijkt of de trafo van de 832 misschien net iets onder bemeten is.(dit is een aparte wikkeling op de trafo)
Ik heb verder nog geen elco's enz vervangen maar dat volgt nog in ieder geval de voeding en het signaal pad.
Plaatjes volgen nog

John
Eeeeeuh das ook leuk maar waar zal ik nu eens aan beginnen?
Gebruikersavatar
Harry
Berichten: 9411
Lid geworden op: 07 dec 2009, 19:58
Locatie: Bij Arnhem

14 okt 2018, 19:38

Mmm, kan me maar lastig voorstellen dat bij dit toenmalige topmodel al af fabriek de brom hoorbaar toenam wanneer je de platenspeler aan zette. Toch maar de voedingselco's vervangen?
Van alle dingen die ik ben kwijtgeraakt mis ik mijn verstand het meeste...
Gebruikersavatar
Remi
Berichten: 9882
Lid geworden op: 16 jun 2005, 20:04
Locatie: bij Arnhem

14 okt 2018, 19:40

Zit er misschien snarensnot op het uitgaande asje? dan zal hij ook wel meer stroom trekken?
Ik heb nooit gemerkt dat een 832 te krap is in de voeding
"Hoezo nu wel genoeg? D'r is toch nog plek!" jaja, waar dan? "Ha! d'r kan nog wat in de auto!"
Gebruikersavatar
sjonny
Berichten: 1259
Lid geworden op: 29 dec 2011, 22:45

14 okt 2018, 20:47

Nee geen snot gelukkig snaar was er nl af.

Tis net of er weinig koppel in 't motortje zit, hij komt op toeren en draait dan stabiel. Bij het aanlopen hoor je de brom even vandaar.

John
Eeeeeuh das ook leuk maar waar zal ik nu eens aan beginnen?
Gebruikersavatar
Remi
Berichten: 9882
Lid geworden op: 16 jun 2005, 20:04
Locatie: bij Arnhem

14 okt 2018, 23:21

kan het probleem niet in de motorregeling zitten misschien?
"Hoezo nu wel genoeg? D'r is toch nog plek!" jaja, waar dan? "Ha! d'r kan nog wat in de auto!"
Gebruikersavatar
sjonny
Berichten: 1259
Lid geworden op: 29 dec 2011, 22:45

15 okt 2018, 17:26

Zit er bij deze motors nog een elco in?

Motor zit precies boven de vermogensweerstand van de voeding die dikke groene.
Kan me voorstellen dat ie niet meer jofel is motor was na de hele dag draaien flink warm.

John
Eeeeeuh das ook leuk maar waar zal ik nu eens aan beginnen?
Gebruikersavatar
Will
Berichten: 3873
Lid geworden op: 24 mei 2009, 21:56
Locatie: Het uiterste Zuiden
Contacteer:

15 okt 2018, 17:35

Ik zou eens beginnen met een drupje of twee naaimachine-olie voor het motorasje en dan ook even de lagering van het plateau nakijken en zo nodig smeren.
Er is olie die na jaren een tweede leven als lijm begint.
Een verzamelaar ziet niet wat hij al heeft, hij ziet alleen wat hij nog mist.
Gebruikersavatar
sjonny
Berichten: 1259
Lid geworden op: 29 dec 2011, 22:45

15 okt 2018, 19:28

De 832 was compleet met de snaar deze was los maar hard dus geen snot.
Na wat vu perikelen en tiptoets gehaper weer inorde gemaakt.
Ik ben nu met het pickup gedeelte bezig het begon met het haperen van de tiptoetsen en het niet willen draaien met nieuwe snaar. (met wat hulp van het draaien met de hand wel)
De 2 elco's vervangen en voeding gemeten en afgeregeld deze starte in eerste instantie nog niet goed op (weigeren van 33/45T) dus de mod van Cor toegepast en deze werkt uitstekend.
Maar het koppel van de motor lijkt wel te laag hij draait blijft op toeren maar als ik naar de andere 212/312 kijk gaan zijn deze veel sneller/krachtiger er zit weinig verschil in mechanische weerstand van plateau en motor.
Ik zal de motor eens uitbouwen en eens los laten draaien.

John
Eeeeeuh das ook leuk maar waar zal ik nu eens aan beginnen?
Gebruikersavatar
Remi
Berichten: 9882
Lid geworden op: 16 jun 2005, 20:04
Locatie: bij Arnhem

16 okt 2018, 17:01

Zou mooi zijn als je de mogelijkheid hebt om even met een 212 te kunnen wisselen, dan ben je er snel achter of het probleem in de motor of in de aansturing zit
"Hoezo nu wel genoeg? D'r is toch nog plek!" jaja, waar dan? "Ha! d'r kan nog wat in de auto!"
Gebruikersavatar
Mikkieteddie
Berichten: 609
Lid geworden op: 20 sep 2012, 10:47
Locatie: Oss

16 okt 2018, 17:29

Controleer zeker de brugcel in de voeding. Deze is krap bemeten, er kan een diode in defect zijn.
Probleem heb ik gehad met als gevolg brom in fm tuner enz. Thomas heeft ook zoiets dergelijks gehad.

Tis maar een tip hè.

Gino
Een boel Philips spul en Technics.
Het komt mijn neus en oren uit. :lol: :lol:
Dan kan het er ook door naar binnen :liar: :liar:
Gebruikersavatar
sjonny
Berichten: 1259
Lid geworden op: 29 dec 2011, 22:45

16 okt 2018, 18:37

Heb even tussendoor het plateau lager zuiver gemaakt en voorzien van nieuwe olie en puntje vet, motor los gehaald is brandschoon natuurlijk ook drupje olie boven en onder via naaldje toegediend tis iets beter, op de scoop rand zag ik dat ik 'm iets terug moest zetten en met de app op de telefoon zag je dit ook mooi de 45t was 46 geworden en 331/3 was 34 geworden nu weer terug geregeld.
Ik ga er nog eens voor zitten en luisteren hoe het brommetje met het aanlopen erin komt.

John
Eeeeeuh das ook leuk maar waar zal ik nu eens aan beginnen?
Gebruikersavatar
Harry
Berichten: 9411
Lid geworden op: 07 dec 2009, 19:58
Locatie: Bij Arnhem

16 okt 2018, 19:39

Welke interessante app is dat?
Van alle dingen die ik ben kwijtgeraakt mis ik mijn verstand het meeste...
Gebruikersavatar
sjonny
Berichten: 1259
Lid geworden op: 29 dec 2011, 22:45

16 okt 2018, 19:46

Hoi harry,

Rpm calculator op Google playst.
Volgens mij heeft Jamie 'm ook oit gepost of menze.
Is wel handig.

John
Eeeeeuh das ook leuk maar waar zal ik nu eens aan beginnen?
Plaats reactie