Ondanks dat ik dit project even aan de kant geschoven had, stond hij nog altijd op z'n zij met boven- en onderkant eraf op een hoekje van de werktafel

Vanavond toch weer eens ermee aan de gang gegaan, enerzijds omdat ik de ruimte op mijn bureau nodig heb

en anderzijds omdat dat mooie ding gewoon moet werken!
Opgepakt waar ik gestopt was; de eerdere opmerkingen van Henk D geven enig inzicht in hoe de besturing werkt en hoe onderscheid gemaakt wordt tussen AB commando's voor analoge of digitale functies en bediening op het toestel zelf. Echter, ik was niet geheel overtuigd dat het probleem in die hoek zit. Daarom toch nog maar eens aan het zoeken geslagen en ik moet mijn eerder getrokken conclusies deels herzien!
Thomas schreef:Heb niet meer gemeten maar het kan zijn dat de SAF1032 zelf verdacht is aangezien hij dus ook signaal uitstuurt als ik de DATA IN (11) los koppel.
Dat is dus niet waar! In eerste instantie lijkt het nu dat, zodra ik connector C821 (Pin 11 op IC6812, de SAF1032P) los koppel, de frontbediening van de AH798 naar behoren werkt. Wanneer ik die weer vast koppel, wordt de zaak weer geblokkeerd. Maar dan... Terwijl ik met het kleine alu kistje aan het rommelen ben, merk ik dat de receiver soms uit zichzelf iets doet; het preset cijfer 4 verandert spontaan in een 1. Druk ik op de 4 toets op het front van de receiver, dan verandert hij soms terug naar 4, en soms ook niet. In eerste instantie denk ik aan een kabelbreuk, maar uiteindelijk kom ik tot de conclusie dat het kleine blikje massa moet maken met het chassis van de receiver! Til ik het buiten de behuizing, dan werken de frontknopjes niet. Leg ik hem weer op de metalen rand van het chassis, werkt de boel weer! Dat was me nog niet eerder opgevallen. Mogelijk was door jarenlange oxidatie het massacontact van het blikje slecht geworden, waardoor de boel ging zweven en daarom blokkeerde! Inmiddels zit het blikje weer netjes in de receiver geschroefd en is de massa hersteld. De frontknopjes doen het, nu alleen nog aan de gang met de afstandsbediening. Dat wordt een aparte klus want de AB die ik heb hoort bij een oude Philips TV en niet bij deze receiver. Hopelijk hoef ik alleen maar de ceramic resonator te vervangen en doetie 't dan. Ik weet uberhaupt nog niet of het IR oog van de receiver werkt, en of de signalen door zullen komen, en, en, en.....