Herstel fineerfolie F9638

Alles over onze geliefde MFB boxen in deze categorie.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
HermanH

11 apr 2017, 13:36

Ik heb recent een set F9638 overgenomen. Ze zien er piekfijn uit ware het niet dat de boxen zijn overtrokken met met fineerfolie. Die raakt op de randen los en het schijnt dat dit veel meer boxen uit de DRC serie (F943x) plaatsvindt. Op zichzelf vind ik het nog niet zo storend, maar ik weet niet wat er gebeurd de komende tijd als ze bij mij in huis staan. (Wij hebben geen kat / nog niet).

Wat zijn de mogelijkheden om dit te herstellen ? Ik sprak er met Thomas over afgelopen zaterdag maar ik neem graag advies over van anderen.

1. Folie proberen te plakken
2. Folie er helemaal afhalen en opnieuw plakken
3. Transparante folie er overheen plakken
4. Folie verwijderen en verven (spuiten)
5. If it ain't broken don't repair it (dus : niets doen)

Wat denken jullie ?

Herman
Binnenkort uitverkoop
Sandrowski

11 apr 2017, 14:56

Volgens mij is het gebruikte spaanplaat van de F9638 niet van de beste kwaliteit, dus je zou de kans kunnen benutten en gelijk nieuwe kasten van 18mm MDF voor ze maken. Dat is natuurlijk wel wat bewerkelijk, dus ik zou kiezen voor optie 1 (plakken) of - als het je niet stoort - optie 5 (niks doen). Het nadeel van optie 5 is natuurlijk wel dat het probleem alleen maar erger zal worden...

Voor het schilderen/spuiten zou ik zeggen dat verwijderen van de bestaande folie en dan de kasten strak proberen te maken meer werk is dan nieuwe kasten maken. Misschien is opmaatzagen.nl uit het zelfbouwverhaal van David een optie?

Groet,
Sander
Groet,
Sander

Natuurlijk gaat dat werken...
Plaats reactie