Draadloos?

Alles over onze geliefde MFB boxen in deze categorie.

Moderator: Moderators

Free Bird

14 apr 2009, 21:08

Ik had hier nog niet op gereageerd, zie ik. Dus bij deze alsnog...
Die is dan wel stereo, je zou dus twee boxen op 1 ontvangertje kunnen aansluiten...
Maar dat wil je niet, want dan ben je je stereo-effect kwijt.
Dat denk ik niet. Of jij legt het verkeerd uit, of ik begrijp je verkeerd. Het ding is écht stereo, stuurt twee kanalen over. Net als een draadloze hoofdtelefoon. En daar ben je ook geen stereo-effect kwijt :)
Het probleem is dat je of vanaf die ontvanger twee lange draden moet trekken naar de beide speakers (waarmee je je doel om het draadloos te maken nogal voorbijschiet), of de boxen te dicht bij elkaar moet zetten voor een correct stereobeeld.
Thomas
Site Admin
Contacteer:

17 jun 2009, 20:36

Tijd om dit onderwerp weer wat nieuw leven in te blazen. Vorige week zag ik in een magazine van Nedis, een grote leverancier van elektronica accessoires en onderdelen, dit apparaatje van hun huismerk König:

Afbeelding

Het bestaat uit een USB zender en een losse ontvanger met jack en tulp aansluitingen. Wanneer je de USB adapter in je PC steekt, wordt deze zonder extra stappen geïnstalleerd en neemt de taak van de standaard geluidskaart over. De USB stick zendt het digitale signaal via de 2.4 GHz band naar de ontvanger, die het vervolgens via jack of tulp in uitstekende staat aanbiedt op lijnniveau. Dit uitgangssignaal is geschikt om naar de ingang van een versterker te sturen, maar kan ook direct je MFB boxen in!

Nieuwsgierig als ik was, heb ik direct een setje laten komen van dit spul, en dat werd vanmiddag geleverd. Ik heb ermee gestoeid en de resultaten zijn erg positief. Het bereik is ruim voldoende; ik heb getest op zo'n 10 a 15 meter en geen problemen met ontvangst geconstateerd. De USB adapter installeert zichzelf heel snel en eenvoudig en inderdaad probleemloos. De kwaliteit van het audiosignaal dat uit de ontvanger komt is prima, ik hoor geen verschil met een kabelverbinding. Heb alleen even snel met streaming internetradio kunnen testen en wat MP3tjes. Hoogwaardige testen volgen nog want ik neem het spul mee naar huis :) In elk geval is het beslist een aanrader, de consumentenprijs zal rond de 69,95 bedragen. Niet gek, vind ik!

Er bestaat ook een variant die niet met USB werkt maar gewoon twee kastjes (zender en ontvanger) die beide met tulpaansluitingen zijn uitgerust. Je kunt zo dus ook meer dan alleen je PC audio draadloos versturen.

Afbeelding
Thomas Baur
webmaster http://www.mfbfreaks.com
De Enige Echte Philips Motional Feedback Website!
Pjotr

19 jun 2009, 10:05

Mmm, dit klinkt interessant, ook vwb prijs, ben benieuwd naar je verdere test resultaten.

Groet
Paul
Philips 551 /651
Aristona 5521 / 5621
Receiver Major Accoustics RS4020
Versterker Music Hall 25.2
Philips Bi Ampli radio
set 532'ers
set 544'ers
set MA Silver RX2
3x 212 TT
Thorens TD145