Automatisch Aan / Uit probleem / Aristona 544/13r

Alles over onze geliefde MFB boxen in deze categorie.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Lucasamerongen

25 dec 2018, 15:56

Hoi,
Ik ben er net achter gekomen als ik één speaker (zelfde met het woofer probleem) op automatisch aan / uit zet dat hij dan niet aan gaat wanneer er een ingang signaal is. En hij gaat langzaam weer uit als ik het automatisch aan / uit knopje inschakel. Misschien zit hier ergens ook wel het woofer probleem, geen idee.. Hoop dat iemand iets weet wat ik kan proberen.

Update: Net na dat ik de post heb geplaatst deed hij het voor even maar nu niet meer :(
Vriendelijke groet,
Lucas van Amerongen
Oud naar nieuw :D
Remi

26 dec 2018, 22:23

waarschijnlijk een of meer transistoren vervangen op dat printje. de dikkere elko van 330uF zorgt voor de uitschakelvertraging. misschien is die ook niet jofel net als die paar andere die er bij staan.
Als er een japanner op zit dan die ook vervangen (net iets grotere transistor dan de andere die met BC beginnen)
"Hoezo nu wel genoeg? D'r is toch nog plek!" jaja, waar dan? "Ha! d'r kan nog wat in de auto!"
Lucasamerongen

27 dec 2018, 12:02

Remi schreef:
26 dec 2018, 22:23
waarschijnlijk een of meer transistoren vervangen op dat printje. de dikkere elko van 330uF zorgt voor de uitschakelvertraging. misschien is die ook niet jofel net als die paar andere die er bij staan.
Als er een japanner op zit dan die ook vervangen (net iets grotere transistor dan de andere die met BC beginnen)
Heb even naar het schema gekeken en heb nu de BF245B vervangen aan / uit probleem niet verholpen maar wel het kraak probleem ik zal ook nog de C578 vervangen en hopelijk doet hoj het dan weer. Zal ook nog wel de 330 uf vervangen met een 680 uf want die heb ik nog liggen van mn eigen 544's hou zelf van een iets langere uitschakelvertraging als mn computer speakers.
Oud naar nieuw :D
Plaats reactie